Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marijana Olbina: Muzika nije samo ljubav, već način izražavanja

    Muzika je često deo naših života na razne načine – od slučajnog osluškivanja radio-stanice dok radimo do posvećenog sviranja muzičkih instrumenata ili pisanja pesama. Ali za neke ljude muzika postane mnogo više od hobija, postane deo njih, neodvojiv od svakodnevice. Tako je bilo i sa našom sagovornicom Marijanom Olbinom, specijalistkinjom za iskustvo zaposlenih u kompaniji Transcom, koja nam priča kako je muzika bila neizostavan deo njenog života od najranijeg detinjstva.

    Njena priča o ljubavi prema muzici počinje sa porodičnim okupljanjima, gde su roditelji i dede često svirali i pevali, i nastavila se kroz detinjstvo, kada je pisala svoje prve pesme. Kako kaže, muzika nije ljubav, već deo njenog bića, nešto što nosi sa sobom svakodnevno, čak i kada nije aktivno uključena u muzičke projekte.

    „Mislim da je moj prvi dodir sa muzikom krenuo još kada sam se rodila”, priča Marijana kroz osmeh. „Mama je svirala klavir, tata gitaru i u kući se stalno sviralo i pevalo. Dede su na svim slavljima ozbiljno shvatale ulogu zabavljača, pevajući a kapela u dvoglasu. Tata je sa stricem imao akustični duo i mi bismo ponekad odlazili na njihove nastupe – to su bili moji prvi susreti sa javnim nastupima. Muzika je bila deo mog svakodnevnog života i ne mogu je nazvati ni samo ljubavlju. Ona je, jednostavno, deo mene, čak i kada se njome ne bavim aktivno.”

    Ovaj prirodan tok, kako Marijana opisuje, vodio ju je ka daljoj posvećenosti muzici tokom školskih dana. Od ranih časova solo pevanja sa svojom učiteljicom Mitrom u vrtiću do ozbiljnijeg pristupa muzici tokom srednjoškolskih dana – njen put bio je jasan: „U osnovnoj školi sam počela da pišem svoje pesme i izvodim ih – nekad sama, a nekad sa sestrom od ujaka. Ljubav prema stvaranju i izvođenju nikada nije prestala, a muzika mi je uvek bila normalnost, nešto što je stalno prisutno.

    Bend kompanije „Transcom“ na prošlogodišnjem takmičenju „BIZbendovi“

    Njeno muzičko putovanje je postalo još ozbiljnije u srednjoj školi, gde je, zajedno sa grupom talentovanih učenika Filološke gimnazije, formirala bend „Maron Sho”.

    „Profesor francuskog jezika Miloš Prajzović, ili Šomi, kako smo ga zvali, okupljao je učenike koji su želeli da se bave autorskom muzikom. Tako je nastao naš bend, koji nije bio samo srednjoškolski projekat. U pitanju je bio pravi bend, sa ozbiljnim porukama, četvoroglasnim vokalnim aranžmanima, a na kraju smo izdali album ’Yellow Magic Can’. To je bilo izuzetno iskustvo, koje je bilo ključno za moje dalje muzičko sazrevanje”, priseća se Marijana.

    Ovaj period njenog života bio je presudan u formiranju odnosa prema muzici, ali i prema šou-biznisu. „Kad god bih se dovoljno približila šou-biznisu, postarala bih se da se opet od njega odaljim”, iskrena je Marijana. „Shvatila sam da bih, ukoliko muzika postane moja profesija, morala da pravim previše kompromisa sa onim što radim. Za to nikada nisam bila spremna. Zato je muzika zauvek ostala ono čisto i neuprljano – nešto što radim pod sopstvenim uslovima.”

    Uprkos distanciranju od šou-biznisa, Marijana i dalje aktivno nastupa, naročito sa bendom „Girls, Boys and Toys”, kaver bendom koji je, kako kaže, stekao kultni status među mnogima: „Sa bendom ’Strip’ smo nastupali na mnogim velikim manifestacijama, a jedan od najvećih bio je nastup na ’Bir festu’ u udarnom terminu. Iako je Girls, Boys and Toys kaver bend, taj osećaj kada publika zna svaku reč pesme koju izvodimo – neprocenjiv je. I dan-danas nas ljudi prepoznaju i kažu kako nas obožavaju, što nam je uvek pomalo čudno, ali istovremeno – prelepo.”

    Sada, kao deo muzičkog projekta „Pleme”, zajedno sa kolegom Dimitrijem Cvetkovićem, Marijana se fokusira na autorsku muziku.

    „Imamo mnogo pesama koje čekaju da budu snimljene, ali do sada smo uspeli da snimimo samo šest. Ali za nas je to veliki uspeh, jer oboje imamo stalne poslove i malu decu. Pravljenje muzike je za nas proces koji radimo svojim tempom, bez pritiska. To je naš način i naš uspeh”, ističe naša sagovornica.

    Uprkos izazovima modernog života, Marijana ne vidi muziku kao ventil od svakodnevnih obaveza: „Muzika za mene nikada nije bila način da se izduvam ili opustim. To je način na koji komuniciram, kako prenosim poruke koje bi, možda, ostale zarobljene u meni. Ona je kanal kroz koji se izražavam i u kojem pronalazim sebe.”

    Široka muzička interesovanja oduvek su pratila Marijanu, a njene plej-liste su, kako kaže, raznolike: „Ne ograničavam se žanrovski, ali na mojim plej-listama možete naći grandž, progresivni rok, hevi metal i art pop. Neki od izvođača koji su najviše uticali na mene jesu Stiven Vilson, ’Alice in Chains’, ’Pearl Jam’, ’Muse’, EKV, ’Slipknot’, ’Queen’ i Tori Amos. Ali moram reći da postoji određena energija i dubina u njihovoj muzici koja me stalno inspiriše.”

    Kada nije na sceni, Marijana je posvećena svojoj karijeri u Transcomu, gde radi kao ekspertkinja za employer branding. Njena uloga u ovoj oblasti omogućava joj da podstiče kolege da pronađu lični izraz: „Savetujem kolegama da budu ono što jesu i da to ne kriju u svom radnom okruženju. Ukoliko je muzika ono što ih definiše, neka to podele!”

    Pogledajte ceo SPEKTAKL T:Time benda koji je odneo najjači aplauz publike (VIDEO)

    Marijana se osvrnula i na prošlogodišnje takmičenje BIZ BENDOVA, gde su se kompanijski bendovi nadmetali na najboljoj žurki u Beogradu: „Organizacija je bila vrhunska, od prostora, opreme, pa sve do same atmosfere. Nisam očekivala tako veliku konkurenciju, ali najlepše je bilo to što smo svi bodrili jedni druge. Naša kompanija imala je najbolju publiku i to se osećalo tokom celog nastupa. Bilo je to neverovatno iskustvo koje nas je povezalo na novom nivou”, priča ona sa oduševljenjem. Iako ove godine neće učestvovati, zbog ličnih obaveza, veruje da će Transcom i dalje sijati na takmičenju, jer zna koliko se talenata krije u njenim kolegama.

    Marijana Olbina, koja je na „Empple” festivalu nedavno dobila nagradu za najboljeg stručnjaka za employer branding, kroz svoju priču o muzici pokazala nam je da je moguće balansirati između posla i strasti, a da pri tome ne izgubimo sopstveni identitet.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

    Foto: Stefan Jovanović / BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE