Gugl na udaru potrošačkih organizacija zbog NADZORA korisnika

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gugl na udaru potrošačkih organizacija zbog NADZORA korisnika

    Gugl se suočava sa akcijom koalicije deset evropskih potrošačkih organizacija zbog procesa prijavljivanja na nalog kompanije. Nadzor korisnika je goruća tema, koju su pokrenuli.

    Gugl nalog je neophodan za korišćenje brojnih njegovih proizvoda i usluga, ali koalicija navodi da proces registracije usmerava korisnike ka opcijama koje prikupljaju više podataka.

    Gugl je za BBC rekao da pozdravlja priliku da sarađuje sa organizacijama potrošača.

    Kompanija je istakla da poverenje potrošača zavisi od poštenja i transparentnosti. Takođe, dodala je da je “uložila njihov budući uspeh u izgradnju sve jednostavnijih, pristupačnijih kontrola i davanje ljudima jasnijih izbora. Zaključila je da rade više sa manje podataka.

    Google, nadzor korisnika

    Google, nadzor korisnika (AP Photo/Marcio Jose Sanchez, File)

    Registracija korisnika je sporna

    Evropska potrošačka organizacija (BEUC), koja koordinira koaliciju, tvrdi da je jezik koji Gugl koristi u procesu registracije “nejasan, nepotpun i obmanjujući”. To dovodi do toga da mnogi potrošači biraju opcije koje su manje prihvatljive za privatnost.

    “Desetine miliona Evropljana je stavljeno na brzi put za nadzor kada se prijave na Gugl nalog“, tvrdi BEUC.

    Organizacija veruje da je registracija kritična tačka u kojoj Gugl traži od korisnika da odaberu kako će njihov nalog funkcionisati.

    Najjednostavniji proces “ekspresne personalizacije” u jednom koraku, navode, ostavlja potrošačima podešavanja naloga koja “hrane Guglove aktivnosti nadzora”.

    BEUC je kazao da Google ne pruža korisnicima opciju da isključe sva podešavanja jednim klikom. Potrebno je pet klikova i deset koraka da bi se isključili uređaji za praćenje koje Gugl želi da aktivira na novom nalogu. Oni se odnose na aktivnosti na vebu i u aplikacijama, istoriju YouTube-a i personalizovano oglašavanje na njihovom nalogu.

    Google

    Google (AP Photo/Matt Rourke)

    Ursula Pačl, zamenica generalnog direktora BEUC-a, rekla je da je “potreban jedan jednostavan korak da dozvolite Guglu da nadgleda i koristi sve što radite”.

    “Ukratko, kada kreirate Gugl nalog, podvrgnuti ste nadzoru. Zaštita privatnosti bi trebalo da bude podrazumevana i najlakši izbor za potrošače.“

    Opšta uredba EU o zaštiti podataka (GDPR) zahteva da platforme daju korisnicima privatnost po dizajnu i po difoltu. Gugl tvrdi da su sve opcije jasno označene i dizajnirane da budu jasne i jednostavne za razumevanje.

    Kompanija kaže da se zasnivaju na opsežnim istraživanjima, uputstvima regulatora i testiranju.

    “Ljudi bi trebalo da budu u stanju da razumeju kako se podaci generišu korišćenjem internet usluga. Ako im se to ne sviđa, trebalo bi da mogu da urade nešto po tom pitanju“, navodi ona.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE