Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mentorstvo: U biznisu uspevaju oni koji ne misle da su najpametniji

    Biznis bi trebalo da bude sinonim za stalno učenje i napredovanje. Ideja da znate baš sve i da nema „ko vama da soli pamet“, teško da će vas dovesti do uspeha. Koliko god iskustvo da imate i na kojoj god da ste poziciji, ne dozvolite da vas ego ponese – podelite ili usvojite neka nova znanja. To je preduslov za razvoj vašeg posla.

    Upravo vođena tom idejom Srpska asocijacija menadžera pokrenula je projekat MENPROSAM, koji spaja iskusne mentore sa onima koji su dovoljno otvorenog uma, sa onima koji su željni da se unaprede i nauče.  Projekat u kojem učestvuju čelni ljudi brojnih srpekih uspešnih kompanija pokrenut je 2015. godine.

    Za to vreme ostvarene su neka jake i neraskidive veze između mentora i mentijea. Direktor kompanije SAGA Nebojša Bjelotomić po drugi put dobija svog „štićenika“. Prvim iskustvom je više nego zadovoljan.

     

    „Prvi put je bio savršen spoj između mene i mentija, sada sa nestrpljenjem isčekujem da vidim ko će biti novi i koliko ću morati da se prilagođavam. Nema pravila, idete po ljduskom osećaju. Sa prvim mentijem je to sada već prijateljsvo. I dalje se viđamo, pratimo karijere jedno drugog i dalje se savetujemo“, kaže Bjelotomić za BIZLife.

    Ukazuje da je sama odluka da neko pronađe mentora dokaz njegove ambicije i motivisanosti. Bjelotomić ceni one koji ne misle da još iz kolevke sve najbolje znaju.

    „Onaj ko je rešio da bude mentije, to u samom startu već znači da je motivisan. Vi niste sami u toj priči, to je dvosmeran proces. Naučio sam i ja dosta toga. Koristan je taj generacijski jaz. Nove generacije su vešte u tehnologiji i komunikaciji. Vidiš koji su to kanali komunikacije koji oni preferiraju. Vidiš i to kako oni gledaju na sopstveni razvoj i na razvoj svoje karijere“, smatra direktor SAGA.

    Ima i jasnu preporuku za obe strane u ovoj priči.

    „Mentore od početka treba da ima otvoren um i da samo sluša svog mentija. Da svog mentija strpljivo navodi ka ciljevima koje su zajedno zacrtali. A savet za mentija je da  iskoroisti maksimum pitanja i da kopa po mozgu mentora“, poručio je Bjelopetrović.

    Miloš Perović, jedan od čelnih ljudi porodične kompanije Termovent, bio je sa one druge strane. Rad sa mentorom video je kao prečicu da nešto brže naučui.

    „Ja sam uvek voleo prečice. Mnogo sam naučio na jedan brži i praktičniji način. Naučio sam kako da prtavilno postavim pitanje. Da bi dobio odgovor moraš precizno da postaviš pitanje. Nema glupih pitnja, nema sramote u odnosu sa mentorom“, jasan je Perović.

    On je nastavljač biznisa, predstavnik druge generacije u svom porodičnom biznisu. Zvuči paradoksalno, ali možda mu je baš zato i bio potreban mentor.

    „Oni koji firmu osnivju od početka, oni sve znaju i njima niko ne treba. U toj atmosferi am ipak shvatio da ne znam sve i da je super da imaš koga da pitaš“, kazao je Perović.

    Izvor: BIZLife

    Foto: promo

    Piše: B.M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE