Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pašteta Argeta

    Mesna i riblja pašteta „broj 1″: Argeta je jedini multinacionalni brend pašteta u Evropi

    „Svesno smo odlučili da se odreknemo aditiva. Kao jedan od vodećih brendova na tržištu, osećamo dužnost i obavezu da svojim potrošačima osiguramo kvalitetnu i bezbednu hranu bez ikakvih dodataka”, kaže u intervjuu za BIZLife generalni direktor Atlantic Droge Kolinske Enzo Smrekar. On je, inače, u multinacionalnoj kompaniji Atlantic grupa potpredsednik za delikatesne namaze, Donat i internacionalizaciju, pa smo upravo zato sa njim razgovarali o tome kako je Argeta postala vodeći brend paštete u Evropi.

    • Kakvo je stanje na evropskom tržištu mesnih i ribljih pašteta? Kako je podeljeno tržište, ko su glavni igrači? Gde se nalazi Argeta?

    Argeta je jedini multinacionalni brend pašteta u Evropi. Prodaje se na nekoliko tržišta. Nakon osvajanja Jadranskog regiona, a tu smo prvi u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Severnoj Makedoniji i zauzimamo čvrsto drugo mesto u Srbiji, postali smo prvi u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj, a rastemo i u Švedskoj. Na pomenutim tržištima po pravilu se susrećemo sa lokalnim brendovima koji su ograničeni na lokalno tržište. Na osnovu istraživanja svetski poznatog istraživačkog instituta Nilsen, Argeta je, 2018. godine, osvojila prestižnu titulu mesne paštete „broj 1” u Evropi. Dve godine kasnije, to je nadogradila titulom mesne i riblje paštete „broj 1” u Evropi i još uvek drži to mesto. Inače, Argeta je prisutna na 36 tržišta i mnogi bi se prijatno iznenadili kada bi je našli na policama prodavnica u SAD, Kanadi, pa čak i u Australiji.

    • Koja kategorija pašteta je jača: od mesa ili ribe?

    U suštini je tržište ribljih pašteta relativno malo. Ako pogledamo u prošlost, paštete su, uglavnom, bile na bazi svinjskog mesa, ali je Argeta uvela novi standard sa kokošjim mesom. Argeta je razvijena na bazi kokošjeg mesa i nikada nismo pravili paštetu od svinjskog mesa. Prepoznali smo živinsko meso kao prednost. To nam je omogućilo da među prvima dobijemo halal sertifikat (proizvodnja u skladu sa islamskim standardima, prim. aut.) za proizvodnju Argete. Paštete na bazi ribe postale su aktuelne dolaskom Argete od tune, koja je odmah zauzela vodeću poziciju. Setite se, pre toga je dominirala samo riblja konzerva. Posle uspeha Argete od tune, i drugi su počeli da prave riblje paštete.

    • Gde su mogućnosti rasta?

    Sa Argetom ćemo uskoro ostvariti blizu 150 miliona evra prihoda godišnje. To nas čini apsolutnim liderom, što je na regionalnom nivou mnogo, ali globalno još nije. I tu planiramo proširenje. To su zemlje poput Španije, Poljske, Češke, Slovačke, Rumunije. Sada smo usredsređeni na Nemačku, gde smo lideri po konzervisanim paštetama, sa rastom od 20 odsto godišnje. Planiramo i širenje na kategorije srodnih namaza. Prošle godine smo lansirali liniju Argeta veggie, a ponosni smo i na svoj prvi bezmesni namaz sa ukusom mesa – Argeta meatless. Takvih potrošača ima dosta, posebno među mladima. Određen rast prodaje generišu i specijalni projekti, na primer Argeta exclusive u crnoj ambalaži, pripremljena po vrhunskim recepturama najboljih kuvara, uključujući i one nagrađene Mišlenovim zvezdicama. Još jedan interesantan projekat je pastrmka iz Kosjerića, kada smo, za vreme pandemije kovida 19, zajedno sa Mercatorom spasli malu privredu u Zlatiborskom okrugu, otkupili svu zalihu pastrmke koja je ostala u gazdinstvu porodice Đokić i napravili paštetu Argeta kosjerićka pastrmka, koju smo prodavali u Mercatorovim prodavnicama.

    • Kupujete samo najbolje sirovine. Kakvo je stanje na tržištu sirovina: mesa, ulja, začina itd.?

    Kupujemo koke nosilje. To tržište je povezano sa industrijom konzumnih jaja. Zbog testenine, najveći potrošači jaja su Italijani, zato mnogo koka uvozimo i odatle. Tržište je stabilno, sa povremenim poremećajima zbog izbijanja ptičjeg gripa. Energenti, kao i sve druge sirovine i ambalaža koju kupujemo, beleže veoma visok rast cena u poslednje tri godine, što je poskupelo proizvodnju. Odlučili smo da budemo što solidarniji sa svojim potrošačima u amortizaciji tih povećanih troškova, pa smo svesno smanjivali dobit iz poslovanja uz niža poskupljenja proizvoda.

    • Dakle, poslovno niste u povoljnom položaju?

    Svesno. Potrošač je u centru našeg poslovanja. Mnoga kvalitativna istraživanja koja naručujemo da bismo bolje razumeli svoje potrošače ukazala su na značajan pesimizam među potrošačima. U takvoj situaciji visoka poskupljenja mogu da nanesu veliku štetu ovoj kategoriji. Ali tačno je i to da kvalitet košta. Zahvaljujući obimu, imamo bolju pregovaračku poziciju u kupovini i dobro znamo koliko košta jedinica proizvoda. Godišnje napravimo 150.000.000 pakovanja Argete. Svake sekunde širom sveta otvara se sedam Argeta. Mnogi nas kopiraju, koriste slična pakovanja, boje, piktograme i prodaju po nižoj ceni. Znamo da, jednostavno, nije moguće da neko drugi bude toliko jeftiniji uz isti kvalitet.

    • Pileće ostatke ne prerađujete?

    Pileći ostaci uopšte ne ulaze u našu fabriku. Kupujemo koke od kojih i vi kod kuće kuvate pileću supu. Bez vratova, nogu, glava. Skuvamo ih, otkostimo i sameljemo meso. Za Argetu od tune koristimo komade ribe koji bi bili pogodni i za roštiljanje. To, zaista, iznenađuje posetioce fabrike. Ponekad se ta kuvana tuna sa dodatkom kapi maslinovog ulja i soli nudi na degustaciju. Proizvodnja je potpuno automatizovana. Svesno smo odlučili da se odreknemo aditiva. Kao vodeći proizvođač, osećamo dužnost i obavezu da svojim potrošačima obezbedimo kvalitetnu i bezbednu hranu, bez aditiva – bilo da su u pitanju konzervansi, pojačivači, boje, nitrati i sl., bilo šta što se može dodati prerađenom mesu. Poboljšanje nutritivne vrednosti naših proizvoda jedna je od Argetinih obaveza u pogledu održivosti.

    • Sadržaj je vrhunski. A od čega je ambalaža?

    Od dobavljača kupujemo ambalažu koja je proizvedena od recikliranog aluminijuma. Aluminijum je najbolji od svih materijala za reciklažu. Može se reciklirati beskonačno. Najodrživiji je. Aluminijum omogućava hermetičko zatvaranje proizvoda, koji se, zatim, i steriliše. U ambalaži, takođe, postavljamo industrijske standarde, koje drugi slede. Nažalost, to znači da moramo da se bavimo i kopijama svojih proizvoda, u vidu ambalaže, poklopca i slično.

    • Prodajete više od 150 miliona doza. Veoma brzo rastete. Da li su vam dovoljne dve fabrike?

    U poslednje dve godine mnogo smo uložili u renoviranje, nove proizvodne linije i dodatnu automatizaciju, zbog čega smo izuzetno povećali kapacitete u obe fabrike, u Sloveniji i Bosni i Hercegovini. U Srbiji, u Igrošu, pod Kopaonikom, pored proizvodnje džemova i ajvara pod brendom Bakina tajna, pokrenuli smo i proizvodnju veganskih proizvoda Argeta veggie za sva tržišta. Istovremeno, imamo i uslužnu proizvodnju u SAD, u Pensilvaniji. Tim kapacitetima pokrivamo tržište u SAD i Kanadi. Sve navedeno nam garantuje dovoljne kapacitete za narednih nekoliko godina.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temamaPRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Argeta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE