
Pad prodaje u Kini oborio profit Folksvagena
Profit kompanije Folksvagen opao je 30 odsto u prva tri meseca ove godine zbog pada prodaje u Kini, gde se suočava sa sve većom domaćom konkurencijom.
Nemački proizvođač automobila saopštio je da je njegov profit pao na 4,7 sa 6,7 milijardi evra, koliko je iznosio u prvom tromesečju prošle godine.
Broj prodatih vozila povećan je 7,5 odsto, na 2,04 miliona, dok je prihod skočio 21,5 odsto, na 76,2 milijarde evra, usled velike tražnje i spremnosti kupaca da izdvoje više novca za automobile.
Međutim, Folksvagen je prodao 14,5 odsto manje vozila u Kini, najvećem svetskom tržistu automobila, gde konkurenti poput kompanije Bid (BYD) ubrzano razvijaju nova električna i hibridna vozila.
Folksvagen je izrazio uverenje da će veći broj njegovih modela i više tehnoloških karakteristika specifičnih za Kinu značiti da će se isporuke vozila u tu zemlju „oporaviti do kraja godine“.
Kompanija je navela i da planira ulaganje jedne milijarde evra u novi centar za inovacije električnih automobila sa sedištem u kineskom gradu Hefej.
Izvor: Beta
Foto: Pixabay