Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mala preduzeća

    Ovi SAJBER kriminalci ciljaju isključivo žene: Evo kako da se zaštitite

    Uoči Međunarodnog dana žena, stručnjaci kompanije Kaspersky sproveli su istraživanje i pronašli desetine web lokacija zaraženih malverom i stranica za krađu identiteta, uglavnom ciljanih na žene – obuhvatajući sajtove, forume sa člancima sa savetima, onlajn prodavnice koje prodaju odeću ili kozmetiku za žene i još mnogo toga. Čini se da postoje sajber kriminalci koji ciljaju isključivo žene. 

    Ovi primeri stranica su prvobitno bili legitimni resursi, a kasnije su ih hakovali sajber kriminalci da bi širili malver. Među pretnjama koje se šire na otkrivenim web lokacijama, stručnjaci kompanije Kaspersky pronašli su veb skimere – obično ugrađene u kod onlajn prodavnica da bi ukrali podatke o plaćanju korisnika, što obično vodi ka finansijskom gubitku žrtve.

    Štaviše, u kodu stranica istraživači su takođe otkrili Balada injector, malver koji automatski preusmerava korisnika na lažne captcha stranice, primoravajući korisnika da dozvoli obaveštenja sa web lokacije. Ako žrtva pristane, njen pretraživač će stalno slati ogroman broj nametljivih obaveštenja na stranicama trećih strana, namećući sadržaj prevare.

    SocGholish malver

    SocGholish malver je takođe otkriven među veb pretnjama na sajtovima za žene. Ova pretnja ubeđuje korisnike da preuzmu i pokrenu zlonamernu skriptu pod maskom ažuriranja pretraživača. U različitim vremenima, SocGholish malver je korišćen za širenje zlonamernih alata udaljenog administratora, omogućavajući napadaču da dobije potpuni pristup uređaju bez znanja korisnika, kradljivaca podataka ili botneta, što je izazvalo da uređaj žrtve obavi sajber napade.

    Pored toga, istraživači kompanije Kaspersky otkrili su nekoliko stranica za krađu identiteta koje se skrivaju kroz različite ponude, na primer u knjigama o dojenju, trudnoći i ishrani za plodnost. Da bi nastavile sa čitanjem, potrebno je da žrtve unose svoje lične podatke i podatke o bankovnoj kartici. Napadači automatski preuzimaju ove informacije, a pristup knjizi nikada ne biva odobren.

    „Mete sajber kriminalaca ne poznaju granice i svako može postati žrtva. Web lokacije bez obzira na to kojoj ciljnoj grupi su namenjene, podložne su masovnim napadima i ono što je posebno zabrinjavajuće je da čak i renomirane platforme mogu biti infiltrirane i kompromitovane. Dok slavimo Međunarodni dan žena, treba da naučimo da se zaštitimo dok koristimo internet. Veoma je važno za žene, koje se često suočavaju sa povećanim rizicima na internetu, da budu oprezne kada instaliraju softver ili dele lične podatke. To je podsetnik da damo prioritet našoj digitalnoj bezbednosti i osnažimo jedni druge korišćenjem pouzdanih mera sajber bezbednosti“, komentariše Viktorija Vlasova, vođa tima analitičara malvera u kompaniji Kaspersky.

    Uoči Međunarodnog dana žena, u našem specijalnom projektu „Pisma prošlosti“, službenice kompanije Kaspersky ističu važnost toga da žene međusobno podržavaju i podele koje savete bi dale sebi u prošlosti – devojkama koje se još uvek plaše IT sveta, ali su postale superheroji koji štite svet od sajber pretnji. Pronađite njihove inspirativne priče na web lokaciji Women in Tech, dokazujući da vas ništa ne može zadržati.

    Da ne biste postali žrtva sajber kriminalaca, stručnjaci kompanije Kaspersky savetuju:

    • Pazite na deljenje ličnih podataka: Budite oprezni kada ostavljate lične podatke na mreži, posebno osetljive detalje kao što su vaša adresa, broj telefona ili finansijske informacije. Delite ovu vrstu informacija samo na pouzdanim i bezbednim platformama.
    • Verujte pouzdanim izvorima: Oslonite se na zvanične veb stranice, ovlašćene prodavce i renomirane izvore. Izbegavajte nezvanične ili sumnjive izvore koji mogu pokušati da vas iskoriste.
    • Koristite bezbednosna rešenja: Koristite pouzdano bezbednosno rešenje, kao što je Kaspersky Premium, koje identifikuje zlonamerne priloge i blokira sajtove za krađu identiteta.

     

     

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE