Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslednja Mis Jugoslavije: Od modne piste do logistike i građevine

    Ana Šargić je 2002. godine bila poslednja Mis Jugoslavije i tada se na takmičenju u Londonu plasirala među 20 najboljih finalistkinja. Dugo je radila kao najmlađa članica tima Kristijana Diora za njihov ulazak na tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata. Nakon toga, napušta svet mode i posvećuje se svom današnjem biznisu, koji uspešno vodi u Berlinu i Srbiji.

    U intervjuu za BIZLife, ona ističe da je ispred sebe uvek imala jasne ciljeve i, budući da je pohađala studije internacionalnog biznisa, svet modelinga joj je poslužio kao svojevrsna praksa i stepenik ka poslovnom svetu.

    • Ljudi vas i danas pamte kao Mis Jugoslavije, iako je od tada prošlo 20 i više godina. Kako danas gledate na svoju titulu Mis Jugoslavije?

    Iz današnje perspektive, titula Mis Jugoslavije i jedanaesto mesto na svetu sa svega devetnaest godina doneli su mi neprocenjivo iskustvo – šire vidike, brže osamostaljivanje i sazrevanje i prijatelje na svim kontinentima. U istoj godini bila sam nominovana i za Valjevsku ličnost godine, zbog čega sam oduvek osećala veliku odgovornost i podstrek da neprekidno idem napred. U tom periodu bila sam veoma fokusirana na humanitarni rad, prvenstveno na pomoć deci u Nigeriji. Sa 19 godina obično ne vidimo svet tako široko i nemamo takvu percepciju života, ali veliki broj humanitarnih projekata mi je zaista pomogao da promenim svoje poglede na svet.

    • Koliko vam je u poslovnom smislu značila titula Mis Jugoslavije?

    Ispred sebe sam oduvek imala jasne ciljeve. I tada, kao i sada, obrazovanje mi je bilo na prvom mestu. Budući da sam tada pohađala studije internacionalnog biznisa, svet modelinga mi je poslužio kao svojevrsna praksa i videla sam ga kao stepenik ka poslovnom svetu.

    Vrlo sam zahvalna što sam kroz sve etape svog života imala priliku da učim od najboljih. Visoki plasman koji sam ostvarila na svetskom takmičenju otvorio mi je vrata Diora, za koji sam radila ne samo kao model, već i kao članica njihovog najmlađeg tima za marketing i prodaju. Okružena svetskim ekspertima u jednoj vrlo podsticajnoj, dinamičnoj i brzoj sredini u kojoj nema mesta za grešku, naučila sam mnogo. Nakon rada sa Diorom okrenula sam se saradnji sa velikim kompanijama na investicionim projektima i svu svoju energiju usmerila sam ka internacionalnom biznisu. Na tom putu ostala sam do danas.

    • Danas ste poslovna žena koja radi na relaciji Beograd–Berlin?

    Zbog poslovnih angažmana godinama sam živela u inostranstvu – nakon dve godine u Aziji i Kazahstanu, tri godine u Južnoafričkoj Republici i pet godina u Emiratima, skrasila sam se na relaciji Beograd–Berlin. Kao predstavnica Instituta za razvoj malih i srednjih preduzeća iz Berlina za Ujedinjene Arapske Emirate, u Abu Dabiju i Dubaiju radila sam na investicionim projektima u periodu poslovne ekspanzije i vrtoglavog rasta Emirata. Cilj nam je bio da damo šansu novim, mladim firmama koje su pokušavale da se razvijaju na tržištu UAE, porodičnim i ženskim biznisima i startapovima u možda najbitnijem periodu razvoja Emirata. Kroz Institut sam zastupala veliki broj međunarodnih kompanija koje su se razvijale u svetu i naša saradnja i danas traje. Ona me je na neki način i inspirisala. Budući da se bavim korporativnim razvojem i upravljanjem, imala sam priliku da podučavam nove firme kako da postave stabilnu bazu, kako bi se kasnije razvijale u pravom smeru. Na istim temeljima i principima izgradila sam i sopstveni biznis u Srbiji.


    U Srbiji se, u poslednjih desetak godina, mnogo ulaže u malu i srednju privredu, a primetna je ekspanzija ženskih biznisa


    • Kolika je razlika u poslovanju u inostranstvu i u Srbiji? Kako se zasniva pomoć malih i srednjih preduzeća u inostranstvu?

    Postoje izvesne razlike u pristupu poslu, ali mi se čini da postepeno dolazi do izjednačavanja. Nemačko poslovno okruženje poznato je po svojoj efikasnosti, preciznosti i fokusu na kvalitet. Srbija, sa druge strane, može pružiti više fleksibilnosti i brže procedure. U oba okruženja, mentalitet i kulturni aspekti igraju značajnu ulogu u poslovnim odlukama.

    Odgovornost i način na koji pristupamo našem biznisu od prvog dana vrlo je važan faktor za dalji razvoj, gde god da poslujemo, bilo u Srbiji, bilo u inostranstvu. Smatram da bez tačnosti, preciznosti, poštovanja rokova i jasnih ciljeva ne možemo da očekujemo veći uspeh. Važno je biti prisutan, suštinski prisutan, ulagati u ljude i graditi tim, jer dobar tim je zapravo taj koji izgrađuje dobar i uspešan biznis.

    Poslednjih pet godina vlasnica sam firme koja se u Srbiji bavi izrazito „muškim” poslom – prevozom, logistikom i građevinom. Sve vrednosti koje sam prethodno navela pomogle su mi da izgradim stabilan biznis i fenomenalan tim na koji sam izuzetno ponosna.

    Izazovno je biti žena u biznisu, ali kao majka troje dece navikla sam da svakodnevno „multitaskujem”

    • Da li kolege iz Berlina dovodite u Srbiju, kakvi su utisci?

    Opšti utisak mojih saradnika iz inostranstva je da se u Srbiji poslednjih desetak godina mnogo više i konkretnije ulaže u male i srednje biznise, kao i da je primetna ekspanzija ženskih biznisa. To je nešto što sam i sama primetila i zbog čega sam se i pored svih otvorenih vrata širom sveta odlučila da centar mog poslovanja bude u Srbiji. Imam utisak da su izuzetno pozitivno iznenađeni razvojem i potencijalom srpskog tržišta, a njihovi utisci se često odnose na veliku posvećenost i profesionalizam srpskih partnera.

    • Koliko je teško ili lako biti žena u Vašem biznisu?

    U biznisu, kao i u životu, od ključnog je značaja postaviti stabilne temelje. Stabilna baza predstavlja ključ uspeha, kako poslovno tako i privatno. Sve što radim, radim sa istim žarom kao i prvog dana. U svetu nisam nailazila na predrasude što sam žena u poslu koji svi pripisuju muškarcima, a predrasude se polako razbijaju i ovde. Ne kažem da je lako i jednostavno. Izazovno je, ali kao majka troje dece navikla sam da svakodnevno „multitaskujem”. Na kraju dana, moja deca su moja snaga i moj prioritet. Posao je tu da mi dâ dodatnu snagu i da me konstantno motiviše, jer moj uspeh je i uspeh mojih zaposlenih, moje kompanije, mojih saradnika i moje dece. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Dejan Milićević

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE