Nike – od omiljenog brenda sportista i simbola uspešnog marketinga do nezapamćenog pada
Nike je decenijama bio simbol uspešnog marketinga, sportske opreme najvišeg kvaliteta i uvek inovativnog dizajna. Ali, od 2020. godine sve se promenilo. Sve više tone u prosečnost, a to je krenulo dolaskom jednog čoveka na čelnu funkciju.
Kada je John Donahoe predstavljen kao izvršni direktor 2020. godine, malo ko je slutio da će taj trenutak označiti kraj jedne ere. Ere u kojoj je Nike dominirao sportskim tržištem, u kojoj su njihove reklamne kampanje bile predmet na fakultetima, a najbolji sportisti borili se za priliku da zavrede čast da dobiju autorske proizvode, piše tportal.
Napuštaju ih radnici
Samo četiri godine kasnije američki modni gigant deluje potpuno obezglavljeno. Najiskusniji i najuspešniji napustili su firmu, proizvodi deluju nemaštovito i reciklirano, a čak se i njihovi sportisti na internetu rugaju proizvodima na kojima je njihovo ime.
Ovakvom strmoglavom padu teško je pronaći jedan uzrok. Tačnije, da bi se desilo toliko primetno srozavanje reputacije od najpoželjnijeg do gotovo prosečnog brenda, moralo se dogoditi više toga. Stručnjaci veruju da je sve krenulo upravo smenama ključnih ljudi, onih koji su iz pozadine vukli poteze koje, zasad, niko ne zna ponoviti.
4 direktora za 6 decenija
Izvor: BIZlife
Foto: Unsplash