
Rivali umanjili popularnost Fejsbuka: Meta prijavila PAD ukupnog PRIHODA
Meta, Fejsbukova matična kompanija, pogođena je padom prodaje oglasa u poslednjem kvartalu. To je izazvalo prvo smanjenje prihoda na godišnjem nivou u istoriji kompanije.
Ukupni prihod kompanije Meta pao je za 1 odsto na 28,8 milijardi dolara, ali je kompanija sprečila pad korisnika. Analitičari strahuju da je rast kompanije možda dostigao vrhunac nakon godina velikih dobitaka.
Rivali kao što je TikTok umanjili su popularnost Fejsbuka. Meta, koja obično kontroliše više od 20 odsto globalnog tržišta reklama, upozorila je investitore da će prodaja oglasa verovatno ponovo pasti u narednim mesecima, pošto potrošnja na e-trgovinu pada od njenog pandemijskog buma. Kompanije su zabrinute zbog inflacije i rata u Ukrajini, te troše opreznije.
Vlasnik kompanije Meta Mark Zakerberg rekao je da će kompanija da „stabilno“ smanjuje zapošljavanje tokom sledeće godine, kao odgovor na pad i planove kompanije da preusmeri ulaganja u nove oblasti, uključujući platformu virtuelne realnosti, Horizon. Kako se kladio, tako nazvan metaverzum je njegov najbolji izgled za rast.

Mark Zakerberg, Meta, YT Scrn
Fejsbuk i Instagram više liče na TikTok zbog promene algoritma
Podsećamo, ranije ove godine, Fejsbuk je prijavio svoj prvi pad broja dnevnih korisnika. Kao odgovor, kompanija, koja takođe poseduje WhatsApp, nedavno je promenila svoje algoritme na Instagramu i Facebooku da bi delovali više kao TikTok, preporučujući postove korisnicima izvan baze naloga koje prate.
Ovi potezi su izazvali su negodovanje korisnika, među kojima je američka medijska ličnost i preduzetnica Kajli Džener. Ona je ove nedelje podelila objavu sa više od 360 miliona pratilaca na Instagramu.
„Ponovo napravi Instagram, Instagrame. Prestani da budeš TikTok, samo želim da vidim slatke fotografije svojih prijatelja. S poštovanjem, svi“, poručila je ona.
U junu, kompanija je saopštila da se 1,97 milijardi ljudi u proseku prijavljuje na Fejsbuk svakog dana, u odnosu na 1,96 milijardi u martu i 2,88 milijardi na jednu od njenih aplikacija dnevno, u odnosu na 2,87 milijardi u martu.
Zakerberg je rekao da je zadovoljan što ljudi provode više vremena na aplikacijama kompanije, ali je profit u kvartalu opao za 36 odsto na 6,7 milijardi dolara. On je rekao da će kompanija nastaviti da investira, iako sporijim tempom od planiranog, piše BBC.
„Suočavamo se sa brojnim izazovima u bliskoj budućnosti, ali investicije koje pravimo trebalo bi da nam daju prednost na duži rok“, dodao je on.

Mark Zakerberg ( (AP Photo/Mark Lennihan, FIle)
I druge kompanije imaju izazove
Meta nije jedina firma koja se suočava sa izazovima.
Alphabet, matična kompanija Gugla i Jutjuba, ove nedelje je prijavila svoj najsporiji rast prihoda od pandemije 2020. godine. Rukovodioci su više puta upozoravali investitore da kompanija oseća uticaj ekonomske „neizvesnosti“.
Tviter je takođe prijavio neobičan pad prihoda, dok je Snapchat upozorio na „neverovatno izazovne“ uslove nakon najslabijeg tromesečja ikada, zbog čega su akcije pale za 25 odsto.
Oslanjanje kompanije Meta na mala i srednja preduzeća čini je posebno ranjivom na bilo kakvo usporavanje tržišta, rekao je Nikhil Lai viši analitičar za marketing performansi u Forrester Research-u.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP, Screenshot YT