Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovaj odevni predmet je „EKSPLODIRAO“ u pandemiji

    Prošla je godina bila teška za industriju odeće, koja je zabeležila pad prodaje za oko 17 posto, prema Euromonitoru, a i budućnost je neizvesna.

    Evropski i američki lanci trgovina odećom ne uspevaju da se reše zaliha i smanjuju narudžbe prolećnih kolekcija, a pogoni u Bangladešu uzalud čekaju narudžbe, jer u „covid-svetu“ se najviše traže – pidžame.

    Neki lanci još nisu uspeli da se reše prošlogodišnje odeće, koja bi u normalnim vremenima „planula“ na rasprodajama. Britanski Primark ima tako na skladištu kolekciju za proleće/leto 2020, vrednu 150 miliona funti, i 200 miliona funti vrednu kolekciju za jesen/zimu.

    U konsultantskoj kući McKinsey vrednost neprodate odeće u svetu, u trgovinama i u skladištima, procenjuju na 140 do 160 milijardi evra, što je iznad dvostruko više od normalne vrednosti.

    Britanski Marks & Spencer i nemački Hugo Boss naručili su za ovogodišnju prolećnu kolekciju manje odeće nego što je uobičajeno.

    Problemi se prelivaju na velike proizvođače odeće, poput Bangladeša, koji se uveliko oslanja na izvoz tekstila. Fabrike se bore da ostanu otvorene.

    Bangladeško Udruženje proizvođača i izvoznika odeće sprovelo je anketu u pedeset fabrika i utvrdilo da su ove sezone primili 30 posto manje narudžbi nego inače, a novi problemi su stigli u januaru sa novim merama blokade.

    Prošla godina je bila teška za industriju odeće, a predviđanja za ovu nisu mnogo „blistavija“.

    Procene za 2021. godinu kreću se od pesimističnih McKinseyevih predviđanja da će pasti 15 odsto, do Euromonitorovih procena da će se smanjiti „samo“ 11 posto.

    Međutim, kakvo-takvo olakšanje donela je popularnost pidžama tokom blokade.

    „Ako želite znati što se nosi u Velikoj Britaniji – u modi su opet pidžame“, rekao je u januaru izvršni direktor Marks&Spencera Steve Rowe.

    Hugo Boss je aludirao na isti fenomen, smanjivši ponudu klasične poslovne odeće i proširivši onu za dom i slobodno vreme.

    Nekim proizvođačima to je slaba uteha jer, kako kažu, „potražnja za pidžamama nikada nije bila veća, ali ne mogu svi praviti pidžame“.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE