Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Situacija je dokazala koliko je domaća proizvodnja važna“

    „Solidarnost je uvek važna. Kako naša delatnost nije doživela negativan uticaj na poslovanje usled situacije sa kovidom 19, naša odluka je bila da prepustimo mogućnost korišćenja propisanih mera pomoći Vlade Republike Srbije u iznosu od preko dva miliona evra onima kojima je pomoć potrebnija”, za BIZLife magazin kaže Nikola Cvijanović, CEO Univerexporta. Na pitanje kako je kompanija uspela da ostane stabilna pored svih rizika koji su u kriznom periodu postojali, Cvijanović odgovara:

    „Bezbednost i sigurnost zaposlenih i potrošača na prvom su mestu. Maloprodaja, distributivni centar, rad sa hranom, potrošačima – zahtevali su ozbiljne mere u vrlo kratkom roku, u kome je kompanija obezbedila i svu zaštitnu opremu i sredstva za zaposlene. Univerexport svoje radnike posmatra kao najveći intelektualni kapital, bez kojeg kompanija ne bi sigurno hodala utabanim stazama već 30 godina. Svako od nas je imao svoju ličnu odgovornost, a svi zajedno kolektivnu, koju smo uspeli da iznesemo na najbolji mogući način.”

    Solidarnost je došla do izražaja na najbolji mogući način i veliki broj kompanija je dao svoj konkretan doprinos u prevazilaženju krize. Na koje sve načine je kompanija Univerexport pomogla onima kojima je pomoć bila najpotrebnija?

    Solidarnost je važna uvek. Kako naša delatnost nije doživela negativan uticaj na poslovanje usled situacije sa kovidom 19, naša odluka je bila da prepustimo mogućnost korišćenja propisanih mera pomoći Vlade Republike Srbije u iznosu od preko dva miliona evra onima kojima je pomoć potrebnija. Ovo nije uticalo na tradicionalni oblik solidarnosti, koji je, shodno našoj delatnosti, bio upućen prevashodno zdravstvenim institucijama, pokrajinskim robnim rezervama i činio je preko četiri miliona dinara u hrani i sredstvima za higijenu.

    Koliko je bilo zahtevno prilagoditi celokupno poslovanje novonastalim okolnostima i uputiti zaposlene na potpuno drugačiji sistem rada?

    Sistem rada jeste i morao je biti drugačiji, a kolektivni rad je postao individualno-timski na nivou menadžmenta, koji je organizovano radio uglavnom od kuće, dok je sama maloprodaja bila organizovana tako da su zaposleni radili svaki drugi dan, bio je posebno organizovan prevoz, čime smo smanjili potencijalne rizike. Zapravo, sve je, na kraju, bilo isto kao i ranije: organizovano, planski sprovedeno, u skladu sa ciljevima.

    Kako su kupci odgovorili na sve uvedene promene? Mislite li da će neke od tih promena ostati aktuelne i u budućnosti i da li predviđate neke novine u potrošačkim navikama?

    Manje i češće kupovine su zamenjene većom potrošačkom korpom i ređim odlaskom u radnju. Onlajn kupovina je doživela najveću ekspanziju. Upravo ove navedene komponente će biti sastavni deo potrošačkih navika budućnosti.

    Kako će se ova kriza odraziti na celokupno poslovanje marketâ u dugoročnom periodu? Možemo li izvući i neke pozitivne aspekte krize?

    Upravo ova situacija pokazala je dobre strane neradnog vikenda, odnosno neradne nedelje, kao i činjenicu da nije postojao negativan uticaj na poslovanje. Ovo otvara prostor za ponovno i ozbiljno razmatranje uvođenja ove prakse u redovno poslovanje, a u skladu sa pozitivnim iskustvima i sa tržišta iz okoline, s ciljem dobrobiti i za radnike i za poslodavce. Pozitivan aspekt leži i u činjenici da je ova situacija dokazala koliko je domaća proizvodnja važna, a to je nešto što mi, kao najveći domaći trgovinski lanac, već 30 godina negujemo.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE