Nestlé nastavlja akciju ozelenjavanja Srbije: Veliki gest za stanovnike opštine Surčin
Nestlé Srbija treću godinu zaredom pokreće akciju sadnje drveća, sa željom da pruži doprinos čistijem vazduhu u lokalnoj zajednici u kojoj posluje. Od novembra 2021. godine, Bulevar Milutina Milankovića u Beogradu bogatiji je za 225 Pančićevih omorika zahvaljujući zaposlenima kompanije, a u 2022. godini organizovana je akcija ozelenjavanja teniskih terena širom glavnog grada, kada su predstavnici kompanije, zajedno sa malim teniserima, posadili preko 400 različitih vrsta drveća. Ove godine, uz pomoć partnera i građana koji su se pridružili putem nagradne igre, kompanija se sprema za najambiciozniju akciju dosad – sadnju 7638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu.
Predstavnici Nestlé Srbija, uz prisustvo gradskih zvaničnika, partnera i prijatelja kompanije, kao i predstavnika medija, danas su u Košutnjaku, u blizini Zavoda za sport i medicinu sporta Republike Srbije, posadili deset mladica gorskog javora i tim simboličnim činom najavili početak najveće akcije sadnje koju je Nestlé do sada organizovao u Srbiji.
Sadnice su deo donacije u okviru nagradne igre koju je Nestlé organizovao ovog proleća, uz nesebičnu podršku građana naše zemlje. Za svaku kupovinu NESCAFÉ proizvoda u objektima Delez Srbija, uz poštovanje pravila učešća, kompanija je rešila da odvoji sredstva za kupovinu jedne nove sadnice, a građani su slanjem svojih prijava u sklopu nagradne igre postali aktivni učesnici u ovoj akciji pošumljavanja.
Kao rezultat odlične kampanje, opština Surčin će veoma brzo biti bogatija za preko 7600 novih šumskih kultura, čime će ekološki uslovi na lokalitetu Crni Lug, ali i u celoj opštini, biti značajno poboljšani. Ova inicijativa naročito je značajna kada se uzme u obzir da se u široj okolini lokaliteta nalazi pogon Tent A najveće termoelektrane u Srbiji, sa pepelištem koje je na samo kilometar i po vazdušnom linijom. Bogata šumska vegetacija ovde preuzima ulogu prirodne barijere i filtera i ima veliki značaj, s obzirom da su svuda okolo naselja i velike poljoprivredne površine. Sa 7638 novozasađenih sadnica, ova akcija će značajno doprineti smanjenju ukupnih emisija ugljen-dioksida, čime se kompanija Nestlé aktivno bori protiv klimatskih promena.
„Raduje nas što naša kafa, kojom ljudi širom naše zemlje započinju dan, nastavlja da bude snažan borac za zdraviju budućnost. Ova akcija predstavlja nastavak obećanja svim građanima da ćemo zajedno sa našim brendovima ostati posvećeni održivosti u svemu što radimo. Sadnjom 7638 mladica hrasta lužnjaka podižemo pravu malu šumu, a posebno nam je drago da naš najveći brend NESCAFÉ, koji nosi epitet najodrživijeg brenda kafe na svetu, svoju globalnu orijentaciju uspešno prenosi i lokalno. Veoma smo zahvalni našim partnerima iz Delez Srbija i Srbijašume koji nas podržavaju i doprinose ogromnoj energiji i ljubavi koju ulažemo u Srbiju.“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
O ovom „šumskom ostrvu“ u Surčinu brinuće kao i do sada stručnjaci iz Srbijašuma, kako bi kroz kontinuiranu negu osigurali najbolje efekte koje šuma neminovno pruža.
„Veliko nam je zadovoljstvo što ponovo učestvujemo u akciji sadnje sa našim partnerima iz Nestlé Srbija. Mogla bih satima da govorim o značaju šuma za sve nas, ali podsetiću vas na ono najvažnije. Jedan hektar šume, u fazi dozrevanja, godišnje, u proseku ima mogućnosti za filtraciju 50–70 tona prašine i apsorpciju raznih štetnih gasova, do 100 kilograma sumpor-dioksida i znatne količine ugljen-monoksida i oksida azota. Takođe, šuma u zreloj fazi, oslobađa u proseku 11 tona kiseonika i vezuje 15 tona ugljen-dioksida po hektaru, dok tzv. mrtvi pokrivač usporava površinsko oticanje vode, smanjuje opasnost od poplava i poboljšava strukturu zemljišta. I da ne zaboravim fitoncide, „šumske vitamine“ zbog kojih šetnja šumom blagotvorno utiče na naše zdravlje,“ naglasila je Adiba Džudović iz JP „Srbijašume“.
Nestlé je samo od 2021. godine obezbedio 37 miliona sadnica u okviru svog globalnog programa koji sprovodi za bolji život lokalnih zajednica i očuvanje planete. Cilj je da u područjima odakle nabavlja sastojke do 2030. godine posadi 200 miliona stabala i na taj način doprinese eliminaciji ugljen-dioksida iz atmosfere.
Izvor: BIZLife
Foto: Nestle Srbija