Radnici FCAS posle mesec i po na poslu, KVAR ROBOTA zaustavio prvu smenu
Nakon tradicionalnog tonedeljenog kolektivnog odmora (“feragosta”), okončanog 17. avgusta a zatim i novog dvonedeljnog plaćenog odsustva, u kragujevačkom Fijatu u utorak je startovala redovna proizvodnja.
Već prvog radnog dana, međutim, bilo je, kako piše Glas Šumadije, ozbilijih problema u proizvodnom procesu, usled kojijh su radnici prve smene u 11 sati poslati kući.
Tokom prepodneva u fabričkim pogonima najpre nije bilo dovoljno delova, dok se nešto docnije pokvario robot za lepljenje stakla, zbog čega je tek pokrenuti proizvodni proces zaustavljen. Proizvodnja u drugoj smeni je, kako nam je rečeno u fabrici, počela koliko – toliko normalno.
Sagovornici lista navode da su problemi u proizvodnji u kragujevačkoj fabrici “gotovo nedopustivi”. Tim pre to fabrika, ističu, nije radila mesec i po, te je bilo više nego dovoljno vemena da se prekontrolišu zalihe delova za prvu ugradnju u automobile i utvrdi stanje proizvodne opreme. Proizvodna oprema kontrolisana je i ponedeljak, tokom probne proizvodnje (tzv.punjenjenje linija), kada problem sa robotom koji je zaustavio proizvodnju nije uočen.
Pojedini poznavaoci situacije u FCA Srbija smatraju da su aktuelni problemi u pogonima uzrokovani i činjenicom da je Fijat dozvolio da u fabriku Kragujevcu napuste provereni stručnjaci i radnici koji su, nakon što su veštine i znanja o savremenoj proizvodnji i poslovanju savladali u Fijatu i o trošku Fijata, zbog većih plata otišli u druge kompanije.
Posledice takve Fijatove kadrovske plitike, upozoravaju u ovim krugovima, vidljive su, a zašto ta kompanija i ne pokušava da pouzdane i obučene kadrove sačuva, i to ne samo za aktuelnu, nego i za očekivanu proizvodnju novih modela, pouzdano se ne zna.
Ono što se zna, piše portal, jeste da su trenutno na većini menadžerskih funkcija u kragujevačkoj fabrici, a u skladu sa Fijatovom praksom širom sveta – domaći stručnjaci. Novi direktor Fijat Krajsler automobili Srbija, umesto Italijana Alesia Leonardija, od nedavna je, kako doznajemo, Jovica Jovanović, koji je prethodno bio menadžer pogona Karoserija i Montaža. Direktor fabrike,ili menadžer proizvodnje prvi je operativac u FCA Srbija i druga po značaju funkcija u kompaniji, odmah iza generalnog menadžera (Silvije Verneti).
Prema ranijim najavama, proizvodne i montažne trake u septembru bi trebalo da budu u funkciju devet radnih dana, tokom kojih bi, s obzirom na uobičajenu dnevnu proizvodnju od 410 do 420 vozila, iz fabrike izašlo blizu 4.000 novih gotovih automobila sve tri verzije modela “500L”.
Izvor: Glas Šumadije/Zoran Radovanović
Foto: Pixabay