Proizvođač električnih automobila se bori za opstanak: Prodaje LUKSUZNE modele za 2.700 dolara

U svetu električnih vozila (EV), konkurencija je žestoka, a kompanije se suočavaju sa značajnim izazovima da opstanu.

Jedan od najšokantnijih nedavnih događaja je priča o Jiuyeu, kineskom EV brendu delimično u vlasništvu kompanije Geely, matične kompanije Volva.

Jiuye, nekada viđen kao zvezda u usponu, suočio se sa ozbiljnim finansijskim problemima koji su ga primorali na neviđene korake, uključujući prodaju luksuznih automobila po neverovatno niskoj ceni od 2.700 dolara, prema izveštaju Boosteda.

Jiuye je ušao na tržište EV-a sa velikim ambicijama, uključujući lansiranje modela Jiyue 07, luksuznog sedana koji je čak osvojio prestižnu Red Dot nagradu za dizajn.

Međutim, uprkos obećavajućem početku, put kompanije bio je opterećen finansijskim malverzacijama i slabom prodajom. Do sada je Jiuye prodao samo 14.000 automobila u Kini, što je daleko ispod očekivanja.

Kompanija se trenutno suočava sa kritičnim finansijskim deficitom od 7 milijardi juana (960 miliona dolara).

Prema izveštajima kineskih medija, ovu ogromnu finansijsku rupu otkrila je kompanija Baidu, jedan od glavnih investitora Jiuyea, tokom revizije u oktobru. Ovo otkriće nateralo je Baidu da obustavi dalja ulaganja, ostavljajući Jiuye u nezavidnom položaju.

Kriza je izazvala nezadovoljstvo među zaposlenima, koji su u decembru upali u kancelarije kompanije zbog neisplaćenih plata i otpremnina.

Usred ove krize, Jiuye je doneo izvanrednu odluku da smanji cenu modela Jiyue 07 na samo 2.700 dolara, što je desetina uobičajene cene. Ovaj potez bio je zamišljen da brzo generiše prihod, ali je umesto toga izazvao konfuziju i zabrinutost.

Iako je Jiyue 07 luksuzni sedan dužine pet metara sa naprednim karakteristikama i elegantnim dizajnom, iznenadni pad cene pokrenuo je pitanja o strategiji kompanije.

Preostali zaposleni tvrde da nisu bili obavešteni o ovoj odluci, a prodaja automobila po sniženim cenama je obustavljena.

Budućnost Jiuyea ostaje neizvesna. S obzirom na to da su glavni investitori nespremni da pruže dodatnu podršku i na rastuću finansijsku nestabilnost, čini se da opstanak ovog brenda nije verovatan.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/M.S.

Foto: China Auto Show/YouTube Screenshot

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE