Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nike patike

    Nike – od omiljenog brenda sportista i simbola uspešnog marketinga do nezapamćenog pada

    Nike je decenijama bio simbol uspešnog marketinga, sportske opreme najvišeg kvaliteta i uvek inovativnog dizajna. Ali, od 2020. godine sve se promenilo. Sve više tone u prosečnost, a to je krenulo dolaskom jednog čoveka na čelnu funkciju.

    Kada je John Donahoe predstavljen kao izvršni direktor 2020. godine, malo ko je slutio da će taj trenutak označiti kraj jedne ere. Ere u kojoj je Nike dominirao sportskim tržištem, u kojoj su njihove reklamne kampanje bile predmet na fakultetima, a najbolji sportisti borili se za priliku da zavrede čast da dobiju autorske proizvode, piše tportal.

    Napuštaju ih radnici

    Samo četiri godine kasnije američki modni gigant deluje potpuno obezglavljeno. Najiskusniji i najuspešniji napustili su firmu, proizvodi deluju nemaštovito i reciklirano, a čak se i njihovi sportisti na internetu rugaju proizvodima na kojima je njihovo ime.

    Ovakvom strmoglavom padu teško je pronaći jedan uzrok. Tačnije, da bi se desilo toliko primetno srozavanje reputacije od najpoželjnijeg do gotovo prosečnog brenda, moralo se dogoditi više toga. Stručnjaci veruju da je sve krenulo upravo smenama ključnih ljudi, onih koji su iz pozadine vukli poteze koje, zasad, niko ne zna ponoviti.

    Nike patike

    Nike patike (Unsplash)

    4 direktora za 6 decenija

    Koliko se Nike oslanjao na iskustvo i podrobno poznavanje brenda, najbolje govori podatak da je u šest decenija postojanja promenjeno tek četvoro izvršnih direktora.

    Osim što je na čelo kompanije došao čovek sa bitno drugačijim fokusom i pristupom radu, sve se poklopilo s nizom odlazaka u ključnom sektoru – onom kreativnom. Naime upravo su oko 2020. godine otišli najiskusniji dizajneri, marketinški gurui i direktori s dugogodišnjim iskustvom. Kako bi se kompanija restrukturirala, što je pratio novi niz dolazaka i odlazaka, jedna od odluka s najtežim posledicama bila je centralizacija odeljenja.

    Napuštaju ih i sportisti

    Asocijacije sa neustrašivošću na sportskim terenima i gotovo nadljudskim moćima koje poseduju proslavljeni sportisti, Nike ikone poput Michaela Jordana, Tigera Woodsa i LeBrona Jamesa, uzdigle su ovaj brend do statusa najpoželjnijeg u sportskom svetu. Ali, preko noći sve je stavljeno u drugi plan, a posledice su danas gotovo katastrofalne.

    Jedan od događaja koji to najbolje prikazuje je odlazak Woodsa, slavnog golfera koji je, uz Jordana, bio ponajveći simbol Nikea. Otišao je u decembru, nakon dugih 27 godina bliske saradnje, s već spremnom sopstvenom linijom sportske opreme koja će uskoro osvanuti u trgovinama.

    I sve bi bilo u redu da je otišao samo Woods. Nike bi preživio bez jedne ugledne zvezde. Ali to je bilo daleko od kraja.

    U poslednjim mesecima Nikeu su leđa okrenuli i brojni fudbaleri, među kojima su Casemiro (Adidas), Lisandro Martinez (Adidas), Harry Kane (Skechers), Diogo Dalot (Puma), Raheem Sterling (New Balance) te trio iz Manchester Cityja koji se okrenuo Pumi – Jack Grealish, Manuel Akanji i hrvatski reprezentativac Mateo Kovačić.

    Uz Jordana, to su Cristiano Ronaldo, Kylian Mbappé i Marcus Rashford, ali stručnjaci su složni u stavu da se Nike bez daljih ulaganja i novih potpisa opasno poigrava ‘ispadanjem’ sa sportskih terena. Tim više što navedene zvezde više ni približno ne sjaje kao prethodnih godina.

    Nike će otpustiti više od 1.600 ljudi jer ima slabiji profit

    Izvor: BIZlife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE