Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posle 2.000 godina u Koloseumu će se opet odvijati BORBE GLADIJATORA

    Drevni rimski Koloseum će po prvi put u dve hiljade godina biti mesto za borbe gladijatora — doduše inscenirane — zahvaljujući sponzorskom ugovoru vrednom 1,5 miliona dolara sa Airbnb-om, koji ima za cilj promociju „odgovornijeg turizma“.

    Međutim, neki posetioci ovog spomenika, kao i aktivisti za stambena prava, izrazili su skepticizam prema vrednosti ovog aranžmana, ukazujući na stalne kontroverze u mnogim gradovima zbog uloge platformi za kratkoročno iznajmljivanje u podsticanju prekomernog turizma i ograničavanju pristupačnih stambenih rešenja za lokalno stanovništvo i studente.

    Prema ugovoru koji su u sredu objavili Airbnb i Koloseum, sponzorstvo ove platforme za kratkoročni najam pokriće obnavljanje edukativnog programa unutar drevnog rimskog amfiteatra, fokusiranog na istoriju same građevine i gladijatora.

    koloseum

    Koloseum, Rim, Italija (Unsplash)

    Osam korisnika platforme i njihovi gosti imaće priliku da učestvuju u lažnim gladijatorskim borbama nakon zatvaranja Koloseuma 7. i 8. maja, koristeći isti podzemni prolaz koji su gladijatori koristili u antičkom Rimu kako bi stigli do arene. Ljudi će moći da se prijave za ovo iskustvo 27. novembra besplatno, a „gladijatori“ će biti izabrani putem lutrije.

    Superintendentkinja Arheološkog parka Koloseuma, Alfonsina Ruso, izjavila je za Associated Press da je ovaj ugovor povezan s izlaskom novog filma Ridlija Skota „Gladijator II“, koji je u četvrtak premijerno prikazan u Italiji.

    Ruso je sponzorski aranžman opisala kao jedan od mnogih takvih ugovora koji pomažu u finansiranju projekata u okviru parka.

    Na primer, italijanski modni brend Tod’s finansirao je višemilionsku obnovu rimskog spomenika, uključujući čišćenje, zamenu sistema za zaključavanje lukova novim kapijama i renoviranje podzemnih prostora.

    „Turistifikacija“ spomenika

    Alberto Kampajla, koordinator neprofitne organizacije Nonna Roma, koja se fokusira na stambena pitanja i pomoć u hrani za siromašne, nazvao je kampanju sa Airbnb-om „sramotom“ i oblikom „turistifikacije“.

    Airbnb i druge platforme za kratkoročno iznajmljivanje „bukvalno izbacuju ljude ne samo iz centra grada, već i iz predgrađa i periferije“, rekao je Kampajla.

    koloseum

    Koloseum

    Turisti iz drugih evropskih gradova koji se suočavaju s prekomernim turizmom takođe su kritikovali ovaj ugovor.

    „Čini mi se da je svrha Koloseuma danas da bude turistička atrakcija, ali ne i da se unutar njega pravi zabavni park,“ rekao je Haime Montero, turista iz Madrida. „Na kraju, turizam proždire suštinu gradova, ovde u Rimu, kao i u drugim prestonicama.“

    Turista iz Napulja, Salvatore Di Mateo, vidi ovaj dogovor kao „još jedno preuzimanje teritorije“ od strane velikih kompanija.

    „Ako počnu da diraju svete spomenike poput Koloseuma ovde u Rimu, to je očigledno nešto što treba da nas navede na razmišljanje i što je, u svakom slučaju, pomalo zabrinjavajuće,“ rekao je.

    Koloseum je najvažniji i najveći amfiteatar koji su izgradili drevni Rimljani. Izgrađen u 1. veku, bio je centar popularne zabave, domaćin lova i gladijatorskih igara, sve do 6. veka.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE