Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Medijska pismenost presudna za borbu protiv negativnih sadržaja

    Zašto je važna medijska pismenost?

    Indeks medijske pismenosti u Srbiji u protekle tri godine kontinuirano opada i zato je važno da teme medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja budu deo medijskog prostora na lokalnom i nacionalnim nivou, istaknuto je na konferenciji „Na kojoj smo medijskoj frekvenciji” koja je održana danas u Dorćol Platzu, u okviru projekta Nova pismenost koji zajednički realizuju Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

    „I nakon pandemije, istraživanja Nove pismenosti pokazuju da u Srbiji dominiraju televizija i internet portali, ali sa jednom bitnom razlikom – taj trend nije isti kada govorimo o mlađim generacijama. Čak 24 posto generacije Z od 1996. do 2012. godišta ne želi uopšte da se informiše. Gde su oni? Istraživanje je pokazalo da je 79 odsto mladih informiše putem društvenih mreža, a po prvi put u Srbiji Instagram ima više korisnika nego Fejsbuk, 3,05 miliona”, istakla je Slađana Komatina, iz Centra za slobodne izbore i demokratiju.

    Podatak da 70% građana Srbije smatra da su negativni sadržaji zastupljeni u medijima (spin, dezinformacije, lažne vesti, klikbejt naslovi) otvorilo je pitanja regulacije, nakon čega su se govornici složili da je važno medijima obezbediti uslove da posluju i opstanu privlačenjem što većeg broja gledalaca, ali istovremeno i zaštititi publiku tako da ne bude ugrožena nekvalitetnim, visokokomercijalizovanim sadržajima.

    Medijska pismenost i programi

    Direktor programa Nova pismenost Darko Soković istakao je da programi ne smeju da budu samo u funkciji zabave, već i podsticanja publike na sticanje novih znanja, navika, kreiranje  kulturnih potreba, razvijanje kritičkog mišljenja, kao i izvor objektivnog informisanja o događajima iz okruženja.

    „U trenutku kada se u Srbiji raspisuje konkurs za nacionalne televizijske frekvencije, važno je podsetiti se da nisu samo one institucije koje imaju dozvolu države mediji – svi smo mi mediji. Zato imamo odgovornost da u medijski prostor u kome delujemo puštamo tačne i nezapaljive poruke, u skladu sa najvišim standardima medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja. Ove veštine ključ su 21. veka i ne samo za decu i njihove roditelje, nego za svakoga od nas ko je dnevno izložen hiljadama medijskih i digitalnih poruka, a i sâm ih šalje”, rekao je Soković.

    Psihološkinja Ana Mirković naglasila je da smo kao društvo vrlo netolerantni na informaciju da u Srbiji živi trećina funkcionalno nepismenih ljudi, a zapravo u eri u kojoj živimo funkcionalna pismenost se na neki način i može preduprediti, dok je sa druge strane apsolutno neprihvatljivo biti medijski nepismen, jer je to jedna od najvažnijih veština savremenog doba.

    Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Propulsion

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE