Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mladi u Srbiji ne znaju kako da priđu kompanijama i krenu na stručne prakse

    Mladi u Srbiji suočavaju se sa lošijim izgledima na tržištu rada, a pronalaženje posla i stručne prakse je i dalje jedan od najvećih izazova. Velikim delom zbog manjka radnog iskustva u odnosu na odrasla zaposlena lica.

    Sa druge strane, mladi u rasponu od 15 do 24 godine imaju i problem sa pronalaskom stručnih praksi. Često ne znaju i kako da priđu kompanijama i nemaju dovoljno informacija.

    Ovakvu pojavu objašnjava situacija NEET – period u kojem mlada osoba nije u sistemu obrazovanja, radnom odnosu niti u sistemu osposobljavanja. U ovom nezavidnom položaju je u Srbiji 234.000 mladih. Takođe u Srbiji je 22,2 odsto mladih od 15 do 24 godine nezaposleno, dok je u EU taj procenat 16,2.

    Ova grupa mladih je samim tim i u riziku od dugoročne nezaposlenosti i socijalne isključenosti. Istovremeno, primetan je i deficit radne snage, pogotovo sa završenom srednjom školom.

    Mladi nemaju informacije o praksama

    „Mladi nemaju dovoljno informacija kako izgleda život na radnom mestu, te stručno usavršavanje u realnim okolnostima. Često imaju očekivanja koja nisu usklađena sa realnom situacijom. Postoji značajan jaz između znanja sa kojima mladi izlaze iz sistema obrazovanja. Industrija se u mnogim oblastima brže razvija, nego što obrazovani sistemi to mogu da prate„, rekla je specijalista za razvoj mladih i adolescenata UNICEF-a u Srbiji Stanislava Vučković.

    Ona je na predstavljanju programa „Unapređenje zapošljivosti mladih kroz radne prakse“ kazala da je za mlade velika prepreka to što ne znaju gde mogu da nađu pozicije za radne parkse. Takođe nisu upoznati sa servisima podrške koju mogu da im pruže različite institucije, te znaju kako da se približe potencijalnom poslodavcu.

    „Dobro je da su mladi spremni da uče, da poboljšavaju svoje veštine, komunikaciju u timu, da pohađaju online kurseve. Žele da usavršavaju IT veštine i veštine vođstva. Najveći broj kompanija koje žele da prime mlade su iz oblasti kreativne industrije za šta su i oni najviše zainteresovani, ali i prerađivačkih industrija. Kompanijama su najvažniji motivisani mladi. Izgleda da nije toliko važno šta znaju, lako će naučiti, spremni su ako imaju motivaciju“, objasnila je Vučković.

    UNICEF radi na zapošljavanju mladih

    Prepoznavši probleme mladih, UNICEF je pokrenuo program radnih praksi, kojim će u saradnji sa partnerima, podržati društvenu i ekonomsku inkluziju mladih bez posla. Poseban akcenat će biti na mlade iz osetljivih grupa, do 30 godina starosti, koji se ne školuju i  ne obučavaju, a stekli su srednji, viši ili visoki stepen stručne spreme. Pripremu za tržište rada, kroz obuke, treninge i programe, proći će 2.000 njih u 500 kompanija do kraja 2022. godine. To bi trebalo da dovede do povećanja broja zaposlenih.

    Od trenutka otvaranja poziva, programu je pristupilo više od 650 mladih, a prijavilo se 40 kompanija i institucija.

    „Ovaj projekat je odličan primer kako mladi mogu da steknu znanja i veštine koje su tražene na tržištu rada. Sve kako bi nakon toga došli do svog prvog radnog angažovanja. Poslodavcima se pruža mogućnost da na osnovu potreba za kadrom, selekcijom obučenih mladih praktikanata, odaberu najbolje kandidate. Te da im daju radno mesto u svojoj kompaniji“, izjavio je Goran Gležnić, načelnik Odeljenja za posredovanje u zapošljavanju i planiranje karijere u Nacionalnoj službi za zapošljavanje.

    Nacionalna služba za zapošljavanje je kao partner u sprovođenju ovog programa od novembra meseca prošle godine informisala 2.100 mladih o pomenutom projektu. Učešće u njemu prihvatilo je njih 635.

    Kako bi mladi, zahvaljujući edukaciji, imali lakši pristup tržištu rada, a poslodavci mogli da izaberu i angažuju nove kadrove obučene kroz radne prakse u trajanju od dva meseca, pokrenuta je i platforma „Biram uspeh“.

    „Aktuelni trendovi na tržištu rada u Srbiji pokazuju da će potreba za svežim kadrom kontinuirano rasti kod poslodavaca iz svih sektora. Zato je ovaj program dragocen za njihovo lako i direktno povezivanje. Gi Group je za potrebe ovog programa razvio posebnu platformu za prijavu i online obuku mladih“, istakla je Bisera Gajić, direktorka kompanije Gi Grup u Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unicef

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE