Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jadranka Čulo Petrovčić, HR menadžer, JYSK

    „Zaposleni su naš najvredniji resurs“

    Biti na Forbsovoj listi najboljih svetskih poslodavaca jasan je pokazatelj zadovoljstva zaposlenih u JYSKu. Za novi BIZLife razgovaramo sa Jadrankom Čulo Petrovčić, HR menadžerkom ove kompanije za Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju

    Da je kompanija JYSK jedan od najboljih poslodavaca na svetu, nećete čuti samo od njenih zaposlenih. Naime, posvećenost i brigu o zadovoljstvu svakog člana koji čini deo velike JYSK porodice prepoznao je i prestižan poslovni magazin „Forbs”, koji je ovu kompaniju, na osnovu istraživanja 150 hiljada zaposlenih u multinacionalnim kompanijama iz 58 zemalja, svrstao među 750 najboljih poslodavaca na svetu. Šta je to što zaposlene u JYSKu čini zadovoljnim, šta ih motiviše, ali i koji su dalji ciljevi ove kompanije, pitali smo Jadranku Čulo Petrovčić, HR menadžerku JYSKa za Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju.

    • Prvo nam recite nešto aktuelno što se dešava u vašoj kompaniji. Šta biste istakli?

    Kompanija JYSK kontinuirano radi na novim značajnim kampanjama i društveno odgovornim aktivnostima, ali kao najnoviji uspeh izdvojila bih mesto na Forbsovoj listi najboljih poslodavaca na svetu. Izuzetno smo ponosni na ovo važno priznanje. Velika nam je čast što je prestižni poslovni časopis prepoznao trud i neprekidno ulaganje u razvoj i edukaciju naših zaposlenih. Držimo se osnovnih vrednosti kompanije od samog osnivanja i trudimo se da negujemo kolegijalnost. Naši zaposleni su naša najveća vrednost i zato ovo priznanje predstavlja potvrdu predanog rada i podstrek za dalje unapređenje poslovanja, koje će učiniti JYSK još atraktivnijim poslodavcem. Naći se na Forbsovoj listi najboljih svetskih poslodavaca pokazatelj je zadovoljstva i motivacije naših zaposlenih.

    • Šta znači biti HR menadžer na regionalnom nivou? Koji su vaši zadaci?

    Iako sam studirala psihologiju, moje prvo radno iskustvo bilo je upravo u oblasti HR-a i to je, definitivno, odredilo moj karijerni put. Tada sam shvatila da je rad sa ljudima nešto što me ispunjava. Ipak, i dalje, nakon niza godina u ovoj oblasti, mnogo učim, susrećem se sa novim izazovima i trudim se da se uspešno suočim sa onima koji me očekuju. Nije lako, ali je zabavno i veoma dinamično. Biti na poziciji HR menadžera na regionalnom nivou nekada je pravo zadovoljstvo, a nekada i vrlo zahtevan posao. Trudim se da se maksimalno prilagodim svim tržištima u regionu i da razumem potrebe naših zaposlenih. Smatram da je u svim poslovima koji uključuju intenzivnu saradnju sa ljudima važno, pre svega, imati puno razumevanja, a ostalo nekako dođe samo po sebi. Nakon 20 godina staža, i dalje postoje situacije koje me iznenade. To je lepota ovog posla.

    • S obzirom na to da je reč o inostranoj kompaniji sa jasnim standardima, verujemo da ste bili na nekoliko edukacija i know-how predavanja. Šta ste naučili?

    U poslu, ali i u životu, uvek se vodim time da čovek uči dok je živ. Važno je da se nikad ne ugase radoznalost i žeđ za novim znanjima. Ono što sam naučila na prethodnim edukacijama i čega smo svi u JYSKu svesni jeste da su zaposleni naši najvredniji resursi.

    Skandinavska poslovna kultura, kojoj pripadamo, nudi mogućnost razvoja, a to je osnovni uslov za zadovoljnog i motivisanog zaposlenog. Upravo takav radnik je osnova za svaki poslovni rast kojem težimo kao kompanija na lokalnom i globalnom nivou.

    Ono što je specifično za našu kompaniju jeste to da kontinuirano ulažemo u edukaciju naših zaposlenih kroz različite programe. Trudimo se da na taj način podstaknemo njihovu motivaciju i obezbedimo prostor za njihov napredak i usavršavanje, ali i dugoročnu karijeru u JYSKu. Od razvojnih programa izdvojila bih Store Manager trainee, u koji ulaze eksterni i interni kandidati koji pretenduju na poziciju rukovodioca prodavnice. Zatim, District Manager trainee – program za kandidate koji mogu da postanu regionalni rukovodioci prodaje, a za one sa najviše potencijala tu je Retail Manager trainee – program za menadžere prodaje. Ove godine smo pokrenuli i naš novi program – Talent akademiju – za talente u kojima vidimo potencijal da kroz godinu-dve postanu deo rukovodećeg kadra, ali za to još u ovom trenutku nisu spremni. Plan nam je da radimo sa njima i razvijamo njihove potencijale tokom godinu dana kako bi bili spremni za naredni stepenik u karijeri.

    • Kako motivisati zaposlenog?

    Zaista se trudimo da zaposlenima obezbedimo pozitivno radno okruženje kako bi se svi osećali prijatno, zadovoljno i motivisano. Trudimo se da budemo konkurentni u visini plate, a svi naši zaposleni u prodavnicama mogu da ostvare i bonus, u zavisnosti od rasta prometa pojedine radnje u odnosu na prethodnu godinu. Moram da istaknem da bonusi nisu ograničeni iznosom. Takođe, kroz, sad već tradicionalne, tim bildinge, Family day okupljanja sa porodicama zaposlenih i godišnju regionalnu žurku – trudimo se da se kroz neformalna druženja zabavimo, ali i proslavimo sve postignute uspehe naših zaposlenih.

    Kompanija JYSK

    Kompanija JYSK

    • Već ste napomenuli da vam je vrlo važno mišljenje vaših zaposlenih. Na koji način osluškujete njihove potrebe?

    Veoma nam je važna dvosmerna komunikacija i zato smo uvek otvoreni da čujemo mišljenja naših kolega. Upravo iz tog razloga u našoj kompaniji svake druge godine organizujemo internu anonimnu anketu zadovoljstva zaposlenih, kojoj mogu da pristupe svi radnici. Poslednju smo organizovali početkom ove godine i sa zadovoljstvom mogu da kažem da je čak 100 odsto naših zaposlenih u Srbiji učestvovalo u ovoj anketi. To nam je od velike važnosti jer ćemo upravo sva ta mišljenja uzeti u obzir pri kreiranju budućih poslovnih odluka. Kada je reč o budućnosti, kao i do sada, cilj nam je da 90 odsto menadžerskih pozicija popunjavamo zaposlenima koje smo gradili interno tokom vremena i da omogućimo napredak onih koji JYSK vide kao dugogodišnjeg poslodavca i partnera.

    • Kako gledate na žene u biznisu, na njihove pozicije i raspodelu kapitala?

    Čvrsto verujem da stvaranje jednakih mogućnosti za žene u biznisu nije samo pitanje rodne ravnopravnosti, već i ekonomski prioritet. Na našem podneblju ima zaista puno žena koje su spremne da podele svoja znanja, iskustva i veštine i da postignu neverovatne stvari.

    Kada su žene prisutne u biznisu, one unose posebnu pokretačku i kreativnu energiju, što se može videti i na našem primeru, s obzirom na to da je u samom vrhu naše upravljačke strukture u regionu upravo jedna snažna žena.

    Generalno je na tržištu vidljiva dominacija muškaraca u biznisu, tako da verujem da je potrebno unapređenje poslovne klime i kontinuirano osnaživanje žena na ovom polju, ali iz sopstvenog iskustva, rekla bih da najbolje rezultate postižu timovi sa dobrim balansom muškaraca i žena.

    • Kako usklađujete karijeru i privatni život?

    Nije uvek lako i ponekad se osećam kao žongler sa puno loptica u vazduhu. Ima dana kada između dva sastanka telefonski kratko ponavljam sa decom neko gradivo, a drugi dan u poslednjem trenutku krećem na posao jer su deca nešto zaboravila za školu, pa rešavamo zadatke u jutarnjim časovima pre škole. Ponekad kuva mama, a ponekad ručak stiže dostavom. Organizacija i planiranje su važni, iako često dan krene u potpuno drugom smeru od planiranog. Zato je važno biti fleksibilan i imati kolege koje vas razumeju.

    • Šta radite kada ne radite, kako hranite dušu?

    Izuzetno mi je važno da sve blagovremeno isplaniram, kako bih osigurala vreme samo za sebe. Tada najradije uživam uz dobru knjigu ili poneku predstavu u pozorištu. Ipak, kao menadžer, često idem na službena putovanja i zato se trudim da preostalo slobodno vreme kvalitetno provedem sa porodicom. Važno mi je da deca na mom primeru vide da žena može biti uspešna i ispunjena na svakom polju – kako u poslu tako i u majčinstvu, jer ove dve uloge ne isključuju jedna drugu. Bitno je pronaći životni balans.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE