NOĆNA MORA: Koliko nas košta kašnjenje koridora?
Na završetak deonica Koridora 10 i 11, čeka se više od deceniju. Međutim, kada će započeto i biti završeno, upitno je, jer se u javnosti sve češće upozorava na probijanje rokova. Zbog toga Srbija plaća veliki ceh, upozorava Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije, a prenosi N1.
“Probijanje rokova se može meriti u milionima evra”, ističe on.
Kada su tokovi radova na Koridoru 10 u pitanju, do sada je imeđu ostalog urađeno: autoput Vladičin Han – Donji Nenadovac, Grabovnica – Grdelica, kao i Prosek – Crvena reka.
U toku je izgradnja deonice kod Grdeličke klisure i obilaznica oko Niša. Radi se i na Koridoru 11 – završen je autoput Boljkovci – Takovo – Preljina, dok je u toku izgradnja deonice Surčin – Obrenovac, Lajkovac – Ljig.
Radovi još uvek nisu počeli na autoputu Preljina – Požega. A da se sa izgradnjom ostalih putnih pravaca ne bi kasnilo, stručanjaci kažu da je neophodno da na terenu nadzor bude 24 sata.
“Ako se ne poštuje struka i ne pita esnaf, i ako se opet umešaju političari i daju rokove, onda može to da izazove određene probleme. Ja koliko znam imovinsko-pravni odnosi su rešeni, projektna dokumentacija u 99 odsto je završena, tu i tamo ima nešto oko naknadnih radova, znači samo aktivno učešće investitora i nadzora može da garantuje rok i kvalitet za ove koridore”, smatra Rodić.
A da drumskom i železničkom saobraćaju predstoji moguće napredovanje, pokazuje i najava izgradnje autoputa Beograd – Sarajevo, ali i rekonstukcija pruge do Budimpešte i Zagreba.
Izvor: N1
Foto: Beta