Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Potpuno nov izazov: Kako potvrditi nečiji identitet na daljinu?

    Svima je jasno da su trenutni sistemi i procesi prikupljanja podataka, potpisa, dokumentacije, identifikacije, odlaska na šalter i čekanja satima u redu, u najmanju ruku zastareli. Novo doba je nametnulo društvu da su nove tehnologije i procesi nužni, a brzina rada i ušteda vremena neprocenjiva.

    O tome koliko je digitalizacija zašla „duboko“ u svet biznisa, koje će sve procese izmeniti i da li su šalteri zaista prošlost, razgovarali smo sa Milošem Milovanovićem, COO kompanije Blinking.

    Blinking pomaže kompanijama da identifikuju svoje korisnike i potvrde njihov identitet. Ova platforma pruža pouzdan i siguran način da potvrdite identitet vaših korisnika.

    • Sve veći broj klijenata pri izboru banke, osiguravajuće kuće, kladionice, uzima u obzir onlajn mogućnosti koje ovaj sektor pruža. Jesu li fizički šalteri već stvar prošlosti?

    Šalteri verovatno neće iščeznuti, ali će se spektar poslova na njima značajno smanjiti i promeniti. Samim tim biće ih znatno manje. Veoma dobra stvar jeste ta što je, uz sadašnji razvoj tehnologije, moguće pružiti mnogo bolje iskustvo onlajn. Najveći problemi u radu sa šalterima nastaju baš u poslovima koje je uz pomoć računarske tehnologije moguće pojednostaviti, dok se kroz video interakciju može očuvati najbolji deo interakcije sa korisnicima.

    • Tokom pandemije se pokazalo da su oni koji su uspeli brzo da se prilagode novonastaloj situaciji najviše prosperirali. Jesu li kompanije konačno uvidele ogroman potencijal digitalizacije poslovnih procesa?

    Digitalizacija je obeležila biznis od pojave računara do danas. Prethodnih 40 godina je fokus razvoja tehnologija bio na digitalizaciji poslovnih procesa i rešavanju poslovnih problema. Poslednjih godina fokus je na digitalizaciji interakcije sa korisnikom i tu se javljaju potpuno drugačiji izazovi. Jedan od ključnih je kako potvrditi nečiji identitet na daljinu, ali i uveriti se da li klijent ispunjava preduslove za uzimanje određene usluge. Pritom, to iskustvo mora biti prijatno i jednostavno za korisnika.

    Uz pomoć naprednih tehnologija, poput veštačke inteligencije, dosadni i formalni procesi ostaju računarima, dok ljudi mogu da rade na korisničkom iskustvu i prijatnoj interakciji. Na sreću, sve više kompanija vidi to kao pravac svog razvoja.

    • Šta dobija klijent, a šta pružalac usluge implementacijom tehnologije kompanije Blinking?

    Pružalac usluge dobija mogućnost da svoje proizvode i usluge nudi potpuno u onlajn režimu. Najvažnije, otvara se nova opcija gde na jednostavan i efikasan način pružalac može da definiše i nudi nove proizvode i usluge. Korisnici, sa druge strane, dobijaju digitalne naloge koji su maksimalno zaštićeni i pristup istim je ograničen.

    Blinking Identify se može posmatrati kao jedan švedski sto na kome se nalazi sve što vam je potrebno da sklopite najbolje jelo za svoje korisnike. Pružalac usluge uzima gradivne blokove interakcije sa korisnicima i od njih pravi kompletno korisničko iskustvo koje može rezultirati uzimanjem usluge ili proizvoda.

    Većina tih proizvoda, bili oni bankarski, telekom ili iz neke druge industrije se grade od sličnih interakcija. Provera identiteta, dostavljanje određene dokumentacije, čitanje uslova i pravnih dokumenata, odabir proizvoda, korišćenje kalkulatora i slično. Dizajn takvih proizvoda je sličan kao definisanje procedura na šalterima samo što se ni u jednom trenutku ne hvatamo papira i pečata već su svi gradivni elementi digitalni.

    Upravo fleksibilnost i versatilnost Blinking Identify platforme omogućavaju da se različiti proizvodi i usluge dizajniraju, izgrade i puste u rad u vrlo kratkom roku.

    • Šta je sa korisničkim iskustvom? Jesu li naši građani osigurani od potencijalnih bezbednosnih rizika?

    Korisničko iskustvo je uvek najvažniji prioritet. U našim rešenjima polazimo od korisnika, njegovog iskustva i nekada još važnije – od njegovih podataka. Sva naša rešenja su fokusirana na maksimalnu zaštitu svih podataka kroz tehnike enkripcije, randomizacije i anonimizacije. Naša platforma nudi sigurno digitalno okruženje u kome se korisnici mogu osećati maksimalno bezbedno.

    • Na osnovu Vašeg iskustva, da li je naš finansijski sektor spreman na kompletnu digitalizaciju?

    Naš bankarski sektor, iako nismo veliko tržište, pokazuje jedan visok stepen zrelosti kad je u pitanju digitalizacija. Naše banke su orijentisane na digitalizaciju i ako se nastavi tim putem sprečiće prodor ozbiljnih “challanger banks” koje nude nova korisnička iskustva, isključivo u onlajn sferi, i  prete preuzimanjem klijenta.

    Digitalizacija je proces i tako ga treba posmatrati. Važno je imati stategiju i stremiti nečemu što je pre svega kvalitetna usluga. Tehnologije i trendovi se menjaju i važno je da poslovanje bude fleksibilno i da usvaja stvari koje mogu doprineti kvalitetu usluge. Upravo otvaranje proizvoda poput kredita ili refinansiranja kredita u onlajn režimu je nešto što korisnici žele i takvi impulsi se ne smeju ignorisati. Da bi banke mogle da udovolje zahtevima potrošača, moraju da se fokusiraju na poboljšanje digitalne tehnologije koja nudi agilan, merljiv i efikasan pristup. Tako da, bio sektor spreman ili ne, mora se snažno gurati u tom pravcu optimizacije procesa i poboljšanja korisničkog iskustva.

    • Vaša kompanija je inovator u ovoj oblasti i dobitnik je brojnih nagrada za inovacije, kako međunarodnih, tako i domaćih. Nedavno ste osvojili Western Balkans Entrepreneurship Award u okviru PowerUP programa u organizaciji Svetske Banke i Delloite-a. Koliko Vam znači nagrada i program kroz koji ste prošli?

    Nagrade dolaze kao rezultat predanog rada i uvek prijaju. Pre svega, ova nagrada je stigla iz biznis zajednice kao priznanje za dosadašnji rad i govori nam da nešto radimo kako treba. Upravo je to rezultat naše korporativne kulture koja je izgrađena pre svega na pružanju kvalitetnih proizvoda i usluga.

    U okviru samog programa dobili smo puno korisnih saveta i imali smo priliku da razmenimo stavove sa sjajnim ljudima. Pored razmene ideja, trudimo se da uvek budemo ispred konkurencije i ulažemo dosta u razvoj naših tehnologija. S tim u vezi, spremamo jedno veliko iznenađenje koje ćemo lansirati početkom iduće godine koje će podići lestvicu postojećih i postaviti nove standarde u oblasti elektronske identifikacije na tržištu Evrope. Za sada ne možemo da otkrijemo o kom prozivodu se radi, ostanite sa nama, na vreme ćemo najaviti proizvod na nasim kanalima, gde inače možete da pratite sve novitete vezane, kako za branšu, tako i za našu kompaniju.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE