Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nike

    Nike i Tajger Vuds raskinuli partnerstvo posle 27 godina

    Tajger Vuds raskinuo je sa Nike-om posle 27-godišnje saradnje sa najvećom svetskom kompanijom za sportsku odeću, objavila je u ponedeljak legenda golfa.

    „Pre više od 27 godina, imao sam sreću da započnem partnerstvo sa jednim od najpoznatijih brendova na svetu“, napisao je Vuds na X-u.

    Vuds je dalje napisao da će „sigurno biti još jedno poglavlje“.

    Nike se oprostio od Vudsa na Instagramu, rekavši „bila je to paklena runda“.

    „Tigre, izazvao si svoju konkurenciju, stereotipe, konvencije, stari školski način razmišljanja. Izazvao si celu instituciju golfa. Ti si nas izazvao. I najviše od svega sebe. I za taj izazov smo zahvalni“, dodala je kompanija.

    Izvršni direktor popularnog švajcarskog brenda patika ON Running Mark Maurer, obraćajući se zbog spekulacija nakon Vudsovog odlaska u Nike, rekao je publici na ICR maloprodajnoj konferenciji u ponedeljak da Vuds ne potpisuje ugovor sa brendom.

    „Nadamo se da će naći sjajnog novog partnera. To nećemo biti mi“, rekao je Maurer okupljenima.

    Golf

    Golf (Pixabay)

    Nike i Vuds partnerstvo

    Nike je skoro bio sinonim za Vudsa, od kada je prvi put postao profesionalac 1996. do pobede na Mastersu 2019, njegove prve pobede na velikom turniru u 11 godina. Iako je seksualni skandal oterao sponzore kao što su Gatorade, AT&T i Accenture od Vudsa, izgubivši procenjenih 20 miliona dolara, njegova veza sa Nike-om je ostala netaknuta.

    Godine 1996, Nike je lansirao kultnu reklamu „Hello World“, zasnovanu na Vudsovom profesionalnom debiju na Greater Milwaukee Open-u, gde je počeo konferenciju za štampu sa, „Zdravo svete“.

    Vuds je 2000. godine potpisao petogodišnji ugovor sa Nike-om. Procenjeno je da je vredeo 85 miliona dolara, što ga je činilo najbogatijim ugovorom o podršci u istoriji sporta u to vreme.

    U jednom trenutku je objavljeno da Vudsov ugovor sa Nike-om vredi čak 20 miliona dolara godišnje, preneo je CNN. Vuds je potpisao više ugovora sa kompanijom u periodu od skoro tri decenije, uključujući 10-godišnji ugovor potpisan 2013. godine koji vredi oko 200 miliona dolara. Ali 2019. godine, njegov posao je vredeo oko polovine tog iznosa godišnje, rekao je tada Bob Dorfman, stručnjak za podršku i izvršni kreativni direktor u Baker Street Advertising.

    Vuds je i dalje jedan od najpoznatijih sportista u zemlji, tri puta poznatiji široj javnosti od prosečnog sportiste, prema anketama Q Score.

    I dok su pozitivna mišljenja o njemu u široj javnosti opala od njegovog vrhunca, ljubitelji sporta i dalje imaju pozitivnije mišljenje u odnosu na ostale prosečne sportiste, prema anketama Q Score.

    Golf, Nike

    Golf, Nike (Pixabay)

    Razlog raskida

    „Zašto se Nike odvaja od Vudsa koji je bio dugogodišnji ambasador brenda? Moguće je da Nike želi da izađe iz golf biznisa“, rekao je Erik Smalvud, predsednik Apex Marketing Group-a, kompanije za sport i zabavu koja procenjuje sponzorstva i reklamne kampanje.

    „Nike je prodavao loptice za golf i palice sa svojim logom i to se završilo. I dalje prodaje odeću i obuću za golf“, rekao je on.

    Smalvud je rekao da bi bio iznenađen da je raskid bio zbog zabrinutosti da se Vuds bliži kraju karijere.

    „Vuds je sinonim za golf. Nike je ostao uz njega kroz njegova životna iskušenja i njegove povratke. Vuds može da igra koliko god želi u PGA, a zatim u Senior PGA. Pogledajte koliko dugo Nike drži Majkla Džordana. Nije igrao više od 20 godina”, objasnio je.

    Majkl Džordan SCRN

    Majkl Džordan SCRN

    Pejzaš golfa se menja

    U avgustu je Vuds imenovan za šestog igrača direktora u upravnom odboru PGA Tour, dajući igračima prednost od jednog mesta u odboru nakon kontroverznog spajanja PGA Tour-a i LIV golfa koji podržava Saudijska Arabija. Vuds je navodno odbio skoro milijardu dolara za igranje LIV golfa.

    Džošua Batler, osnivač onlajn brenda odeće za golf J. Butler Golf, nazvao je Vudsa pametnom poslovnom osobom „koja razume da se pejzaž golfa menja“.

    „Nike se povlači od proizvoda za golf. Tajger ima ogromnu priliku da sleti negde drugde. Kompanije za odeću za golf dolaze na tržište sa drugim opcijama i boljim i različitim cenama“, naveo je on.

    „Nije da je Nike učinio nešto loše, nije da Tajger Vuds možda nije nužno zadovoljan svojom vezom sa Nike-om u poslednjih 27 godina, ali ovo je zlatna prilika da se krene za mlađom publikom, da se krene za pojedincima koji nisu bogati koji žele da igraju igru. Tajger razume to, važnost onoga što on znači za industriju golfa, kao i za ljude druge rase“, zakjučio je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Pixabay, Screenshot YT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE