Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Oglasio se RTS povodom tvrdnji Klanščeka i Pištaljke: „Brutalno izvrtanje činjenica“

    Radio-televizija Srbije se nakon brojnih spornih pitanja koja su pokrenuli portal Pištaljka i predsednik UO RTS Branko Klanšček oglasila saopštenjem na svom sajtu.

    U saopštenju se navodi da RTS proizvodi, u proseku, 170 emisija (oko 130 bez Informativnog programa), a ne, kako je predsednik Upravnog odbora Branislav Klanšček dva puta ponovio (Nova RS televizija i Pink), samo tri emisije van informativnog programa.

    „Čak 60 odsto RTS-a proizvodi samo tri emisije, ponavljao je Klanšček. Ovo brutalno izvrtanje činjenica nepotrebno nanosi veliku štetu RTS-u stvarajući utisak da u njemu niko ništa ne radi i olako troši novac. RTS kao kičma normalne i pristojne Srbije, kao televizija s ubedljivo najkvalitetnijim programom i najvećim poverenjem među građanima Srbije, svakako ne zaslužuje ovakvu hajku i progon“, ističu u RTS.

    RTS objavio detaljnu statistiku

    Dodaje se da je obrazovno naučni program u 2019. godini proizveo 44 različite emisije (737 epizoda) u trajanju od 15.975 minuta, a nezavisne i spoljne produkcije sedam emisija (106 epizoda) u trajanju od 1.237 minuta.

    Odnos, kako dalje navode, iznosi 93 odsto proizvodnja RTS-a, sedam odsto spoljne i nezavisne produkcije. U 2022. godini se taj odnos menja na 90 odsto sopstvene proizvodnje i 10 odsto nezavisne i spoljne.

    Prema njihovim rečima, Informativni program proizvodi u 2019. godini 42 emisije (11.260 epizoda) u trajanju od 219.618 minuta, a nezavisne i izvršne 19 emisija (762 epizode) u trajanju od 15.866 minuta. Odnos ‒ 93 odsto sopstvene proizvodnje i 7 odsto nezavisne i izvršne produkcije. U 2022. godini odnos ostaje isti.

    „Program za dijasporu u 2019. godini ima pet svojih emisija (163 epizode) u trajanju od 5.145 minuta, a izvršne i nezavisne pet emisija (61 epizoda) u trajanju od 1.663 minuta. Odnos sopstvena i spoljna ‒ 76 odsto prema 24 odsto. U 2022. taj odnos se menja za jedan odsto u korist spoljnih i nezavisnih produkcija“, ističe se u saopštenju koje potpisuje Služba za odnose s javnošću i korporativni imidž RTS-a.

    I još statistike

    Kulturno-umetnički program proizvodi 39 različitih naslova (558 epizoda) u trajanju od 14.803 minuta, a spoljna i nezavisna produkcija 12 (167 epizoda) u trajanju od 5.403 minuta. Odnos ‒ 73 odsto sopstvena proizvodnja, 27 spoljna. U 2022. odnos je promenjen – 63 odsto domaća, a 37 spoljna proizvodnja zato što je, umesto tri, kupljeno devet serija.

    Dodaje se i statistika za zabavni program: 43 emisije (1.681 epizoda) u trajanju od 54.815 minuta, a izvršne i nezavisne produkcije 23 emisije (635 epizoda) u trajanju od 21.681 minuta. Odnos domaće i spoljne proizvodnje iznosi 72 prema 28 odsto, što je u 2022. promenjeno na 63 prema 37 odsto.

    „I tematski kanali. Odnos domaće i spoljne proizvodnje u 2019. iznosi 18 prema 82 odsto, a u 2022. godini 40 prema 60 odsto. Ukupno gledano, odnos domaće i spoljne proizvodnje je u 2019. godini bio 86 prema 14, a u 2022. 85 prema 15 odsto“, ocenjuje se na sajtu RTS.

    A kakve su im zakonske obaveze?

    Kako dodaju, RTS po zakonu ima obavezu da najmanje 10 odsto njegovog programa budu nezavisne produkcije. I tu obavezu, ponekad uz manja odstupanja, RTS poštuje.

    „Dakle, ostaje mu da popuni 90 odsto programa samostalno, u koprodukciji ili upošljavajući izvršne produkcije. Saradnja sa spoljnim ili izvršnim produkcijama je praksa svih javnih medijskih servisa u Evropi, a neki od njih samostalno proizvode samo informativni program, a sve ostalo za njih proizvodi neko drugi. Važno je napomenuti i da sve televizije u Srbiji izradu serija poveravaju izvršnim produkcijama jer je u praksi dokazano da je to brži i jeftiniji način proizvodnje“, piše.

    Poslovna tajna RTS-a u javnosti – nedopustivo

    Oni ocenjuju da je nedopustivo je i što su se u javnosti pojavile brojke iz ugovora RTS-a koje se smatraju poslovnom tajnom (i po zakonu, i po ugovorima, i po Poslovniku Upravnog odbora).

    „Još je gore što podaci nemaju važna objašnjenja i što ih predsednik Upravnog odbora olako i netačno objašnjava, a najgore je što postaju predmet „pijačne rasprave“. Svi ti podaci su već nekoliko meseci predmet ozbiljne pažnje nadležnih organa. Poslovanje naše kuće nije prvi put predmet ovakvog interesovanja bilo policije, bilo revizora, bilo tužioca za organizovani kriminal i dok su oni radili svoj posao, RTS nije javno komentarisao predmet istrage. Tako će biti i ovoga puta. Bar što se tiče menadžmenta RTS-a“, zaključuje se u saopštenju.

    Pištaljka: 55 puta više novca za privatne produkcije

    Podsetimo, u javnosti je juče „isplivala“ informacija o trošenju novca javnog servisa.

    To je objavio sajt  Pištaljka.

    Kako su naveli, rukovodstvo Radio-televizije Srbije krije od javnosti zapisnik sa devete sednice Upravnog odbora iz juna prošle godine u kom se iznose zaključci jedinog istraživanja o trošenju novca javnog servisa koje je ovaj odbor sproveo.

    Iz dokumenata do kojih je Pištaljka došla vidi se da je najskuplja emisija na RTS-u kviz u privatnoj produkciji za koji se godišnje izdvaja 55 puta više novca nego za dve najgledanije emisije koje se rade u produkciji RTS-a.

    Tako se u zapisniku sa ove sednice do kog je Pištaljka došla nezvaničnim putem, navodi da UO zaključuje da se privatnim firmama plaća za proizvodnju sadržaja iako RTS već ima plaćenu tehniku i ljudstvo da program proizvodi samostalno. Posebno se ističe da u pojedinim projektima privatnih firmi učestvuju i zaposleni RTS-a i da je time „omogućen sukob interesa” koji im odobrava isključivo generalni direktor javnog servisa Dragan Bujošević.

    Izvor: BIZLife/RTS/Mediji

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE