
Industrija koja stvara budućnost
Zreli ljudi često život vide kao igru, dok deca igru vide kao život. Igračke su im prozor u svet. Tako je i pravljenje igračaka za klince postala veoma postojana industrija, takoreći industrija budućnosti. O tome razgovaramo sa Tamarom Đogo, izvršnom direktorom kompanije Pertini.
„Najnovija igra ’Tesla – Potraga za pronalascima’ odraz je savremenog vaspitnog pristupa i osvojila je brojne nagrade širom sveta”, za BIZLife govori izvršna direktorka kompanije Pertini
- Po čemu se poslovanje kompanije Pertini izdvaja na tržištu igračaka?
Mi, zaista, imamo privilegiju da je posao kojim se bavimo veoma lep, da je tema kojom se bavimo veoma inspirativna, jer su deca i njihova sreća u fokusu svake naše strategije. Zar ima lepše smernice! Istovremeno, svi mi zaposleni u industriji igračaka veoma smo specifične profesionalne orijentacije. Nalazimo se na klackalici između ekonomije i pedagogije, profitabilnosti i vaspitne uloge, između komercijalne orijentacije i društvene odgovornosti.
Meni je veoma simpatično kada poslovni partneri iz različitih industrija posete naš izložbeni prostor i naše kancelarije, jer je najčešća prva reakcija: „Vama je baš divno, igrate se po čitav dan!” To se naročito dešava u periodu ugovaranja novogodišnjih paketića, kada predstavnici različitih kompanija koje se bave znatno drugačijim poslovima od našeg biraju poklone za decu svojih zaposlenih – tada se, uglavnom, oslone na naša znanja i iskustva i mi preuzimamo odgovornost da se sva deca obraduju i dobiju kvalitetne lepe poklone koji u njima bude radost i želju za igrom i učenjem, a i jačaju ugled kompanije koja ih daruje. Tada, zapravo, svi uvide da iza tako bajkovite i šarene slike stoji veoma ozbiljan rad našeg tima pedagoga, psihologa, tehnologa, nabavke, koji pažljivo biraju svaku igračku, jer samo ona za koju se proceni da stimuliše zdrav psihofizički rast i razvoj, kao i razvoj pozitivnih potencijala, može postati deo Pertini ponude.
Tu poruku bih želela da prenesem i roditeljima, kako bi znali da, kada sa decom ušetaju u neki Pertini maloprodajni objekat, mogu slobodno da ih puste da biraju šta god žele, jer je celokupan Pertini asortiman proverenih karakteristika i prošao je filtere procene benefita koje deca imaju u igri.

Pertini prodajni objekat
- U kom smeru vidite budućnost svog poslovanja u eri digitalizacije i pametnih uređaja, kao sastavnog i skoro neophodnog dela igre?
Nažalost, sva istraživanja pokazuju da telefoni, tableti, kompjuteri i TV ekrani značajno usporavaju i preusmeravaju – moram reći i ograničavaju – opšti intelektualni i psihofizički razvoj dece, ali mi ne možemo zaustaviti točak vremena niti ga zavrteti unazad. Moramo biti svesni da deca današnjice drugačije upijaju okruženje (imaju drugačije senzorne integracije), da je i samo okruženje bitno drugačije, da ne shvataju neke arhaične vaspitne i igrovne metode iz našeg detinjstva… Zato smo mi ti koji moramo da držimo ravnotežu. Mi moramo osmisliti igre i igračke koje su njima interesantne, prihvatljive, zabavne i koje prate moderne tehnologije, a da forsiramo one aspekte razvoja koji su neophodni: razvoj fine i krupne motorike, razmišljanja, zaključivanja, interakcije, socijalizacije itd. Zadovoljni smo što distribuiramo i proizvodimo upravo igre i igračke takvih karakteristika.
Istakla bih najnoviju Pertini igru: Tesla – Potraga za pronalascima, koja je upravo odraz savremenog vaspitnog pristupa i osvojila je brojne nagrade širom sveta, kao i zapažen status na događajima Dubai EXPO i Tesla Science Fondation u Njujorku, 2022. godine, na kojima je naša kompanija bila delegirani učesnik.
- Koliko odgovarate na zahteve koje formiraju svetski trendovi?
Kompanija Pertini je generalni zastupnik i distributer više od 30 najvećih svetskih brendova igračaka (tj. kompanija koje ih proizvode): LEGO, PLAYMOBIL, VIGA, BRUDER, IMC itd. i veoma vodimo računa o tome da sve ono što je novo u svetu istog momenta bude dostupno i deci Srbije. Kada govorimo o Pertini proizvodnoj liniji, naši timovi ne samo da prate sve svetske inovacije, pre svega u pogledu sadržaja i tematike, dizajna i animacije, nego i sami kreiramo inovacije na svetskom tržištu.
Pre dve godine hrabro smo uplovili i u svet dečje mode, kada smo otvorili poseban sektor PERTINI FASHION potpisavši ugovor sa brendom Maison Marasil,
a od ove godine, to ću sada premijerno reći, stiže nam još jedan fenomenalan i reprezentativan dečji brend – Cocodrillo, koji će pokupiti sve simpatije ciljne grupe, sigurna sam.
Stoga, mislim, a i rezultati pokazuju, da veoma uspešno odgovaramo na sve zahteve dece i pratimo svetske trendove, ali se trudimo da pomeramo granice podizanjem kvaliteta, standarda, novim izgledom enterijera naših maloprodaja, asortimanom, promovisanjem svrsishodnosti igračke itd., a dobijamo potvrdu da u tome i uspevamo.
- Šta smatrate neophodnim činiocima jednog biznisa kako bi opstao u novonastalim okolnostima poslovanja?
Otvorenost, fleksibilnost, koncentraciju, informaciju, samokritičnost, dobre analitičke podloge i, naravno, talenat da se prepoznaju zdrave prilike, a izbegnu opasnosti. Mislim da ona kompanija koja ima jasno definisanu strategiju i zna kuda plovi njen brod može da se odupre brojnim izazovima koje susreće na putu razvoja. Konkretno, mi u kompaniji Pertini jasno znamo kuda idemo i uvek puni optimizma, pozitivne energije definišemo planove i ciljeve. Okrenuti smo sopstvenim znanjima i idejama i trudimo se da ih stalno usavršavamo i da idemo napred – u nove priče, nove projekte, čuvajući čvrsto svoje temelje, koje nadograđujemo.
A sa aspekta pojedinca, bilo da je on na menadžerskoj funkciji ili na bilo kojoj lestvici unutar kompanije, smatram da je najvažnije da voli to što radi, da za njega izazovi predstavljaju zadovoljstvo u rešavanju zadataka, a rezultati iskrenu radost.

Pertini radnja
- Na koji način se kompanija Pertini prilagodila svemu što se dogodilo u poslednje dve godine?
Na samom početku pandemije kovida i kolapsa u celom svetu, kao i za sva privredna društva, i za nas je bilo šokantno, malo zastrašujuće, nepredvidivo. Svi se slažu s tim da je najteže bilo što niko, zapravo, nije mogao da sagleda šta se konkretno dešava, niti da anticipira posledice. Ali brzo smo se stabilizovali, osvestili, preusmerili neke odluke, definisali nove. Kako se težište globalnih svetskih problema pomeralo i provlačilo kroz različite sektore – ceo tim je bio konstantno u pripravnosti. Bili smo maksimalno predani radu, kontroli, inovacijama, te ostvarili rast od 25 odsto, što je u ekonomskim kategorijama više nego dobar rezultat. U životu jednog preduzeća postoje razni ciklusi i svaka nova prepreka zahteva nova rešenja u pogledu prilagođavanja, novog pozicioniranja i prestruktuiranja.
- Koji su vam poslovni ciljevi za budućnost?
Cilj nam je uvek isti – da činimo decu srećnom i da im obezbedimo okruženje, igre i igračke koje će stimulisati njihov zdrav rast i pun razvoj potencijala.
Takođe, pozivamo sve roditelje da uoče važnost toga čime se njihova deca igraju i da budu informisani da postoje kompanije koje veoma vode računa o tome. Na tom putu, cilj nam je da proširujemo svoje kapacitete u vezi sa distribucijom sadašnjih i novih brendova, proizvodnjom još novih igara, otvaranjem novih lokacija i širenjem našeg tima, koji smo u poslednje dve godine osvežili mladim, kreativnim i obrazovanim ljudima, koji su uneli novu vedrinu i inovacije u već dobar znalački kadar. Sve to sigurno će dovesti i do još boljih rezultata.
Izvor: BIZLife Magazin