Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tatjana Lukić Milan Gambiroža Milica Babočaić Merator S

    „Ključ je u dodatnoj vrednosti“

    Svi korisnici DinaCard debitnih platnih kartica, bez obzira na to u kojoj banci imaju račun, sada imaju mogućnost da bez provizije podignu novac u bilo kojoj prodavnici IDEA, marketu Roda i hipermarketu Mercator.

    Na kasama u više od 330 prodavnica IDEA, marketa Roda i hipermarketa Mercator, u 80 gradova i mesta širom Srbije, svi korisnici DinaCard debitnih platnih kartica, bez obzira na to u kojoj banci imaju račun, sada mogu da podignu do 5000 dinara sa svog tekućeg računa, i to bez bilo kakvih dodatnih troškova ili provizija.

    Taj projekat i tema ovog broja dovoljan su povod da razgovaramo sa Tatjanom Lukić, direktorkom za odnose sa finansijskim institucijama, Milicom Babočaić, šeficom Odeljenja za izvode i platne kartice, i Milanom Gambirožom, šefom Odeljenja za payment processing. Oni su u kompaniji Mercator-S, između ostalog, bili nadležni za razvoj i implementaciju usluge „Cash To Go” i plaćanje putem IPS QR koda, odnosno za projekte koji su kompaniji doneli nove usluge zbog kojih je kupovina u prodavnicama IDEA, marketima Roda i hipermarketima Mercator postala više od obične kupovine.

    • Šta je usluga „Cash To Go” i koliko je značajna za kupce?

    Tatjana Lukić: „Cash To Go” – tačnije, naplata sa isplatom gotovine – praktično je prvi bankomat u nekom trgovinskom lancu, a za našu kompaniju to je, zapravo, bankomat na svakom naplatnom mestu u svim našim maloprodajnim objektima. Kupci, uz obaveznu kupovinu u bilo kojoj vrednosti, mogu podići novac iz kase trgovca u iznosu do 5000 dinara, i to isključivo debitnim platnim karticama. Kupac i klijent banke zadužuje se u banci za ukupan iznos naplate i isplate, a banka trgovcu taj novac isplaćuje elektronski. Vrši se transformacija gotovine u elektronski novac, kupcu se daje usluga više, i to bez nadoknade, za razliku od bankomata drugih banaka, na kojima se usluga naplaćuje. Ova usluga je posebno značajna za manje sredine gde nema bankomata, a mi smo upravo zato što imamo više od 330 maloprodajnih objekata u više od 80 gradova i mesta širom Srbije bili pogodan partner za razvoj ovakve usluge.

    • „Cash To Go” nije vaš prvi finansijski projekat. Vaša kompanija je, takođe, zajedno sa partnerima, razvila i plaćanje putem IPS QR koda. Šta je to i zašto je značajno za kupce?

    Milan Gambiroža: To je najsavremeniji način plaćanja, koji ne zahteva posedovanje novčanika, a omogućava plaćanja u režimu 24/7/365. Potrebno je samo imati mobilni telefon i na njemu instaliranu mBanking aplikaciju banke kod koje je kupac klijent. Plaćanje putem IPS QR koda – tačnije, plaćanje instant transferom odobrenja na maloprodajnom mestu – elektronsko je plaćanje koje nije oslonjeno na kartične šeme, kao što su DinaCardMasterCardVISA itd., i predstavlja elektronski nalog za uplatu.

    Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije  Mercator-S, Jorgovanka Tabaković, guverner  Narodne banke Srbije, i Nikola Vuletić, predsednik  Izvršnog odbora UniCredit Bank Srbija

    Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, Jorgovanka Tabaković, guverner Narodne banke Srbije, i Nikola Vuletić, predsednik Izvršnog odbora UniCredit Bank Srbija

    Mi smo posebno ponosni na ovaj projekat jer smo, zbog svog iskustva i znanja, bili prepoznati od strane Narodne banke Srbije kao relevantan akter za razvoj ovakve vrste usluge. Upravo smo bili i prvo prodajno mesto na kojem je ova usluga testirana i prvi trgovinski lanac koji je ovo ponudio svojim kupcima. Ono što je kod ovog projekta posebno važno jeste činjenica da je prenos novca sa tekućeg računa kupca na tekući račun trgovca direktan i momentalan, tj. realizacija transakcije odvija se u realnom vremenu. Ova usluga ima potencijal dalje nadogradnje i neophodno je da trgovci i banke prepoznaju njen pun kapacitet.

    • Šta za kompaniju Mercator-S znači razvoj usluga plaćanja putem IPS QR koda i „Cash To Go”?

    Milica Babočaić: Jedan od naših kompanijskih ciljeva jeste digitalna transformacija našeg biznisa. Upravo zato pokušavamo da digitalizujemo mnoge segmente našeg poslovanja, ali i da kroz inovativne servise ponudimo moderne usluge koje do sada nismo imali. Zato za nas ovakve usluge imaju višestruki značaj. Naplata IPS QR kodom ima najniži trošak naknade i provizije za našu kompaniju i omogućava nam raspolaganje novčanim sredstvima u svega nekoliko sekundi, što omogućava trenutni monitoring likvidnosti. „Cash To Go” omogućava smanjenje troška i operativnog rizika manipulacije gotovim novcem. Takođe, daje novu mogućnost kupcu da svoje omiljeno mesto za kupovinu koristi istovremeno i za podizanje gotovine, bez dodatnih troškova, bez namenskog odlaska u banku ili na bankomat, što je naročita pogodnost u manjim sredinama.

    • Koliko je obavljanje tih usluga jednostavno za vaše zaposlene u prodavnicama?

    Milan Gambiroža: Apsolutno je jednostavno. Naše koleginice i kolege na kasama, nakon prokucavanja artikala, idu na naplatu i vrše odabir plaćanja, među kojima se nalaze i plaćanje IPS QR kodom, kao i naplata sa isplatom gotovine, odnosno „Cash to Go”. Sa druge strane, umanjuje se iznos gotovine u kasi, pa se smanjuje i mogućnost greške, kao i količina gotovog novca za predaju pazara. Ovakve usluge svima koriste – i našim zaposlenima, i kompaniji, i kupcima.

    Zbog čega mislite da su NBS, Unicredit banka i Banka Poštanska štedionica prepoznale vašu kompaniju kao važnog aktera u ovom projektu, budući da, ipak, niste finansijska institucija?

    Tatjana Lukić: Tako je, mi nismo finansijska institucija, s tim što jesmo prepoznati kao atraktivan akter sa aspekta obima maloprodajne mreže, ravnomerne regionalne disperzije, i to u više od 80 gradova i mesta širom Srbije, u kojima svakog dana obavimo i do 300.000 transakcija. Međutim, sve prethodno rečeno nije najvažniji razlog zašto smo prepoznati za ovakve projekte. Ako posmatrate, na primer, samo period poslednjih 10 godina, videćete brojne inovativne projekte po kojima smo prepoznati. Pre svega, tu mislim na naš program lojalnosti „Super kartica”, u okviru kog smo razvili potpuno jedinstvenu potfunkcionalnost –„Super karticu plus”, a zatim na samouslužne „tik-tak” kase, usluge „Sken za tren”, „Genije za režije”, IDEA onlajn…

    Naša kompanija ima tim fantastičnih ljudi, spremnih da razmišljaju i rade na inovativan način. Dokaz za to je niz uspešnih projekata i smatram da smo baš zato poželjni partneri u inovativnim projektima. Kroz svaki od njih uspeli smo da donesemo dodatnu vrednost i to je naša ključna kompanijska komparativna prednost. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE