Sećate li se svojih profesora? Oni su PRAVI INFLUENSERI i ostavljaju najveći trag! O reklami koja je oduševila Srbiju
Malo koga nisu prolazili žmarci dok je gledao film „Društvo mrtvih pesnika“ u kome centralnu ulogu ima jedan inspirativni profesor. Srce nam je svima puno i dok gledamo domaći film „Šešir Koste Vujića“ u kome je glavni lik takođe jedan nastavnik koji ima specifičan odnos sa svojim đacima. Iako je poslednjih godina ova profesija, bar na prvi pogled, izgubila na značaju, jedna reklama podsetila nas je ovih dana koliko su učitelji, nastavnici i profesori važni u životima naše dece…a samim tim i u životima svih nas.
Sigurno ste videli reklamu koja prati kampanju kompanije A1, „Mreža najvažnijih influensera“. To je ona reklama tokom koje se svaka dlaka na telu podigne kada doživite trenutak u kom vam postane potpuno jasno ko su pravi influenseri. Nisu to oni koji imaju najviše pregleda na društvenim mrežama. Ne, to su ljudi koji svakome od nas pomažu da im dete izraste u čoveka. Ljudi koji su tu da ih nauče kako se ponaša, kako se uči, kako se druži, kako se svađa i kako se miri. Oni su tu da nam pomognu i našu decu nauče kako da izađu na kraj sa problemima, kako da se izbore sa poteškoćama, kako da nauče da razmišljaju i na kraju postanu najbolja verzija sebe.
O reklami koja je glasno odjeknula u javnosti i o celokupnoj kampanji pričali smo sa Martinom Petrović, direktorkom marketinških i korporativnih komunikacija i ESG, kompanije A1 Srbija.
- Pokrenuli ste kampanju u kojoj su u fokusu pravi influenseri – prosvetni radnici i ona je odjeknula Srbijom. Zašto ste rešili baš da stavite akcenat na njih?
Tema obrazovanja se duže vreme pominje u različitim kontekstima, opšti je zaključak kako je ova profesija važna za budućnost društva, ali i da joj se ne daje dovoljno značaja. Sveobohvatna kampanja je naš način da doprinesemo da se prosvetni radnici stave u fokus, u jednoj pozitivnoj atmosferi, da im odamo priznanje i ukažemo poštovanje. Iako je reč „influeser“ pozajmljenica iz engleskog i kod nas se ne koristi uvek u pozitivnoj konotaciji, nije slučajno tu. Naša ideja je da istaknemo za koga verujemo da treba da budu uvažavani kao ljudi od uticaja i da to uradimo jezikom mlađih generacija, dok kroz sliku rezonujemo sa starijima. Nadamo se da kroz ovaj pristup, našu priču o prosvetnim radnicima razumeju sve generacije.
- Šta ta ponuda sve obuhvata?
Za naše najvažnije influesere, dali smo najvažniji proizvod koji imamo – mobilni internet, i to neograničeno, na godinu dana uz bilo koju A1 postpejd tarifu. Na taj način podržavamo da se njihov glas još više čuje i dajemo im alat da se lakše i sami informišu i edukuju. Sa njima, internet je bolje mesto. Ponuda je dostupna našim postojećim korisnicima u bilo kojoj fazi ugovorne obaveze i onima koji pređu u našu mrežu ili uzmu novi postpaid broj, naravno – isključivo ukoliko su vaspitači, učitelji, nastavnici ili profesori.
- Ko je sve radio na osmišljavanju reklame, pošto sadrži savršen spoj kreativnosti, CSR-a, aktuelne situacije, emocije…?
Vreme povratka u školu je uobičajen termin za kampanje i većina nas im pristupa na klasičan način, smišljajući razne ponude, za školarce ili roditelje, uz glavni fokus na tome kako uštedeti. Već je izgledalo kao da se vrtimo u krug sa idejama, kada se kreativna agencija Leo Burnett dosetila jedne naizgled jednostavne stvari: prvog septembra u školu polaze i prosvetni radnici. Nakon ovog uvida, predlozi za kampanju i ponudu su se samo nadovezivali. Veliki broj timova u A1 je deo tog procesa: od svih komunikacija, produkata, pravne službe do prodaje. Jednako važni su naši partneri koji pomažu da se ideja realizuje, pored kreativne agencije, tu je i digitalna, medijska, PR , produkcijska kuća i mnogi drugi.
- Kako je izgledalo snimanje?
Jedinstveno iskustvo, vratili smo se u školske klupe dok je raspust bio u toku, u sred vrelog talasa. Bili smo svesni važnosti poruke i trenutka u kome je kreiramo, osećali su se uzbuđenje i odgovornost, nekako drugačije nego kod ostalih kampanja, jer se ne tiče isključivo nas i našeg proizvoda. Imali smo nikad više dece na setu, 200 statista za ispraćaj profesorke i bar deset zdravih raspava na temu šta od scena da ostavimo, a šta da izbacimo. Nije bilo lako, ali smo zadovoljni i srećni, reditelj Bruno Anković i mi.
- Otkrijte nam, da li su u reklami pravi učitelji, nastavnici, profesori…?
Svi ljudi koji koje vidite na kraju reklame potpisani su svojim imenom i prezimenom i profesijom. Jesu pravi, pa smo imali realnu bojazan kako će teći snimanje, uz decu kao statiste i realne prosvetare koji treba da glume. Ali ono što je nesvakidašnji spoj na setu, prirodni je spoj u životu. Smestili smo ih u njima poznate situacije i magija se desila. Posebno mi je drago što smo prikazali pedagoge iz raznih delova Srbije, a njihove specifične priče i jedinstveno iskustvo ćemo tokom kampanje deliti na našim društvenim mrežama i kroz intervjue.
- Iako je reklama nedavno puštena, mnogi je već sada smatraju najboljom reklamom ove godine. Zašto mislite da je ostavila takav efekat na ljude?
Hvala Vam. Nadovezuje se na iskustvo ljudi, koje nije izmišljeno i nategnuto u nekim laboratorijskim uslovima. Priča je realna, scene su više dokumentarne nego odglumljene, okruženje nije našminkano ili ulepšano. Verujem da je svakog dotakla na neki poseban način.
- Šta vam je bila želja kada ste osmišljavali kampanju i da li je ispunjena?
Da pokažemo koliko su važni i nedovoljno priznati, a da ne odemo u patetiku. Da pogodimo pravi ton, na ponos prosvetnih prosvetnih radnika i pokrenemo razgovor o njima. Deluje da smo u tome uspeli.
View this post on Instagram
- Pokrenuli ste i virtuelnu prodavnicu i za nju napravili reklamu koja je takođe probudila emocije. Šta vam je sledeće u planu?
Nastavljamo da imamo aktivnu ulogu u društvu, lepe stvari su pred nama. Kampanje vidimo kao prostor da prepoznamo potrebe ljudi za koje naše digitalne usluge mogu da budu odgovor ili podrška.
Konkurs za najlepšu priču
Kompanija A1 pokrenula je konkurs za najinpsirativnije priče o nastavnicima.
„Možda to svojevremeno nismo razumeli, ali oni su bili najvažniji „influenseri“. Trudili su se oko nas više od drugih, pomogli nam da prepoznamo svoje talente i naučili nas vrednim životnim lekcijama. A većina nas nikad nije imala priliku da im se zahvali, iako u svakom gradu, u svakom naselju, u svakoj školi postoji ta jedna neverovatna osoba kojoj je stalo: Ta jedna učiteljica, profesor ili nastavnik. Zato podeli priču o njima i odaj im priznanje“, stoji u pozivu za ovaj konkurs.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: A1