Spotify dostigao novi milestone: 500 miliona aktivnih korisnika!
Zvanični izveštaj kompanije Spotify za prvi kvartal 2023. godine ukazuje da je broj mesečno aktivnih korisnika dostigao 515 miliona, što je za 15 miliona više nego što su predvideli.
Do kraja drugog kvartala planiraju da dostignu 530 miliona mesečno aktivnih korisnika.
Kao što je predstavljeno u Izveštaju o zaradama u prvom kvartalu 2023. godine, ovo je najjači kvartal kompanije otkako je 2018. godine zvanično počela sa poslovanjem:
- Broj mesečno aktivnih korisnka porastao je za 22% u odnosu na prošlu godinu.
- Premijum pretplatnici porasli su 15% u odnosu na prošlu godinu, na 210 miliona, na čelu sa pretplatnicima iz Evrope i Latinske Amerike.
- Ukupan prihod porastao je 14% u odnosu na prošlu godinu, na 3,0 milijarde evra, prevashodno zbog prihoda od pretplata.
- Bruto marža je završila na 25,2%, što je odraz poboljšane profitabilnosti muzike i podkasta.
Šta je doprinelo rastu?
- Ekspanzija na nova tržišta
Najveća ekspanzija tržišta dogodila se u februaru 2021. godine, kada je Spotify otključao potencijalnih milijardu korisnika i učinio svoje usluge dostupnim na još 80+ novih tržišta širom sveta, dodajući 36 jezika platformi.
- Strateška partnerstva
Što je kompanija veća, to je raznovrsnija usluga koju želi da ponudi svojim korisnicima. Videli smo to sa Fejsbukom i mnogim drugim kompanijama; njihov cilj je da postanu „omni“ aplikacija kako korisnici nikada ne bi imali potrebu da odu kod nekog drugog.
Sličan obrazac se upravo dešava sa Spotify-jem: on želi da omogući kreatorima na platformi da monetizuju svoj sadržaj bez napuštanja platforme. Naime, oni su ostvarili partnerstvo sa Patreonom i omogućili podkasterima da ekskluzivno ponude sadržaj sa Patreona slušaocima na Spotify-u.
- Inovativne funkcije
Tokom ovog kvartala, Spotify je lansirao beta verziju AI DJ-a korisnicima u Severnoj Americi kako bi omogućio dublje otkrivanje i personalizaciju. AI DJ kombinuje snagu Spotify tehnologije personalizacije sa najsavremenijim generativnim AI i realističnim AI glasom, omogućenim uz pomoć tehnologije dobijene kupovinom platforme Sonantic.
- Personalizovano korisničko iskustvo
Ono što do sada nismo pomenuli je značajno redizajnirano korisničko iskustvo na platformi, što je jedna od najvećih promena od početnog lansiranja 2018.
Pregled konkurencije
Usluga | Mesečno aktivni korisnici | Pretplatnici |
Deezer | 16M | 5M |
Apple Music | 95M | Nepotvrđene informacije |
Amazon Music | 68M | Nepotvrđene informacije |
YouTube | 2.6B | >80M |
Plimni | 6.7M | Nepoznat |
Imajući u vidu da muzički servisi nude manje-više slično iskustvo, platforme moraju da investiraju u inovativne funkcije kako bi se razlikovale od ostalih konkurenata.
Osim ostalih striming servisa, Spotify-jeva konkurencija su i podkasting platforme. Zbog toga je kompanija odlučila da poveća svoje prisustvo na tržištu tako što je ponovo pokrenula svoju “Spotify for Podcasters” platformu i kupila Anchor, jednu od najčešće korišćenih platformi među kreatorima podkasta.
I naravno, usvojili su kratku formu dinamičnog video formata, popularizovanog na TikToku i Instagram Reelsu, i lansirali Spotify Clips.
Međutim, ono što nismo očekivali jeste dokumentarac zasnovan na jednoj od najpopularnijih plejlista na Spotify-ju, „RapCaviar“. Ova doku-serija jednostavnog imena „RapCaviar Presents“ predstavlja dokumentarnu seriju od šest epizoda na platformi Hulu, a bavi se muzikom i životima najvećih rep zvezda.
Ceo tekst pročitajte na portalu WebMind.
Izvor: WebMind
Foto: WebMind