Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šapić, gradski prevoz

    Poziv na EKOLOŠKI USTANAK 10. aprila: „Od novog-starog BUS PLUSA samo šteta“

    Predstavnici Kampanje Za Održiv i Slobodan Javni Prevoz upozorili su da je nedavno dogovoreni posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u Beogradu sa Turskom kompanijom Kentkart izuzetno štetan i da će njime biti omogućen ogroman prihod vlasnicima te firme, a da će Beograđani snositi troškove subvencionisanja prevoza i troškove angažovanja kontrolora i komunalnih milicajaca ako  za to bude potrebe.

    Kako upozoravaju, turskoj kompaniji omogućeno je da, bez ijednog dinara inicijalnog ulaganja, koriste postojeću opremu i program u vlasništvu Grada.

    Dodaju da će im za to biti isplaćivana nadoknada od 7,92 odsto po svakoj prodatoj karti i ostavljen celokupan prihod od štampanja karata.

    “Sistem će promeniti samo naziv u Beogradska kartica, a mi, građani Beograda ćemo snositi sve troškove subvencionisanja javnog prevoza i plaćati 92,08 odsto troškova angažovanje dodatnih kontrolora i komunalnih milicajaca u slučaju potrebe” navode predstavnici organizacije na Fejsbuk stranici.

    Kažu da su nadležnima uputili pismeni zahtev za obustavu tendera i stvaranje radne grupe za unapređenje Sistema javnog prevoza, ali da je uprkos tome ugovor zaključen.

    Ukazuju da će se štetnost ogledledati i u daljem povećanju broja automobila na ulicama, saobraćajnim gužvama, svakodnevnim saobraćajnim kolapsima, nedostatkom parking mesta, povećanjem već nedozvoljenog nivoa zagađenja gasovima i bukom, kao i uskraćivanjem prava slobodnog kretanja socijalno najugroženijim žiteljima Beograda.

    Iz ove organizacije pozivaju sve građane da “zbog ove odluke kazne SNS na sledećim gradskim izborima zakazanim za 2022. godinu” i da se pridruže Ekološkom ustanku, zakazanom za 10. april u 13 sati ispred Narodne skupštine i aktivno uzmu učešće u stvaranju građanskog pokreta koji za cilj ima da utiče da se ponište sve štetne odluke i postupci.

    Predstavnici ekoloških inicijativa, pokreta i udruženja građana upozorili su i ranije da bi potpisivanje ovakvog ugovora bilo veoma štetno, kako po građane, tako i funkcionisanje javnog prevoza i dali neke predloge koji bi, prema njihovom mišljenju, podstakli funkcionisanje održivog i slobodnog prevoza na duže staze.

    Predstavnici Kampanje za Održiv i Slobodan Javni Prevoz ukazuju da nikakve koristi u pogledu bolje naplate gradskog prevoza nije bilo ni nakon uvođenja Bus Plusa, pa da se to ne može očekivati ni sada.

    Zato su dali predlog da se vrati kontrola i upravljanje javnim prevozom gradu/GSP-u, I promeni način finansiranja.

    Predlagali su i uvođenje slobodnog korišćenja javnog prevoza za sve građane, modernizaciju GSP, veći broj vozila i poboljšanje sveukupnog kvaliteta, ulaganje u razvoj biciklističko- pešačke infrastrukture u gradu.

    „Ne treba nam novi Bus Plus nego održiv i za sve BESPLATAN javni prevoz“

    Grupu ponuđača koja je izabrana na tenderu čine kompanije Kentkart Southeast Europe Beograd, Kentkart Ege Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi i Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi iz Istanbula u Tursko.

    Ugovor je vredan 10,56 miliona dinara sa PDV-om. Predviđeno je da novom partneru bude poverena eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu narednih 13 godina.

    BUS PLUS ipak ostaje: Naplata GSP karata Turcima koji su vlasnici Apex-a

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/Miloš Miškov

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE