Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Fibi, slagalice, puzle

    Sofija i Slobodan prave puzle sa motivima dela srpskih umetnika

    Dok na sto prosipaju delove slagalice iz tek kupljene kutije, ljubitelje puzli pođu žmarci slični onima koje zaljubljenici u knjigu osete kada pomirišu tek kupljen roman. Puzle su beg od dosade, zabava, meditacija, igra, vežbanje vijuga, a pronalaženje mesta deliću u široj slici stvara neobjašnjivu satisfakciju. Sofija i Slobodan Miljuš podigli su priču o slagalicama na viši nivo stvaranjem brenda Fibi.

    Fibi je koncept brend koji proizvodi puzle sa delima umetnika iz Srbije sa ciljem da spoji umetničko delo, umetnika i publiku. Na Fibi puzlama nalaze se dela domaćih ilustratora, akademskih slikara, tatoo umetnika i muralista. Svaka Fibi puzla sadrži ručno rađene elemente, a sastoji se od 234 dela.

    Fibi, slagalice

    Fibi

    “Puzle su nam se učinile kao dobar alat, kojim ova konekcija može da se ostvari”, kažu osnivači ovog brenda, Sofija i Slobodan Miljuš.

    Sofija je pravnik, a Slobodan je grafički dizajner, a zajedno razvijaju svoj brend, jer istinski veruju u sve što on predstavlja.

    Fibi, slagalice

    Fibi

    Odakle inspiracija?

    Ova ideja se javila prvenstveno Slobodanu, dok je radio u kompaniji IKEA.

    “Naime, jednom prilikom koleginica iz Rusije spomenula je kako su murali Wupera iz Inđije popularni u njenoj domovini. Veoma me je iznenadila činjenica da je takav jedan umetnik poznat tako daleko, ali ne i kod nas. Želeo sam to da promenim, tj. podignem svest o umetnosti i umetnicima”, kaže Slobodan za BIZLife.

    Fibi, slagalice

    Fibi

    Potom su počeli da rade na osmišljavanju proizvoda koji bi bio dovoljno prijemčiv, ali i komercijalan i koji bi mogao da ispriča priče tih umetnika i njihovih radova. Odluka je pala na puzle, kao igru koja će ponovo okupiti porodice i prijatelje na druženje.

    “Drugi motiv je bio da se publici približi proces stvaranja umetničkog dela, koji je sam po sebi dosta kompleksan i zahteva, između ostalog, puno strpljenja. Sa druge strane, stvaralački proces je zabavan i uvek je bio interesantan ljudima. Sve to donekle rezonuje sa procesom slaganja puzli i iz tog razloga su nam se baš one učinile kao adekvatna metafora i sredstvo za postizanje naše zamisli”, kaže on.

    Do sada su sarađivali sa osam umetnika: Dejan Ivanović-Wuper, Vanja Vikalo – Linnch, Sergej Tucakov, Monika Lang, Sanja Stojkov, Tijana Tripković-Tijanatri, Nikola Mihajlović-Kori i Goran Vitanović.

    “Paniramo i ostvarivanje novih saradnji i finaliziranje već započetih dogovora oko nove kolekcije. Želja nam je da ubrzo izbacimo novu kolekcijupuzli sa još četiri umetnika. Naša ideja se prevashodno odnosi na promociju umetnosti i stvaranju prostora za vidljivost umetničkih dela, konkretno likovnih”, kaže.

    Želeli su da pakovanje izgleda lepo i moderno, vodeći računa o dizajnu, izboru materijala. Lice kutije sadrži informacije o umetniku, kolekciji, kao i jednu teaser rečenicu koja opisuje umetničko delo. Na poleđini nalazi se kratka priča o njima. Ceo doživljaj su zaokružili jednim posebno praktičnim dodatkom, a to je platnena torbicu u kojoj su spakovani svi delovi puzle i liflet o umetniku i umetničkom delu, kao i poster vodič, kako bi slagalica trebalo da izgleda.

    A ko su kupci?

    “Što se tiče kupaca, situacija je zaista šarenolika. Naš je utisak da je publika veoma raznovrsna i to nas posebno raduje”, objašnjavaju.

    Sada su otišli korak dalje i uspostavili saradnju sa Muzejom savremene umetnosti. 

    Fibi, slagalice

    Fibi

    “Ta saradnja je ostvarena prošle godine i od tada smo izbacili jednu posebnu kolekciju puzli sa radovima četiri umetnika izmeđuratnog perioda: Vase Pomorišca, Save Šumanovića, Milene Pavlović-Barili i Nadežde Petrović. Ova kolekcija je, pored našeg sajta, sada izložena i u Muzeju”, kaže Slobodan.

    Puzle su dostupne onlajn i mogu se poručiti preko sajta: https://fibiconcept.com/shop/.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Fibi promo/Miljan Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE