Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Platforma „Klik 3“ za lakši život preduzetnika

    Amerika, ali i ceo svet, imaju „Amazon“, a Kina, i opet ceo svet – „Alibabu“. Srbija će od septembra dobiti novu platformu za onlajn trgovinu privrede – „Klik 3“. Pokreće je Privredna komora Srbije, a otvorena je za sve zainteresovane firme, prenose Večernje novosti.

    Preduzeća i preduzetnici, koji joj pristupe, biće istovremeno i kupci i dobavljači. Direktna trgovina preko mreže podrazumeva manje troškove i efikasnije nabavke.

    Srbiji trenutno postoji oko 360 onlajn prodavaca i zvanično godišnje ostvaruju promet od oko devet milijardi dinara. Procenjuje se da je stvarna prodaja preko interneta, koja obuhvata i „sivu“ zonu, i deset puta veća. Pretpostvaka je da e-trgovina čini od 3 do 6 procenata ukupne maloprodaje.

    Pomoćnik ministra trgovine Sava Savić. kaže da će „Klik 3“ platforma proizvođačima i trgovcima omogućiti da usluge i dobra razmenjuju preko moderne platforme. Uz samo tri klika. Kupci će moći mnogo informacija da dobiju elektronskim putem. Prilika je da se sve domaće kompanije uljkuče na ovu platformu i time smanje svoje troškove poslovanja i trgovine. Proizvođači najavljuju da bi u budućnosti ona mogla da postane regionalna. „Amazon“, kao komercijalna platforma, vredi više nego sve ostale prodavnice u SAD zajedno.

    Platforme za trgovinu, koje trenutno postoje u Srbiji, pokrivaju određene segmente i grupe proizvoda. „Klik 3“ je zamišljena kao „berza“ svih proizvođača i dobavljača u Srbiji.

    – Ogroman je potencijal ove platforme, jer će i država kao jedan od najvećih naručilaca moći da kupuje – dodaje Sava Savić. – Platforma podrazumeva identifikaciju i kupaca i prodavaca i prometa. Treba da uvede red na tržište elektronske trgovine i pruži potpunu zaštiti njenih korisnika. U skladu je sa najnovijim svetskim standardima.

    Predrag Nikolić, savetnik predsednika PKS smatra da ova platfroma znači unapređenje poslovanja. Ona treba da doprinese povećanju prometa i tražnje. Ovaj projekat je još jedan korak ka modernizaciji poslovanja u Srbiji. Cilj je da se poslovanje raširi na čitav region. Ovakva platforma još ne postoji na srpskom tržištu, niti u regionu. Ovo je tek prva faza ovog projekta. On će dobijati na fukcionalnosti. Sledeći korak je uvođenja i jednog vida kreditiranja, faktoring. Kupci će plaćati na odloženo, a prodavci će odmah dobijati novac. Firme će morati da prolaze finansijske kontrole tako da neće biti moguće da neko iz sive zone prodaje na njoj.

    Platformu je osmislila firma „Elkom“. Namenjena je i dobavljačima i kupcima, kojima pruža mogućnost da upravljaju potrošnjom.

    Njen glavni aspekt je olakšanje kupovine – kaže Dejvid Eliot iz „Elkona“.

    – Da nije tako, niko ne bi želeo da je koristi. Ona omogućava i bolju komunikaciju. Predviđene su elektronske fakture, pa se dobavljači plaćaju na vreme. Prednost je i kvalitet podataka. Faktura apsolutno odgovara narudžbini. Biće velika količina podataka na njoj. Ona će se razvijati. Razmišljamo o uključivanju brzih citata i tako bi se lakše i efikasnije dogovarala isporuka. Cilj je da postane regionalna platforma. Omogućavaće da se za tri, šest, do 12 dana naruči, fakturiše i isplati roba. Verujem da će ovo rešenje doneti veliku promenu na srpskom tržištu i biznisu.

    Izvor: Večernje novosti

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE