Psihijatar sa Harvarda savetuje: Evo kako da se „slažete sa svima“
Empatija je sposobnost da razumete kako se druga osoba oseća. Sudeći po novom istraživanju na Harvardu, empatija može da se nauči i razvija.
Ako u tome uspete, bićete mnogo efikasniji lider i preduzetnik, piše Thrive Global.
Autor knjige „The Empathy Effect“ Helen Rajes (Helen Riess) je psihijatar sa Harvarda. Ona je započela „treninge za empatiju“, koji su bazirani na njenom istraživanju iz neurobiologije.
Ovi treninzi mogu da se iskoriste kako bi poboljšali komunikaciju između lidera i zaposlenih.
Evo na šta sve treba da obratite pažnju kada razgovarate sa ljudima:
Kontakt očima
Postoji izreka da su „oči ogledalo duše“. Uspostavljanje kontakta očima je jedno od prvih iskustava kada se sa osobom nađete licem u lice. Gledajte osobu dok razgovarate, sve dok ne prokljuvite koja je boja očiju vašeg sagovornika.
Facijalna ekspresija
Neverovatna je činjenica da kada se nekom nasmejemo, ta osoba nam skoro uvek uzvrati osmeh. Mišići lica retko lažu. Obratite pažnju na to.
Poza
Sedite pravo! To pokazuje da imate samopouzdanja. Okrećite se u pravcu sagovornika i naginjite se ka njemu.
Emocija
Obratite pažnju na to kako se oseća vaš sagovornik – da li je tužan, zbunjen, srećan, ljut. Mala je verovatnoća da ćete efikasno komunicirati ako ne znate kako se osoba sa kojom razgovarate oseća. Verujte svojoj intuiciji!
Ton
Lingvisti koriste prozodiju (intonaciju) kako bi procenili ton i ritam vašeg izgovora. Prozodija može otkriti „sloj emocija“, koji ne možete shvatiti iz samih reči.
Vaš odgovor
Emocije su zarazne. Vaša osećanja prema mogu da prenesu bitne informacije o tome kako sagovornici doživljavaju ono što govorite i radite. Ako ste uplašeni ili ljuti, to može uticati na kvalitet komunikacije. Obratite pažnju na to kako se osećate dok razgovarate, zato što će se tako osećati i ljudi koji vas okružuju.
Izvor: BIZLife/Thrive Global
Foto: Pixabay