Prodaja iPhone-a 16 ne ide onako kako bi Apple voleo: Ovo bi mogli biti uzroci slabe potražnje?
Apple je računao na nove funkcije veštačke inteligencije kako bi iPhone 16 postao veliki hit. Međutim, procene prodaje pre zvanične ponude ukazuju na slabiji početni odaziv nego što je Apple očekivao.
Apple-u je potrebnao da iPhone 16 bude veliki zamajac nakon godina sporog rasta prodaje iPhone-a. Godine kada su lojalni Apple obožavaoci stajali u red kako bi gotovo svake godine menjali svoj uređaj su prošle. Kompanija nije pružila potrošačima značajan razlog da unaprede svoj uređaj otkako je dodala 5G povezivanje sa iPhone 12. Nadali su se da će skup novih softverskih funkcija koje integrišu veštačku inteligenciju biti hit.
Međutim, uprkos nekoliko spektakularnih događaja za lansiranje, nije jasno da li je Apple uspeo da uveri potrošače.
Apple je prodao samo procenjenih 37 miliona jedinica tokom prvog vikenda preprodaje iPhone 16, što je smanjenje od više od 12 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, prema blogu Minga-Chi Kua, analitičara Apple-a iz TF International Securities. Posebno je potražnja za skupljim iPhone 16 Pro uređajima pala u poređenju sa lansiranjem iPhone 15 serije, piše CNN.
Možda više od broja uređaja koje su kupci kupili tokom sezone preprodaje, Apple bi mogao biti zabrinut zbog toga koji telefoni iz iPhone 16 linije potrošači biraju, s obzirom na to da unapređenja na standardnim uređajima čine da su oni po mnogim aspektima uporedivi sa Pro modelima. Analitičari kažu da izgleda da je veća potražnja za jeftinijim iPhone 16 i iPhone 16 Plus uređajima nego za Pro i Pro Max, što bi moglo uticati na prosečnu prodajnu cenu i ukupne prihode od prodaje iPhone-a.
Pada prodaja PRO modela
Tokom prvog vikenda preprodaje, Apple je prodao 9,8 miliona iPhone 16 Pro i 17,1 milion iPhone 16 Pro Max uređaja, što je pad od 27 odsto i 16 odsto u poređenju sa prošlom godinom. U poređenju, prodaja standardnog iPhone 16 i Plus blago je porasla u poređenju sa iPhone 15.
Problem, rekao je analitičar za tehnologiju CFRA Research, Angelo Zino, je što bi osnovni iPhone modeli mogli biti jednostavno previše dobri.
„S obzirom na to da je ovo uglavnom ciklus unapređenja softvera, moja briga je da je došlo do većeg udelа prodaje u jeftinijem iPhone 16 nego u skupljim uređajima“, rekao je Zino. „Kada pogledate standardne uređaje, dobili su stvarno sjajno unapređenje kada su u pitanju kamere i unutrašnji procesori.“
Kuo je takođe izvestio o kraćim vremenima isporuke za iPhone 16 Pro modele — 1-2 nedelje za iPhone 16 Pro tokom prvog vikenda preprodaje — u poređenju sa iPhone 15, koji je imao kupce koji su čekali 3-4 nedelje na svoje uređaje. Ukazao je na to da veoma hvaljene AI funkcije „Apple Intelligence“ još uvek nisu dostupne na uređajima (planira se da počnu sa uvođenjem u beta verziji sledećeg meseca zajedno sa iOS 18.1), kao i na kontinuirane probleme kompanije sa povećanom konkurencijom u Kini.
AI funkcije nisu dovoljno jak motiv za kupovinu novog uređaja
Odgovor na preprodaju može ukazivati na to da obećanje o integrisanim AI funkcijama samo po sebi nije dovoljno da izvuče Apple iz njegovog problema sa iPhone-om. Postoji toliko toga što Apple može fizički da učini kako bi poboljšao kameru iPhone-a ili prilagodio veličinu ekrana, a softverska unapređenja, za koja mnogi potrošači već osećaju sumnju, verovatno je teže prodati. I osim za najodanije Apple obožavaoce, analitičari kažu da većina kupaca verovatno još uvek ne razume zašto bi AI funkcije bile vredne unapređenja.
Što je još važnije, mere koje analitičari koriste za procenu preprodaje ne govore nužno celu priču. Mnogi smatraju vreme isporuke, kašnjenje između trenutka kada potrošači poručuju svoje uređaje i trenutka kada će biti isporučeni, ključnim pokazateljem potražnje. Logika kaže: što više ljudi naruči iPhone, duže će biti čekanje.
Vremena isporuke su kraća za iPhone 16 nego što su bila prošle godine, ali to zapravo može biti pozitivan znak da je Apple poboljšao svoju dobavljačku mrežu, omogućavajući mu da proizvodi više telefona, brže, prema analitičaru Canalys-a, Lex Chiew-u. Zino iz CFRA-a dodao je da je Apple možda takođe povećao zalihe pre lansiranja, s obzirom na pritisak koji je imao da pokrene veliki ciklus unapređenja sa iPhone-om 16.
Još jedan pozitivan signal: izvršni direktor T-Mobile-a, Mike Sievert, rekao je CNBC-u nakon prve nedelje preprodaje da je provajder prodao više iPhone 16 nego što je prodao iPhone 15 prošle godine.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP/Juliana Yamada/Unsplash