Maria Boldor: "Podržavamo klijente u transformaciji poslovanja"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Maria Boldor

    Maria Boldor: “Podržavamo klijente u transformaciji poslovanja”

    „Sveobuhvatno podržavamo klijente u transformaciji poslovanja u vremenima velikih promena”, govori Maria Boldor iz međunarodne konsultantske firme Horváth, koja uspešno posluje gotovo pola veka.

    Nemačka konsultantska kuća Horváth već 40 godina pomaže kompanijama širom sveta da izađu na put uspeha. Dok su prošlog veka u njihovom fokusu bili koncepti kontrolinga, strateški zadaci ili istraživačke inicijative, sada su, uglavnom, uključeni u složene projekte transformacije poslovanja. Šta se nalazi u „DNK” kompanije koja pomaže firmama i javnim organizacijama da uspostave efikasne sisteme i procese i koji su univerzalni saveti za sve klijente, objašnjava Principal za Balkan u Horváthu Maria Boldor.

    • Bliži se kraj godine i vreme je da napravimo presek. Koliko ste zadovoljni poslovanjem u 2022. godini i kakva su očekivanja od 2023. godine?

    Za Horváth 2022. je godina izuzetnog rasta, za koji se procenjuje da će premašiti 250 miliona evra prometa i 1200 zaposlenih. Primili smo čak 250 novih kolega i proširili svoje usluge na Skandinaviju. Digitalizacija je godinama jedan od glavnih pokretača tržišta, a u 2022. godini imali smo značajan broj zahteva klijenata koji teže povećanju performansi i pojednostavljenju svojih procesa. Razvijenom strategijom i ponudom usluga u ovim vremenima velikih promena sveobuhvatno podržavamo naše klijente u njihovoj transformaciji. O tome svedoče i dve nagrade koje smo nedavno dobili od nemačkog poslovnog časopisa „Wirtschaftwoche”: u kategorijama „Proizvodnja i operacije” i „Organizacija”.

    Uprkos brojnim dostignućima, jun je bio vrlo emotivan, jer smo oplakivali gubitak osnivača naše kompanije i predsednika Nadzornog odbora – Petera Horvata. Cilj nam je da sledimo Peterovu viziju i nasleđe razvoja najinovativnijih ideja za naše klijente. Težimo tome da, zahvaljujući izuzetnim talentima u našim redovima, nastavimo da rastemo natprosečnom brzinom i gledamo u budućnost sa optimizmom i ambicijom.

    Maria Boldor, konsultantska kuća Horvath

    Maria Boldor, konsultantska kuća Horvath

    • Koja je tajna uspešnog poslovanja skoro pola veka?

    Horváth se smatra dokazanim specijalistom u oblastima korporativne transformacije i upravljanja učinkom. Imamo visok nivo stručnosti i jake veštine implementacije, koje dovode do održivih rezultata u svim industrijama i oblastima. U Horváthovom „DNK” je izuzetna fokusiranost na kupca, kao i merljivi rezultati projekta. Pratimo holistički pristup – od ideje do implementacije i upravljanja promenama, a sa visokokvalifikovanim timovima i ekosistemom iz jednog izvora isporučujemo kompletna rešenja. Saradnju sa kupcima, kolegama i poslovnim partnerima karakteriše uvažavanje i poverenje, a poslovni uspeh klijenata je i naš pokretač, o čemu svedoči nagrađivano znanje i iskustvo iz hiljada uspešnih projekata.

    • Horváth je međunarodna konsultantska firma koja se bavi korporativnim upravljanjem i transformacijama. Kako je 2022. transformisala poslovnu kulturu?

    Godina koju ispraćamo bila je za Horváth godina transformacije, u kojoj smo bili vođeni novim principom, a to je održivost. Pored toga što su se naši saveti klijentima zasnivali na ovom principu, i sami smo postavili ambiciozne ciljeve i primenili mere u oblasti zelene mobilnosti, zelene gradnje i zelene potrošnje. Zahvaljujući ovome, Horváth je postigao klimatsku neutralnost, u skladu sa standardom Protokola o gasovima staklene bašte od 2020. godine. Društvenu odgovornost sprovodimo kroz finansijsku podršku i aktivno učešće u vidu „pro bono” projekata kojima postižemo konkretan napredak. Sa stanovišta poslovne kulture, važno je pomenuti i agilno liderstvo, koje je posledica hibridnog i digitalnog načina rada. Verujemo da je i ono povezano sa održivošću, budući da je osnaživanje zaposlenih da savladaju svakodnevne poslovne izazove preduslov za održiv uspeh.

    • U najnovijoj Horváthovoj studiji o deglobalizaciji naveli ste da se Kina više ne doživljava kao svetska fabrika i da brojne evropske kompanije nameravaju da svoje poslovne aktivnosti izmeste u druge zemlje. Šta mislite da je konkretan uzrok ovoga?

    Većina kompanija će u budućnosti intenzivnije lokalizovati svoje lance vrednosti.

    Evropa ponovo dobija na značaju kao tržište nabavke i proizvodnje u mnogim industrijama, na primer, u proizvodnji baterija za električna vozila.

    Sedam od deset kompanija planira da otvori nova tržišta u naredne tri godine; 85 odsto, takođe, želi da iskoristi potencijal van Evrope. Međutim, njihove strategije internacionalizacije i globalni otisci moraće se prilagoditi u skladu sa tim. Evropa je na vrhu liste potencijalnih tržišta koja najviše obećavaju, dok je gotovo polovina ispitanika u ovom trenu fokusirana na Aziju. Većina anketiranih planira postepeno ili delimično povlačenje iz Kine, a Indija i Japan se vide kao moguće alternativne proizvodne lokacije.

    • Koji je ultimativni poslovni savet koji često dajete klijentima i koji sami primenjujete?

    Barak Obama je imao interesantnu poruku: „Promena neće doći ako čekamo neku drugu osobu ili neko drugo vreme. Mi smo ti koje smo čekali. Mi smo promena koju tražimo.”

    Kako se tržišta i konkurentske strukture brzo menjaju, preduzeća moraju biti brza i fleksibilna, što zahteva da budu u toku sa najnovijom tehnologijom, dešavanjima i potrebama kupaca. Kao konsultant za menadžment, redovno se informišem o najnovijim trendovima, rešenjima i razvoju tržišta, težeći unapređenju svojih veština i sposobnosti i fokusirajući na osnaživanje i usavršavanje svojih kolega.

    Novogodišnji presek

    • Šta ste naučili o sebi i svom poslovanju tokom ove, ekonomski turbulentne godine?

    Ova burna godina mi je skrenula pažnju na važnost pripreme i planiranja za neočekivano. U poslovanju to znači da menadžment mora dati prioritet strukturi i planiranju, kao i brzom prilagođavanju svim nepredviđenim promenama. Fleksibilnost je bila ključna, kao i izrada mogućih scenarija i redovno procenjivanje rizika, kako bi kompanija bila spremna da pravovremeno i adekvatno odgovori.

    • Kako ste odgovorili na izazove rasta cena i nedostatka radne snage?

    Uprkos inflaciji, moguće je izgraditi jaka i trajna partnerstva sa kupcima. Kao stručnjaci za poslovni konsalting, mi izazov inflacije prihvatamo i koristimo kao priliku da još bolje služimo našim klijentima. Kada je reč o nedostatku radne snage, kojim je trenutno tržište rada značajno pogođeno, naša kompanija još uvek nije osetila njegov uticaj. Zahvaljujući proaktivnom pristupu i inicijativama employer brandinga, ispunili smo ciljeve u pogledu broja zaposlenih.

    • S ekonomske tačke gledišta, da li je broj ruskih državljana u Srbiji prednost ili rizik za naše tržište?

    S isključivo ekonomske tačke gledišta,

    povećanje prisustva ruskih državljana u Srbiji treba posmatrati kao priliku, posebno imajući u vidu nedostatak radne snage i veće šanse za regrutovanje dobro obrazovanih i iskusnih kandidata.

    Kulturna usklađenost i zajedničke vrednosti mogu da doprinesu lakšoj integraciji Rusa u postojeće organizacije.

    • Na šta ćete posebno obratiti pažnju prilikom kreiranja budžeta za 2023. godinu?

    S obzirom na nestabilno ekonomsko okruženje, efektivno finansijsko planiranje i predviđanje mogućih scenarija važniji su nego ikad. Cilj nam je da ostanemo fleksibilni, da brzo reagujemo i da realizujemo uspešne projekte za naše klijente širom sveta. Posebnu pažnju posvetićemo našim zaposlenima: privlačenju i zapošljavanju talenata, njihovom usavršavanju i razvoju, kao i beneficijama i inicijativama za zadržavanje, kako bi se obezbedilo stabilno i inspirativno radno okruženje. Kontinuirano ćemo širiti našu posvećenost tome da Horváth bude klimatski neutralan.

    • Koju novogodišnju čestitku možete poslati svojim kolegama i našim čitaocima?

    Citiraću Elenor Ruzvelt:

    „Budućnost pripada onima koji veruju u lepotu svojih snova.” Srećna i uspešna nova godina!

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE