Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kentkart

    Od jeseni velike promene u beogradskom javnom prevozu: Evo o čemu se radi

    Održavanje linija u javnom gradskom prevozu u Beogradu godinama je podeljeno između GSP Beograd i privatnih prevoznika, a od januara 2016. tačno se i zna koje linije drži javni gradski prevoznik, a koje privatnici. Ugovor o javno-privatnom partnerstvu za gradske linije između grada i privatnih prevoznika, koji je stupio na snagu pre nešto više od osam godina, inicijalno je bilo predviđeno da traje deset godina, odnosno do kraja 2025, ali kako saznaje eKapija, zbog ranijeg utroška novca koji je njime bio predviđen za održavanje linija, jedan ugovor (Arriva) će isteći krajem septembra ove godina, a drugi (Avala bus 500) krajem 2027. godine i postoji mogućnost da grad već u narednim mesecima raspiše novi poziv za javno-privatno partnerstvo na gradskim linijama i da novi ugovor bude sklopljen do kraja ove godine. 

    Prema saznanjima eKapije, nadležni za javni prevoz u gradu već razmatraju nekoliko scenarija po kojima bi u narednim godinama mogla da funkcioniše raspodela i održavanje gradskih linija u Beogradu. Ono što je u svima njima jedino neupitno je što bi sasvim sigurno i u narednom periodu tramvajski i trolejbuski podsistem (tramvajske i trolejbuske linije) održavao isključivo GSP Beograd, što je uostalom, kako kažu poznavaoci, slučaj i u drugim velikim gradovima – da za ove vidove transporta bude zadužen javni prevoznik.

    Ali, kada je reč o raspodeli autobuskih linija, tu se razmatraju trenuto velike promene u odnosu na sadašnje stanje. Kako nam je nezvanično potvrdio izvor koji je u gradu uključen u pitanje planiranja odvijanja gradskog prevoza u narednim godinama, moguće je uvođenje nekoliko novina.

    Autobus, gsp, gradski prevoz (Beta)

    Ekološke linije

    Jedna od tih novina, koja se trenutno razmatra je svojevrsna rotacija određenog broja linija koje trenutno drže GSP Beograd i privatni prevoznici. Ova ideja o kojoj se trenutno razmišlja podrazumeva da GSP Beograd preuzme sve linije koje prolaze kroz najuži centar grada i da njih ubuduće opslužuju samo vozila na ekološki pogon, odnosno preciznije autobusi na gas.

    Tako više, kako nam je rečeno, preko Trga republike ne bi prolazili autobusi koji koriste klasično gorivo. Sa druge strane, privatnim prevoznicima bi zauzvrat bile ustupljene određene „duge“ linije i gledalo bi se da to budu linije koje idu ka istom delu grada (poput novobeogradskih linija koje trenutno drži GSP Beograd).

    Raspodela linija

    Ono što bi u priči o novoj raspodeli linija bilo znatno manje povoljno za GSP, kako naglašava izvor uključen u razmatranje mogućih rešenja za buduću raspodelu gradskih linija, jeste što je jedna od opcija koja se razmatra u poslednje vreme i ustupanje čitavih poteza koje decenijama drži GSP Beograd, a kao što su potez 100 (linije ka palilulskim naseljima), potez 300 (smederevskim putem), potez 400 (avalskim putem) i potez 700 (linije ka zemunskim naseljima).

    Kako nam je pojašnjeno, ukoliko bi se donela odluka da se svi ovi potezi koje trenutno drži GSP Beograd, ustupe privatnim prevoznicima u narednim godinama, najveći gradski prevoznik ostao bi bez 200 do 250 autobusa, odnosno sa linija na ovim potezima bilo bi okvirno povučen toliki broj GSP autobusa, ukoliko bi pomenuti potezi bili ustupljeni privatnicima.

    Podsetimo, poznavaoci javnog gradskog prevoza u Beogradu i deo sindikalaca još ranije su kritikovli odluku grada o ustupanju poteza 600 privatnicima ističući da je to bio jedan od, za GSP, isplativijih autobuskih poteza koje je najveći prevoznik držao pre nego što je on prešao u nadležnost privatnika.

    Izvor: BIZLife

    Foto: BETAPHOTO/MILAN TIMOTIC/DS

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE