Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nina Elezović, direktorka korporativnih poslova i održivosti, Coca-Cola HBC Srbija

    Održivost: promena koja je došla da ostane

    Ekskluzivno za BIZLife govori Nina Elezović, direktorka korporativnih poslova i održivosti u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija.

    Dela su važnija od reči. Ona ostaju, pa se o njima govori. Šta delaju u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, pitamo njihovu direktorku korporativnih poslova i održivosti.

    • Kada kažemo „održivo poslovanje”, koja vam je prva asocijacija?

    Prva asocijacija je odgovornost prema našoj deci i generacijama koje dolaze. Prvo razmišljanje je: kakav im svet, zapravo, ostavljamo?

    To je samo jedna plastična slamčica” – reče osam milijardi ljudi. Verujem da ova poruka glasno poručuje zašto je ponašanje svakog od nas važno i kako postupci nas, kao pojedinaca ili korporacija, utiču u ovom povezanom sistemu.

    Održivost, dakle, već neko vreme nije samo moderna priča korporacija ili naprednih država. Održivost postaje neka vrsta novog društvenog dogovora. I baš kao što je digitalna revolucija izmenila živote svih nas iz korena, slično se dešava i kad govorimo o održivosti. Menjamo način na koji koristimo resurse, proizvodimo, konzumiramo ili upravljamo otpadom, jer smo svesni da postoje ograničenja u dostupnosti resursâ, ali i posledice svih akcija.

    • Na koji način to postižete u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija?

    Na ovom putu sprovodimo istrajnu i postupnu transformaciju, a sve u skladu sa Misijom održivosti 2025, koja je definisana za celu Coca-Cola HBC grupu i usklađena sa Ciljevima održivosti Ujedinjenih nacija. Održivost je za nas zaokružen proces, u kojem promene kreću od naših proizvoda, načina nabavke, proizvodnje i pakovanja, preko naših operacija, saradnje sa kupcima, pa sve do komunikacije sa krajnjim potrošačem.

    Ako krenemo od vode, kao ključnog resursa, u našoj kompaniji znamo i poštujemo vrednost svake kapi. Potrošnju vode po litru proizvedenog pića smanjili smo za više od 50 odsto u poređenju sa 2007. godinom i nastojimo da uštede budu i veće. Naše punionice u Zemunu i Surdulici nosioci su dva prestižna i na svetskom nivou prepoznata sertifikata: zlatnog EWS, koji dodeljuje Evropska agencija za upravljanje i očuvanje voda, kao i zlatnog AWS sertifikata. Ovaj poslednji smo dobili nedavno i ponosni smo što smo prva kompanija u Srbiji kojoj je dodeljen ovaj prestižni sertifikat.

    • Pored vode, brinete i o energiji, štetnim emisijama, pakovanjima. Možete li podeliti neke konkretne primere?

    Samo neki od primera su da Coca-Cola HBC Srbija u svojim punionicama u Zemunu i Surdulici, kao i kompanija Bambi, kao deo našeg sistema, već dve godine koriste celokupnu električnu energiju iz obnovljivih izvora. Imajući u vidu energetsku krizu kojoj svedočimo, ovaj naš korak još više dobija na važnosti.

    Vodimo računa i o pakovanjima, konstantno olakšavajući ambalažu, ali i kroz inovacije, poput tetrapak pakovanja Next biobased, koja sadrže 82 odsto biljnog materijala. Neprekidno tragamo za novim načinima da našu ambalažu učinimo inovativnijom, održivijom i lakšom, i to ne samo primarnu već i sekundarnu ambalažu, koja obuhvata više proizvoda.

    Smanjujemo potrošnju vode, koristimo celokupnu energiju iz obnovljivih izvora i kroz brojne inicijative brinemo o potrebama zajednice

    Upravo ovih dana na tržište smo plasirali još jednu veliku inovaciju, gde su pakovanja više limenki zapakovana uz Keel Clip tehnologiju. To znači da potrošači, umesto kupovine nekoliko naših proizvoda obmotanih u plastiku, te proizvode sad kupuju u posebnim kartonskim držačima. O prednostima kartona kao materijala u odnosu na plastiku suvišno je i da govorimo, jer se radi o održivijem pakovanju, kojim ćemo uštedeti 144 tone plastike u narednih pet godina. Takođe, menjamo i vozni park vozilima sa manjim uticajem uvodeći takozvanu zelenu flotu, a ista situacija je i sa rashladnim uređajima na tržištu, gde prelazimo na energetski najefikasnije uređaje.

    Ovo je samo deo aktivnosti u našem dvorištu, a u saradnji sa institucijama sistema i drugim partnerima kontinuirano podržavamo i zajednicu na putu ka zdravijoj životnoj sredini i boljem društvu. Ponosni smo na naše ključne projekte, kao što su „Coca-Cola podrška mladima” i „Vlasina – čista ljubav”, kojima zaista pokazujemo da čujemo i razumemo potrebe zajednice i delujemo u skladu sa tim.

    • Umesto društveno odgovornog poslovanja, sve više se govori o ESG pristupu. Vaša kompanija je to, čini se, prepoznala među prvima.

    Poslednjih nekoliko godina svedočimo jednoj promeni paradigme. Odmičemo se od tradicionalnog koncepta CSR-a koji smo poznavali, od pojedinačnih i „ad hoc” aktivnosti ka sistemskim promenama koje donose dobro što većem broju zainteresovanih strana. ESG (environmental, social, governance) prati politike u oblasti zaštite životne sredine, socijalne politike i politike korporativnog upravljanja.

    Ne govorimo samo o promeni skraćenice iz CSR u ESG. Govorimo o tome da sada, više nego ikada pre, zaposleni, investitori, potrošači, zajednice, NVO – imaju određene nivoe uticaja na ono što radimo. Biznisi više nisu tu samo da zadovolje interese vlasnika, već cele zajednice. I tu je suština ESG pristupa – da je briga o planeti, ljudima i profitu u balansu.

    Kao jedan od primera kako uključujemo različite zainteresovane strane u ono što radimo jeste i naš Savetodavni odbor, kao jedinstveno telo sastavljeno iz stručnjaka iz različitih oblasti koji nam pomažu da identifikujemo izazove i pružimo kvalitetnija rešenja. Osnivanjem ovog odbora napravili smo pionirski poduhvat kad je posredi istinski dijalog i oblikovanje naših politika uz pomoć gledišta koja dolaze izvan naše „kutije”.

    • Zašto se od održivosti ne odstupa?

    Održivost je promena koja je došla da ostane. Za nas je to snažan instrument da, kao lideri na tržištu, neprekidno utičemo na širenje obima i dimenzija postavljenih ciljeva u ovoj oblasti. „Veliki deo smelosti je smelost kako bi se nešto uradilo pre drugih”, rekao je jedan američki književnik. Rekla bih da Coca-Cola HBC Srbija, osim smelosti da ispred sebe postavi velike ciljeve, ima i mudrost da ih ostvaruje, brinući, pre svega, o čoveku. Održivost je aksiom našeg poslovanja, način da pokažemo koliko daleko vidimo budućnost, a naš pogled seže daleko.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE