Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „SNAŽAN ŠAMAR“: Evropski sud OSUDIO Nemačku zbog zagađenosti

    Nakon Francuske, Evropski sud pravde osudio je i Nemačku, zato što su u mnogim gradovima te zemlje granične vrednosti za azot-dioksid (NO2) već godinama značajno prekoračene. Nemačka je time prekršila zakon EU, ocena je sudija u Luksemburgu.

    Kako se navodi, granične vrednosti su od 2010. do 2016. godine u 26 gradova „sistematski i kontinuirano“ premašivane. Presudom za sada nisu predviđene kazne ili sankcije.

    Kvalitet vazduha se nedavno poboljšao

    Presuda protiv Nemačke ne isključuje nove obaveze, na primer za dizel-vozila na određenim mestima. Međutim, u Nemačkim gradovima se kvalitet vazduha nedavno poboljšao, između ostalog i zbog pandemije.

    Prema podacima Ministarstva za zaštitu životne sredine, 2016. godine su granične vrednosti u 90 gradova bile „značajno zanemarene“.

    Od tada se taj broj svake godine smanjivao. Kako se navodi, prekomernog zagađenja azotnim oksidima 2019. je bilo u samo 25 gradova, a tokom korona-godine 2020. u samo šest gradova, među kojima su Minhen i Hamburg.

    Najvišem sudu Evropske unije, Evropska komisija je tužbu protiv Nemačke podnela 2018. godine zbog kršenja ugovora. Kao razlog je navedeno to da su od 2010. godine važeće granične vrednosti EU za azot-dioksid sistematski i kontinuirano premašivane u 26 gradova.

    Među njima su Berlin, Hamburg, Minhen i Štutgart.

    To su argumenti kojima se rukovodio Evropski sud pravde. Godišnja granična vrednost za azot-dioksid je 40 mikrograma po kubnom metru vazduha. Takođe, postoji i ograničenje od 200 mikrograma tokom jednog sata, koje ne sme da bude prekoračeno više od osamnaest puta godišnje.

    EK: Voditi računa i o dizel-vozilima

    Nakon presude, Evropska komisija je pozvala Nemačke vlasti da učine sve kako bi se poštovale granične vrednosti za NO2. Svi uzroci bi trebalo da se otklone, istakla je jedna portparolka Komisije.

    Pritom je važnu ulogu imala emisija izduvnih gasova starijih dizel-vozila. Kako je naglašeno, u izboru sredstava za čist vazduh, zemlje EU imaju slobodne ruke, važno je da mere budu efikasne.

    Prema oceni Nemačke ekološke organizacije „Dojče umvelthilfe“ (Deutsche Umwelthilfe – DUH), presuda Evropskog suda pravde je „snažan šamar za dizel-lobiste i Nemačku vladu“.

    Predsednik te organizacije, Jirgen Reš, smatra da bi promene trebalo brzo da uslede. U njih spadaju prenamjena saobraćajnih površina u zaštićene biciklističke staze, kao i hardversko preuređenje gotovo deset miliona „manipulisanih dizel-vozila“, na račun proizvođača.

    Izvor: DW

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE