Najjača autoindustrija „kreće u borbu“ protiv carinskog rata EU i Kine
Nemački proizvođači automobila „boriće se“ protiv svakog potencijalnog rata carinama između Brisela i Pekinga, poručio je glavni finansijski direktor Poršea, jednog od nekolicine evropskih brendova koji ne proizvode automobile u Kini.
Napetosti između Pekinga i Brisela rastu nakon što je EU prošlog meseca najavila istragu o kineskim subvencijama tamošnjih električnih vozila, upozoravajući da će Evropa biti „preplavljena“ veštački jeftinim automobilima.
„Kao snažna nemačka automobilska zajednica, želimo da se boriti i borićemo se protiv svih novih carina“, rekao je Lutz Meschke. Rekao je da potez EU „nije od velike pomoći“ za blok, posebno ne za Nemačku koja se oslanja na izvoz u Kinu.
Nemački proizvođači ostvaruju veliki deo prodaje i profita u toj zemlji. Prodaja u Kini činila je trećinu ukupne prodaje automobila BMW prošle godine, te gotovo 40 odsto prodaje Mercedes-Benza i Folksvagena.
Pokretanje istrage tumači se kao pobeda Francuske, budući da su proizvođači automobila poput Stelantisa i Renoa daleko slabije prisutni u Kini od nemačkih rivala.
Porše, koji ostvaruje oko trećine prodaje u Kini, rekao je da je broj isporučenih automobila u toj zemlji pao 12 odsto u prvih devet meseci ove godine, u poređenju s istim razdobljem 2022. Prihodi su porasli u tri tromesečja 13 odsto, na 30,1 milijardu evra, a operativna dobit grupe devet odsto, na 5,5 milijardi evra.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay