Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brendovi Uniqlo

    DIGLI PLATE za 40%, nakon što su vlasti pozvale na povećanje u privatnom sektoru

    Fast Retailing, najveći azijski trgovac odećom i vlasnik modnog brenda Uniqlo, povećaće plate zaposlenih u Japanu za čak 40 odsto pošto inflacija u zemlji raste najbržim tempom u poslednjih nekoliko decenija.

    Oštar skok plata usledio je nakon poziva premijera Fumija Kišide japanskim privatnim kompanijama da povećaju plate koje su decenijama stagnirale.

    Ekonomisti očekuju da će i druge kompanije slediti njihov primer, ali u daleko manjem obimu, što postavlja pitanje da li Japan može da stvori pravi ciklus rasta plata, potrošnje i cena.

    Povećanje plate: Šta je cilj?

    U saopštenju u sredu, Fast Retailing je naveo da povećanje plata – koje treba da stupi na snagu od marta – ima za cilj da kompaniju učini globalno konkurentnom. Dok se mnoge japanske kompanije oslanjaju na strukturu plata na osnovu radnog staža, Uniqlo će procenjivati zaposlene na osnovu njihovog učinka i sposobnosti da doprinesu poslovanju, dodaje se.

    Kao rezultat revizije, početna mesečna plata za one koji imaju fakultet povećaće se na 2.270 dolara sa 1.925 dolara, dok će plate za menadžment porasti sa 2.190 dolara na 2.945 dolara.

    „Za ostale zaposlene, kompanija planira da poveća godišnje plate za čak 40 odsto. Ubuduće, o novoj naknadi svakog zaposlenog će se odlučivati prema globalno usklađenim kriterijumima“, navodi se iz kompanije.

    povećanje

    Japan (Unsplash)

    Nije prvo povećanje

    Veći deo tereta za početak će pasti na samo kompaniju Fast Retailing jer se država suočava sa problemima zbog pada jena, inflacije i epidemije Covid-19 u Kini.

    Da bi rešili neki od ovih problema, grupa je prošle godine povećala cene vodećih proizvoda u prodavnicama Uniqlo u Japanu.

    Fast Retailing je takođe i u septembru povećao plate u proseku za 20 odsto većini svojih zaposlenih koji rade pola radnog vremena. U kombinaciji sa najnovijim povećanjem za zaposlene sa punim radnim vremenom, ukupni troškovi osoblja će porasti za oko 15 odsto u odnosu na godinu dana ranije, za šta je kompanija rekla da će biti apsorbovana povećanjem produktivnosti.

    Inflacija u Japanu, koja ne uključuje promenljive cene sveže hrane, porasla je u novembru za 3,7 odsto, što je najbrži tempo u skoro 41 godinu.

    Dobra kampanja će im pokriti dodatni trošak?

    Na temu značajnog povećanja plata u ovoj kompaniji diskutovalo se mnogo. Dok marketinški stručnjaci pretpostavljaju da je ovo dobra kampanja i pozitivan PR za kompaniju koji će im sam po sebi doneti više profita kojim će pokriti povećanje plata, ekonomisti smatraju da je ovo povećanje neverovatno, ali da je pitanje da li će se druge kompanije odazvati pozivu japanskih vlasti.

    U ekonomskim redovima se i pozdravlja se ovaj potez kompanije Uniqlo, posebno uzevši u obzir krizu koja u svetu vlada kada je u pitanju nedostatak radne snage. Oni smatraju da bi ovakvi potezi mogli da reše taj problem.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE