Oni su u pismima ambasadama država čije će firme biti angažovane na izgradnji beogradskog metroa upozorili da će taj projekat trajno uništiti Makiš, glavno vodoizvorište dvomilionskog Beograda.

Pisma su poslata francuskoj kompaniji „Alstom“, beogradskom ogranku kineske kompanije „Power Construction Corporation of China Limited“, i ambasadama Francuske i Kine.

Predstavnik grupe građana „Bitka za Košutnjak“ Dejan Jovanović je ove nedelje, uoči potpisivanja Memoranduma rekao novinarima da će poslati „oštirije“ dopise firmama i ambasadama ukoliko ne dobiju odgovore na današnje pismo i podneti im dokaze da se projekat izgradnje metroa kosi sa ekološkim i drugim standardima.

Predsednica odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Marina Lipovac Tanasković je ocenila da je metro projektovan tako da bi služio investitorima i političarima, uz ignorisanje ocena stručnjaka, a predstavnica Pokreta slobodna Srbija (PSS) Sanja Stošić kazala je da će izgradnja na Makiškom polju ugroziti snabdevanje Beograda pijaćom vodom.

Predstavnik Pokreta „Oslobođenje“ Duško Kuzović navodi da se planom izgradnje metroa samo podiže vrednost privatnih investicija, dok je članica Dveri Radmila Vasić izjavila novinarima da je to štetan projekat i upozorila strane firme da im „ostaju negativne reference“ zbog učešća u tome.

Studija koju je priredila kompanija „Ežis“ predviđa da prva linija beogradskog metroa ide od Makiškog polja do Mirijeva (prva faza do Pančevačkog mosta) u dužini 21,3 kilometra sa 23 stanice, a druga linija od Mirijeva do Zemuna, duga 19,2 kilometra sa 20 stanica.