Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jaki Momci : Nemanja, Novica i Igor

    Priča o Jakim Momcima, ekipi za selidbu, koja podstiče ljude da pređu iz grada u selo

    Jaki Momci, među kojima su profesionalni rvač i golman, stalno moraju da budu u treningu i kondiciji, ali ne zbog sportske karijere, već zbog selidbe kojom se bave pored toga. Snažnu uniformisanu ekipu mladića, u belim majicama i tregericama, okupio je teolog Jakov Ninković iz Valjeva, koji je sanjao o tome da otvori drugačiju firmu za preseljenje, kojoj klijenti mogu da veruju.

    Ljudima je bitno da znaju ko ih seli, kako, kakvi su oni koje angažuju i da li mogu da im veruju, naveo je Jakov za BIZLife.

    Mladi preduzetnik je zbog toga istakao na internetu sve momke iz firme da bi potencijalni klijenti znali ko će im doći na kućnu adresu.

    Selidbe uglavnom rade dva momka ili četiri koja mogu da pokriju veliko preseljenje. Ukoliko rade veća preseljenja, sarađuju sa kolegama iz ostalih firmi koji su pouzdani. Podela posla među Jakim Momcima je došla sama od sebe.

    „Neki momci koji su došli u firmu su imali prethodno iskustvo, dok drugi nisu. Oni su se interesovali i radili. Imamo radnika koji pakuje stvari u kombi, čoveka koji montira i demontira nameštaj, zaposlenog koji vodi računa o nošenju teških stvari i jednog koji je iskusniji u nošenju gabaritnijih predmeta. Svako u ekipi ima neki deo posla. Prenosi iskustvo na drugi deo ekipe. Cilj je da svi znaju da rade podjednako dobro“, objasnio je Jakov.

    Jaki Momci : Nemanja, Novica i Igor

    Jaki Momci : Nemanja, Novica i Igor

    Kada se rodila ideja za pokretanje biznisa?

    Priča Jakih Momaka je počela pre dve i po godine. Jakov je ranije radio za jednu kompaniju koja se bavila selidbama. U toj firmi se, kako je priznao, dosta namučio i smršao. Njegov bivši poslodavac je želeo da ima što više klijenata, ali da ih što manje zadrži.

    „Plaćali su veliki novac za Gugl reklame. Nisu radili na tome da zadrže klijente i da rade na preporuku. Samo su smenjivali klijente. Video sam potencijal u tom poslu u Beogradu“, otkrio je Jakov.

    Tada se rodila njegova ideja. Vraćao se sa posla i razmišljao kako može da se zove firma za preseljenje. Logično mu je palo na pamet „Jaki Momci“.

    Od velike pomoći u preduzetničkom poduhvatu mu je bila supruga Katarina Ninković, koja je diplomirala na Višoj tekstilnoj školi u Francuskoj. Ona se bavila dizajnom logoa za firmu. Zamisao Jakova bila je da Jaki Momci rade samo na preporuku.

    „Mi u početku nismo imali toliko posla, dok ljudi nisu malo čuli za nas i dok nismo odradili nekoliko selidbi. Nakon pola godine posao je krenuo da se razvija“, rekao je on.

    Katarina i Jakov (Jaki Momci)

    Katarina i Jakov (Jaki Momci)

    Kako se čulo za Jake Momke?

    Drugari i poznanici sa Jakovljevog prošlog posla i neki kontakti koje je ostvario radeći selidbe su im pomogli u početku. Posao je organski krenuo da se razvija i uopšte nisu ulagali velike pare u marketing.

    Ninković je priznao da su možda platili neku reklamu na Instagramu, ali baš malo 20, 30 evra.

    „Kada jednom uradiš čoveku selidbu kako treba, on sedne sa prijateljima i priča o tome, jer mu je to bitan događaj u životu. Pričali su kako su ih Jaki Momci preselili. Sad konstantno imamo posla. Više truda ulažemo u marketing time što brinemo kako ćemo da opisujemo Jake Momke i na koji način ćemo da gradimo našu priču“, objasnio je Jakov za BIZLife.

    Jaki Momci: Nemanja, Novica i Igor

    Jaki Momci: Nemanja, Novica i Igor

    Po čemu su Jaki Momci drugačiji od ostalih firmi koje se bave selidbom?

    Prema iskustvu Jakih Momaka, ljudima koji angažuju firme za selidbu je najbitnije da znaju ko im dolazi u kuću ili stan. Zato imaju kratke biografije svih koji su u ekipi. Osim toga, klijentima je važno da momci budu kulturni, da znaju da rade svoj posao i da budu nenametljivi. Mada, kako Jakov kaže, sve zavisi od klijenata. Svaki traži drugačije.

    „Dosta ljudi rešava to preko telefona. Šalju nam fotografije i snimke. Ukoliko nešto treba da se pakuje, mi im pošaljemo dodatna pitanja i onda pravimo ponudu koju šaljemo na mejl. To nas razlikuje od ostalih firmi za selidbe. Iz mog iskustva ljudi iz drugih firmi dolaze na procenu i odmah na licu mesta govore cenu. Ili se čuju sa klijentom telefonom, pa odmah kažu koliko košta. Mi ne govorimo nikad otprilike cenu, već uvek gledamo da budemo precizni 100 odsto. Klijent može da vidi cene po stavkama na mejlu“, naglasio je Ninković.

    Jaki Momci: Nemanja, Novica i Igor

    Jaki Momci: Nemanja, Novica i Igor

    Kako izgleda jedna srećna selidba?

    Jaki Momci su imali zadovoljstvo da obave pregršt srećnih selidbi. Mnogi ljudi koji se sele iz grada na selo su dosta srećniji, primetio je Jakov.

    Reč je onima koji su na neki način postali nezavisni od svakodnevice poput odlaska na posao. Sebi su omogućili da mogu da rade odakle god žele i da budu samoodrživi.

    „Srećna selidba je kada su klijenti zadovoljni i kada vidiš osmehe na licima. To nekako ispunjava“, kazao je on.

    Koji su razlozi selidbe iz grada u selo?

    Najčešći razlog odlaska iz grada je potraga za mirom i za slobodom koju selo dozvoljava čoveku. U njemu su stalno okovani nekim obavezama, koje su na neki način nametnute.

    Na selu isto imaš obaveze, ali si ih sam sebi nametnuo time što si došao tu i želiš da se baviš poljoprivredom ili stočarstvom. Ljudi na selu se osećaju slobodnim i pronalaze svoj mir, otkrio je Jakov.

    Kako bi podstakli klijente da se odluče za mirniji i zdraviji život, ovog leta su svaki mesec delili besplatno preseljenje. Planiraju i dalje da dele besplatna preseljenja, ali ne znaju da li će biti jednom mesečno. Zavisi od njihovog posla i ekipe.

    Jaki Momci

    Jaki Momci

    Jakov je priznao da imaju jaku želju da to sprovedu u delo. Ljudi koji se prijavljuju šalju svoje priče i otkrivaju šta je njihova želja da urade u budućnosti na selu.

    Kako je Ninković primetio, oni su maštoviti i inspirativni, a s druge strane takvi su i Jaki Momci. Na taj način traže osobu sa kojom će moći da snime video, pokažu mladim ljudima i probiju barijere straha koje imaju.

    „Želim da napravimo serije tih klipova, tj. epizoda ljudi koji će se preseliti na selo. Bitno je da imaju neku mnogo dobru priču, koja je zanimljiva, i da se vidi da oni istinski to žele. Dobili smo komentare da smo mnoge podstakli da razmišljaju o selidbi na selo i da smo im dali vetar u leđa posle gledanja klipa. Nismo hteli da budemo samo firma za selidbe, već da kompletna firma ima neki cilj. To upravo pronalazimo kroz rad“, dodao je Jakov.

    Rade selidbu firmi i organizacija

    Pored porodica, Jaki Momci su preselili i pregrtšt manjih firmi. Nemaju potrebu da ih traže, jer ih one prepoznaju. Kada dođu da ih sele, ostvare kontakt sa mnogo njih.

    Jakov je napomenuo da nema preterano velike razlike između selidbe firmi i porodice.

    „Manje firme su kao porodice. Vidi se zajedništvo u svim firmama koje smo preselili. Ukoliko nekada bude bilo većih, to će iziskivati veći broj radnika i ogroman broj vozila“, objasnio je Ninković.

    Jaki momci

    Jaki momci

    Kakvi problemi mogu da nastanu prilikom selidbe?

    Iako su selidbe uglavnom srećni događaji za porodicu i firmu, može doći i do problema. Na primer, stvari mogu da se polome, a zidovi da se oštete. Ljudima je mnogo bitno da bezbedno prenesu stvari sa tačke A na tačku B.

    Ukoliko su previše vezani za neki komad i dođe do oštećenja, možete da povredite te ljude, priznao je Jakov Ninković.

    Jaki Momci su, kako ističu, imali dosta sreće i malo više znanja kada je reč o tome.

    Jaki Momci

    Jaki Momci

    Šta se dešava u slučaju štete?

    Ekipa Jakih Momaka je imala samo dve takve situacije do sada i to im se desilo sa fantastičnim ljudima, kako kažu.

    Momci su platili nastalu štetu i sve je bilo rešeno. Prema njihovim rečima, to su bila neka sitnija oštećenja, možda i ne njihovom greškom, jer je nameštaj već bio dosta nesiguran za nošenje.

    „Ne bežimo od odgovornosti koju imamo kada uzimamo njihove stvari, vide da smo ozbiljna ekipa i da ne želimo ni na koji način da ih prevarimo. Uvek dođemo do dogovora sa njima i ti ljudi nas i dan danas preporučuju“, napomenuo je Ninković.

    Brinu i o reciklaži

    Budući da su odgovorna ekipa, Jaki Momci brinu i o životnoj sredini. Oni uzimaju od ljudi neki nameštaj i restauriraju ga da može opet da se koristi. Sve stvari koje ljudima ne trebaju žele da izbacuju na Instagram i društvene mreže, gde će se poklanjati drugima. Dešava se da nekima ne treba krevet ili kauč i da ga bacaju, a stvarno mogu da se koriste.

    Jaki Momci

    Jaki Momci

    „Cilj nam je da u budućnosti napravimo platformu gde će moći stalno da se izbacuju stvari koje ne trebaju ljudima. Mi ćemo te stvari da skladištimo u našem magacinu i po potrebi ćemo da isporučujemo porodicama koje su ugrožene. U suštini to još nije zaživelo kompletno. Ali za to je potrebna još jedna ekipa, jer ne možemo to da pokrijemo“, rekao je Jakov.

    Jaki Momci će proširiti ekipu

    Ekipa nastoji da proširi svoj portfolio usluga. Bave se i izradom nameštaja po meri, molarsko-farbarskim radovima, čišćenjem i održavanjem.

    U planu je da početkom sledeće godine naprave sistem „All in one“, sve u jednom. Pošto imaju mogućnost skladištenja robe, žele da zaokruže celokupnu priču.

    „Ukoliko ljudi imaju potrebu za renoviranjem stanja ili kuće, mi dolazimo, uzimamo stvari i sklanjamo ih u magacin. Kasnije ulaze naši moleri. Želja nam da je ubacimo parketare i keramičare i ponudimo kompletnu uslugu. Mnogi imaju problema sa majstorima. Ovako mogu sve kod jednog čoveka da završavaju. To dosta olakšava i njima“, naveo je Jakov.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Jaki Momci (@jakimomci.rs)

    Sarađuju i sa Jakim Molerima i Jakim Ženama, odnosno sa njihovim vođama. Reč je veoma iskusnim ljudima u tom poslu.  Oni dolaze na procenu koliko nešto treba da se radi.

    „Mi preusmeravamo klijente, koji se dogovaraju sa Petrom Jakim Momcima ili Sanjom Jakim Ženama. Dogovor ide dalje bez problema. Ljudi ne moraju da razmišljaju kako da dođu do kvalitetnih majstora. U budućnosti želimo da nađemo još Jakih, ali u Srbiji je problem naći dobrog majstora, da je kulturan i da ne pije. Očekujemo da ćemo sledeće godine uspeti u tome“, kazao je Ninković za BIZLife.

    Nadaju se investiranju u firmu

    Prema Ninkovićevim rečima, velika su ulaganja u posao jer treba sve da obezbede. Zasad imaju jedan kombi koji je njihov. Takođe imaju mogućnost iznajmljivanja malog kamiona za grad, kao i kamiona šlepera za neke veće relacije. Ostvarili su kontakt sa ljudima koji sele u inostranstvo.

    „Imamo i mogućnost da preselimo ljude gde god je potrebno u Evropi. Što se tiče ulaganja, dosta ljudi sa dobrim energijama se interesuje za ovu priču. Nadamo se da će u budućnosti doći do nekog investiranja u firmu. Ne bismo još o tome pričali, ali to bi nam mnogo pomoglo u razvijanju, jer su zaista veliki troškovi“, priznao je Jakov.

     

     

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE