Meta ima novi cilj: Razvoj humanoidnih robota

Meta je najavila osnivanje novog istraživačko-razvojnog tima koji će se baviti humanoidnim robotima, s glavnim ciljem maksimalnog iskorišćavanja mogućnosti AI platforme Llama, objavio je glavni tehnološki direktor kompanije Andrew Bosworth.

Ovaj potez označava strateško proširenje Metinih ulaganja u umjetnu inteligenciju i proširenu stvarnost, piše Reuters.

Na čelo sektora za robotiku postavljen je Marc Whitten, bivši izvršni direktor kompanije Cruise, specijalizovane za autonomna vozila, dok je John Koryl imenovan za potpredsednika maloprodaje.

Njegov zadatak biće jačanje Metine prodaje potrošačkih proizvoda, uključujući Quest uređaje za mešovitu stvarnost i Ray-Ban Meta pametne naočare razvijene u saradnji s kompanijom EssilorLuxottica.

Ovaj razvojni smer dolazi u trenutku kada velike tehnološke kompanije i startapi ulažu milijarde u razvoj robota pokretanih veštačkom inteligencijom za industriju, logistiku i kućne poslove. Napredak u ovom području je sporiji od razvoja jezičnih modela, jer AI sistemi još uvek imaju ograničeno razumevanje fizičkog sveta.

Inteligentni asistenti

Meta već godinama ulaže u tzv. „humanoidnu veštačku inteligenciju“ s ciljem stvaranja inteligentnih asistenata koji mogu opažati, slušati i kretati se u trodimenzionalnom prostoru.

AI, ChatGPT 4

Kompanija je već započela pregovore s firmama poput Unitree Robotics i Figure AI o potencijalnoj saradnji na razvoju robotskog hardvera, ali trenutno nema planove za lansiranje sopstvenog robota pod Metinim brendom.

Iako je Reality Labs, sektor zadužen za Metine projekte veštačke inteligencije i virtuelne stvarnosti, zabeležio gubitak od 5 milijardi dolara u poslednjem kvartalu, kompanija veruje da dugoročno ulaganje u humanoidne robote i napredne AI sisteme može donieti značajnu vrednost za njenu tehnološku viziju i poslovni rast.

Uz Metu, i druge tehno firme ulaze u područje humanoidne robotike, te očekuju da će im se, dugoročno, ulaganja isplatiti.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER. 

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE