Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    zaposleni

    Šta je to što tera zaposlene da ostanu uz svog poslodavca i ove godine?

    Zašto zaposleni ostaju?

    Mnoge kompanije se danas bore da pronađu i zadrže zaposlene. Sve veći jaz u veštinama koje imaju različite generacije dodatno komplikuju, a kompanije koje shvate magičnu jednačinu kako zadržati zaposlene dugoročno imaju jasnu prednost.

    Čini se da su neke kompanije otkrile ovu tajnu uspeha, dok će, s druge strane, kompanije koje ovo ne znaju imati problema sa fluktuacijom zaposlenih, a samim tim i sa kvalitetom usluga koje pružaju svojim klijentima.

    Dakle, postavlja se pitanje šta dovodi do toga da zaposleni u jednoj kompaniji rade od prvog radnog dana, pa sve do penzije? U Srbiji se ovo pitanje još uvek svodi na to da li radite u državnoj firmi ili ne. Ako radite u državnoj firmi, narativ koji se još uvek u najvećem broju slučajeva poštuje je: „Najbolje je na državnim leđima, siguran posao, plata, odmori itd“. S druge strane, privatni sektor mora ozbiljno da radi na tome da zadrži svoje zaposlene. A ima onih koji u tome vrlo uspevaju, pa neke privatne kompanije imaju zaposlene koje isprate i u penziju.

    zaposleni

    Zaposleni (unsplash)

    Dvostrani novčić

    Zadržavanje zaposlenih je, dakle, priča koja ima dve strane. Dakle, na jednoj strani su zaposleni koji pronađu kompaniju koju vole i ostaju u njoj godinama, ili čak decenijama. S druge strane, kompanije se bore da zadrže zaposlene duže od nekoliko meseci.

    Istraživanja pokazuju da troškovi fluktuacije zaposlenih mogu biti vrlo visoki, čak 100 pa do 300 odsto plate zaposlenog. Ovo samo naglašava važnost povećanja stope zadržavanja.

    Da bi se do ovog došlo, potrebno je povećati novu humanizacije zaposlenih. Ovo se vremenom pokazalo kao jedan od glavnih uslova zbog koji zaposleni ostaju u kompanijama. Možda je to zato što su ljudi prepoznali i prihvatili svoju vrednost na radnom mestu. Radnici se više ne osećaju dužnim prema kompanijama koje neguju toksično radno okruženje.

    Deo ovog fenomena potiče od promena na tržištu rada. Današnje radno okruženje sasvim sigurno nije radno okruženje u kom je funkcionisala vaša majka ili vaš otac.

    zaposleni

    Zaposleni (unsplash)

    DIgitalno doba je promenilo način na koji ljude rade i kako se osećaju u vezi sa svojim mogućnostima zapošljavanja.

    Zaposleni se više ne osećaju dužnim kompanijama

    Značaj humanizacije zaposlenih je porastao poslednjih godina. Možda je to zato što su ljudi prepoznali i prihvatili svoju vrednost na radnom mestu. Radnici se više ne osećaju dužnim kompanijama koje neguju toksično radno okruženje.

    Deo ovog fenomena verovatno potiče od promene pejzaža zapošljavanja. Današnje radno okruženje nije iskustvo vaše majke ili oca.

    Digitalno doba je promenilo način na koji ljudi rade i kako se osećaju u vezi sa svojim mogućnostima zapošljavanja. Ispod je nekoliko objašnjenja šta je dovelo do ovih promena.

    Veće mogućnosti

    U prošlosti su radnici morali da biraju između kompanija i fabrika unutar svog grada mesta. Ali rad na daljinu i porast onlajn komunikacije su trajno promenili tu činjenicu.

    Osoba u Kraljevu na primer vrlo lako može da nađe posao u Beogradu, a da pri tom radi iz svog mesta, Kraljeva. Ova sve veća dostupnost promenila je način na koji ljudi vide svoje mogućnosti zapošljavanja.

    Lako dostupne opcije obrazovanja

    Još jedan faktor koji doprinosi povećanju osnaživanja zaposlenih je lakoća sa kojom pojedinci mogu da steknu nove veštine. U prošlosti je broj fakulteta i škola bio veoma ograničen i to su bile jedine opcije za radnike.

    Ali danas pojedinci mogu završati kurseve sopstvenim tempom, iz udobnosti svojih dnevnih soba, ići na prekvalifikacije, sticati sertifikate. Ovo je promenilo način na koji ljudi vide svoj potencijal.

    Različiti pokreti osnažuju zaposlene

    Pokreti za socijalnu pravdu poput onih u kojima se poziva na ravnopravnost polova na poslovnom tržištu naveli su mnoge zaposlene da ustanu i kažu šta osećaju. Pojedinci koji se suočavaju sa dikriminatornim praksama, uznemiravanjem na radnom mestu ili drugim problemima osećaju se prijatnije i podržano kada se zalažu za svoja prava. Oni više ne osećaju da moraju da „izdrže“ i da nastave da rade za kompanu koja ih ne ceni.

    zaposleni

    Dakle, da li promenjivo radno okruženje znači da su kompanije zaglavljene u ciklusu zapošljavanja i otkaza? Ne nužno.

    Glavni problem sa kojim se kompanije suočavaju kada pokušavaju da nađu načine da privole zaposlene da ostanu je ovo – organizacije ne uspevaju da izvše efikasne promene u pravom smeru.

    Zaposleni od svog poslodavca žele uglavnom specifične stvari. Omogućavanje radnicima pristup ovim stvarima neizbežno će dovesti do toga budu više angažovani i da više investiraju u svoju kompaniju. Visoko angažovani zaposleni imaju, prem aistraživanjima oko 90 odsto manje šanse da dobrovoljno daju otkad.

    Šta zadržava zaposlene?

    Dakle koji su faktori koji dovode do toga da zaposleni žele da ostanu u kompaniji dugoročno. Ovo bi mogli biti nekii od njih, sudeći po iskustvu zaposlenih.

    Kultura i radno okruženje

    Brojna istraživanja neretko puta dokažu, iako se misli da je suprotno, da je zaposlenima kultura radnog mesta važnija od plate

    Današnji zaposleni smatraju kulturu koju neguje kompanija jednim od najvažnijih faktora da ostanu da rade u kompaniji. Ovo se sada posebno odnosi na pripadnike mlađih generacija, milenijalce i generaciju Z.

    Svrha i smisao

    Zaposleni u nekim kompanijama uglavnom ostaju zbog svojih ličnih uverenja i stavova. Zbog toga je važno da kompanije jasno razumeju svoju misiju i da je snažno komuniciraju sa zaposlenima. Kada zaposleni osećaju da su deo nečeg većeg, to pruža motivaciju da pojavljuju svaki dan na poslu

    Priznanje i uvažavanje

    Ovo je jedan od najvećih pokretača angažovanja zaposlenih. Zaposleni koji dobijaju česta i značajna priznanja i zahvalnost od strane menadžera biće ponosniji na ono što su uradili i motivisani da tako nastave. Visoko zadovoljni zaposleni ne samo da će ostati u kompanijama, već će biti i produktivniji.

    Obuka i razvoj

    Istraživanja pokazuju da su mogućnosti za obuku i razvoj neke od najvećih prednosti za radnike. Prema LinkedIn-ovom Izveštaju o obrazovanju radne snage iz 2019. godine, 94 odsto zaposlenih kaže da bi duže ostali u kompaniji kada bi organizacija ulagala u njihov razvoj. Ovo dokazuje da su zaposleni voljni da ostanu u kompaniji dugoročno u zamenu za ulaganje u njihov budući uspeh.

    Interne promocije

    Mogućnost napredovanja pruža ubedljiv razlog da ostanete u kompaniji. Zaposleni koji žele da unaprede svoju karijeru i plate tražiće način da poboljšaju sebe. Ako kompanije ne obezbede jasne puteve za interno napredovanje, zaposleni će „sreću“ pozražiti negde dugo

    Plate i beneficije

    Iako bi poslodavci voleli da nije tako, jeste: plate i beneficije su ključni faktori za zaposlene. Čak i sa povećanjim fokusom na stvari poput kulture i razvoja, plate i beneficije će uvek biti na prvom mestu.

    Ponuda sveobuhvatnog paketa beneficija posebno je važna za današnje radnike. Mnogi neće ni razmotriti poziciju koja ne donosi koristi za sto.

    Balans

    Značaj ponude fleksibilnog balansa između posla i privatnog života je porastao poslednjih godina. Pošto je pandemije prisilila čitavu generaciju zaposlenih u kućne kancelarije, mnogi ljudi su oktrili oslobađanje od stresa koje pruža sposobnost da rade u slobodno vreme.

    Ipak, ponuda rada na daljinu sa punim radnim vremenom možda nije opcija za svaku organizaciju.

    Međutim, verovatnije je da će oni koji rade na pronalaženju načina da poboljšaju ravnotežu između posla i privatnog života svojih zaposlenih zadržati ih dugoročno.

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE