Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Podržavamo inovacione projekte koji nude održiva rešenja za smanjenje karbonskog otiska“

    Ukoliko zaista želimo da zalaganje u oblasti ekologije ne bude samo deklarativnog karaktera, već da iza naše strategije stoji stvarna želja za promenom, potreban nam je jedan sveobuhvatni pristup, koji principe zelene tranzicije OTP banka primenjuje u svim oblastima delovanja, ističe za BIZLife Milena Mićanović, direktor za komunikacije i odnose sa javnošću OTP banke Srbija, na temu novog strateškog usmerenja posvećenog ekološkoj održivosti.

    • Budući da se teme održivog poslovanja obično povezuju sa fabrikama i proizvodnim procesima, kako zapravo izgleda zelena tranzicija jedne finansijske institucije?

    Naše novo strateško usmerenje ogleda se u brojnim sferama u kojima imamo priliku da unapređujemo naše poslovanje u pravcu ekološke održivosti.

    To, pre svega, znači da mi kao banka koristimo energiju dobijenu isključivo iz zelenih izvora, što potvrđuje i zeleni sertifikat EPS-a kao i činjenica da koristimo solarne panele u našoj centralnoj zgradi. S druge strane, njegov cilj je da ponudom novih, zelenih bankarskih proizvoda podstaknemo naše klijente da budu ekološki odgovorni. Svoju predanost održivoj viziji budućnosti potvrđujemo i novim izdanjem projekta Generator Zero, u okviru kojeg nagrađujemo rešenja koja imaju za cilj smanjenje karbonskog otiska.

    Podršku ka zelenoj strategiji dobijamo i od matične OTP Grupe koja je za sve banke članice potpisala Principe za odgovorno bankarstvo Ujedinjenih nacija, što je jedinstveni okvir za održivo poslovanje ovog sektora, razvijen kroz partnerstvo između banaka širom sveta i Programa za finansijsku inicijativu u oblasti životne sredine UN-a. Time smo se pridružili najvećoj svetskoj bankarskoj zajednici fokusiranoj na održivo finansiranje.

    • Kome je namenjen ovogodišnji Generator Zero? Kako motivišete inovatore da učestvuju i predlože što bolje rešenje?

    Evidentno je da su nam u borbi protiv klimatskih promena potrebna nova rešenja i tu su inovacije od presudne važnosti. Upravo zato, novim Generatorom Zero želimo da podržimo inovacione projekte koji nude održiva rešenja, koja imaju realan i merljivi uticaj na smanjenje karbonskog otiska. Konkurs je namenjen mikro, malim i srednjim preduzećima, startap kompanijama, kao i startap neformalnim timovima i preduzetnicima. Pored nagrade za najbolje rešenje, koja iznosi dva miliona dinara, nudimo i dugoročnu ekspertsku podršku na polju poslovne ekspanzije i pronalaženja novih razvojnih mogućnosti. Projekat je podržala i naša matična OTP Grupa i time se otvara mogućnost da se pobednički projekat komercijalizuje i primeni i na drugih 10 tržišta gde je OTP prisutan, kao i da se prezentuje investicionom fondu Portfolion koji takođe posluje u okviru grupe. Pored toga, vredne nagrade će najboljima dodeliti i naši renomirani partneri na projektu kao što su Mastercard, Schneider Electric, Bosch, ICT HUB, Srbija Inovira, Inicijativa Digitalna Srbija, Netokracija i Beogradska otvorena škola.

    • OTP banka je nedavno postala deo globalne koalicije za pošumljavanje. Na koji način doprinosite ovom cilju?

    Šume su jedan od najpoznatijih prirodnih odbrambenih mehanizama od klimatskih promena, a svedoci smo da svake sekunde širom sveta nestane jedan ceo fudbalski teren šuma. Svesni njihovog značaja, odlučili smo da budemo prva banka u našoj zemlji koja se priključila globalnoj inicijativi Priceless Planet koaliciji kompanije Mastercard.

    Za svakog klijenta koji otvori račun u našoj banci, zasadićemo po jedno drvo u područjima kojima je pošumljavanje najpotrebnije. Cilj je da, pored same normalizacije i usporavanja klimatskih promena, podignemo i svest javnosti o ovom problemu, kao i da im svojim primerom pokažemo da svako, na individualnom nivou, može da sam da sopstveni doprinos.

    • Nedavno ste u Galeriji Matice srpske predstavili projekat „DigitArt“, koji ima za cilj da vredna umetnička dela učini dostupnim široj javnosti. O čemu se tačno radi?

    Primenom savremenih tehnologija oživeli smo i po prvi put predstavili javnosti pojedina dela iz bogate kolekcije Galerije Matice srpske, što za nas predstavlja veliku čast i zadovoljstvo. „DigitArt“ je nastavak podrške koju kontinuirano pružamo projektima posvećenim očuvanju i prezentaciji nacionalnog kulturnog nasleđa, a realizovan je zahvaljujući vrednoj opremi koju je OTP banka donirala ovoj kulturnoj instituciji. Radi se o digitalizaciji vrednih umetničkih dela, skicenbloka Save Šumanovića i albuma sa grafikama i crtežima srpskih i ruskih umetnika iz 18. i 19. veka. Zahvaljujući ovom projektu, ona će po prvi put, u digitalnom formatu, postati dostupna javnosti. Istovremeno, neka od najreprezentativnijih dela bogate umetničke kolekcije Galerije Matice srpske, koja se nalaze u depou, preneta su u virtuelnu stvarnost. Želimo umetnost da učinimo živom i dostupnom velikom broju ljudi, što je najveća vrednost ovog partnerstva. Pre više od pet godine započeli smo saradnju sa Galerijom kroz projekat „Odgovorno u kulturi“ i ponosni smo što je ona plodonosna i što se iz godine u godinu nadograđuje novim idejama.

    • U proteklom periodu ste primili brojna priznanja, a među njima su i dve vredne nagrade u oblasti e-trgovine?

    E-commerce je oblast koja je obeležila protekli period a mi to najbolje vidimo kroz više od 4 miliona e-commerce transakcija koliko je do sada zabeleženo u 2021. kroz platformu OTP banke. Napomenuću da je samo u poslednje tri godine onlajn trgovina zabeležila rast od 80 odsto godišnje, dok je broj onlajn transakcija povećan za 103 odsto. Nagradama Extraordinary Online Payment Experience i Best eCommerce Implementation Partner dobili smo priznanje za praćenje postojećih trendova, kao i usmeravanje navika potrošača ka novim i praktičnim rešenjima koja značajno olakšavaju poslovanje trgovaca i pospešuju njihovu prodaju.

    Takođe bih istakla i da je kampanja „Krug podrške“, realizovana u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, osvojila nagradu „Kampanje sa svrhom 2021“, na prvom Festivalu društveno odgovorne komunikacije nagradu. Ova nagrada nam je posebno značajna, budući da smo želeli da pokažemo koliko je podrška važna u situaciji kada se susrećemo sa teškim i neočekivanim životnim izazovima, kao što je borba protiv pandemije. U fokusu kampanje su naši olimpijci, kao uzori svih nas i poseban primer značaja mentalne snage i stabilnosti u teškim i izazovnim trenucima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE