Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Majk Mišel, generarlni direktor, Yettel

    „Balans je u osnovi našeg brenda“

    „Održivo poslovanje i odgovornost ka društvu utkani su u naš DNK, tako da sa novim brendom nastavljamo dalje u tom pravcu”, za novi broj BIZLifea govori Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel

    Promene su poželjne jer život čine sadržajnijim. Ipak, kada treba transformisati nešto glomazno, postojano i potrošačima dobro poznato, rizik je veliki, odgovornost još veća, ali i uspeh slađi.

    „Kada menjate brend sa snagom koju je imao Telenor, očekuju se različite i emotivne reakcije – kako korisnikâ tako i naših zaposlenih”, počinje priču Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel.

    • Pre nešto više od dva meseca, zvanično ste predstavili novi brend Yettel. Kakve su prve reakcije korisnikâ?

    Naš novi brend je, definitivno, ostavio jak utisak na korisnike. Trebalo je vremena za ceo proces i da se sve slegne. Sada, skoro tri meseca posle rebrendiranja, kada su se korisnici upoznali sa Yettelom i prvim proizvodima, ceo koncept im se još više sviđa, posebno kada smo im predstavili nekoliko novih rešenja i ponuda. Prva istraživanja govore tome u prilog, kao i da su zadovoljstvo korisnika i lojalnost brendu ostali na izuzetno visokom nivou.

    Šta je to novi brend doneo?

    Naša aplikacija Yettel postala je multifunkcionalna platforma. Do sada smo imali Yettel petak, a sada imamo i Yettel svaki dan, koji povezuje ponude različitih brendova i kompanija sa korisnicima Yettel mreže. Aplikaciju Yettel koristi 1,3 miliona naših korisnika, a platformi Yettel svaki dan pristup imaju i korisnici drugih mreža. Krenuli smo i sa konceptom Yettel ID, koji omogućava prijavu na različite digitalne platforme uz pomoć Yettel broja.

    Sve se vrti oko balansa i naše želje da pomognemo ljudima da ga pronađu. Balans za svakoga može da bude nešto drugo. Mi smo tu da ponudimo što više opcija, a na korisnicima je da izaberu ono što im najviše odgovara.

    • Da li možete da nam kažete nešto o procesu rebrendiranja: kako je izgledao, sa kojim izazovima ste se susreli?

    Projekat je, u stvari, počeo još pre tri godine, kada je PPF grupa preuzela telekomunikacione kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi. Već tada smo počeli da razmišljamo o različitim opcijama i bilo ih je nekoliko – od korišćenja postojeće ili neke druge licence do potpuno novog brenda. Znali smo da je novi brend izazov, naročito kada treba da se zameni jedan od najvoljenijih, kao što je bio Telenor. Na kraju smo odlučili da kreiramo sopstveni brend i mislim da smo doneli dobru odluku. Želeli smo da izgradimo svoj brend, koji će izgledati, govoriti i funkcionisati kao moderan komunikacioni brend. Naša filozofija je da uvek donosimo vrednost – za tržište, korisnike i kompaniju. Time smo se i vodili.

    Puno smo razgovarali sa korisnicima. Pitali smo ih šta im je važno u životu i kako koriste telekomunikacione usluge. Mnogi tehnologiju rado prihvataju, dok je za druge kompleksna. Mi to razumemo i zato je balans u osnovi našeg brenda.

    Želimo da inspirišemo korisnike da teže tom balansu tako što ćemo im ponuditi usluge i proizvode koji će im u tome pomoći.

    Promena brenda se istovremeno dešavala u tri zemlje, u Bugarskoj, Mađarskoj i Srbiji, i proces kreiranja je bio zajednički. Osim toga, Yettel je pravljen sa ambicijom da može da se upotrebi bilo gde u svetu, što dodaje kompleksnost kada su u pitanju oduke poput imena ili vizuelnog identiteta. Isto nam je ime i brend, ali na svakom tržištu razvijamo lokalnu strategiju i proizvode.

    Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel

    Majk Mišel, generalni direktor kompanije Yettel

    • Koliko dugo se radi na ovakvom projektu?

    Reč je o kompleksnom i dugotrajnom procesu. Sama realizacija trajala je oko dve godine.

    • Sa kakvim rezultatima ste završili prethodnu godinu?

    Za nas je prošla godina bila izuzetna, budući da smo zabeležili najveći rast u segmentu fizičkih lica – od 11,6 odsto, dok je u segmentu poslovnih korisnika taj rast bio 4,5 odsto. Imamo stabilnu poziciju u mobilnoj telefoniji i nove mogućnosti koje donose ulazak u tržište fiksne telefonije i distribucije TV sadržaja.

    U Srbiji smo zabeležili najveći rast na mobilnom postpejd tržištu – 2,7 odsto. Baza postpejd korisnika je za 3,4 odsto veća nego na kraju 2020. godine, što je najveći apsolutni i relativni rast na tržištu.

    • Koji će vam biti strateški ciljevi za naredni period i kakvi su vam planovi za ovu godinu?

    Ukratko, da dalje razvijamo usluge i kvalitet u mobilnoj telefoniji i donesemo inovaciju na tržite fiksnog interneta i TV platforme s Hipernetom. U razvoj poslovanja, nove tehnologije i infrastrukturu ulažemo godinama, pa ni ova nije izuzetak. Planiran nivo ulaganja PPF-a u infrastrukturu u Srbiji kroz dve kompanije – Yettel i CETIN – više je od 70 miliona evra. Komercijalno lansiranje 5G mreže biće sledeći značajan investicioni ciklus za nas u narednom periodu, ali to je pravac u kom, kao operator mobilne telefonije u Srbiji, treba da idemo. Budućnost se oslanja na nove tehnologije i mi smo spremni da odigramo svoju ulogu u tom procesu. Kvalitet mreže je jedan od osnovnih razloga zašto nas korisnici biraju i spremni smo da nastavimo da im pružamo najbolje iskustvo.

    Zato je naša strategija fokusirana na tri oblasti u kojima smo najbolji: najbolje iskustvo u mreži kroz savremenu tehnologiju i znanje kako da njom upravljamo; zatim, najbolje korisničko iskustvo kroz relevantne proizvode i usluge, bilo putem fizičkih ili digitalnih kanala; i treće, želimo da budemo profitabilni i efikasni, da se takmičimo kvalitetom, a ne cenama.

    Zato moramo da osiguramo da tehnologije u koje ulažemo uvek dodatno poboljšavaju iskustvo naših korisnika.

    Prošle godine lansirali smo ponudu fiksnih usluga za domaćinstva, koja podrazumeva najbolji optički internet i digitalnu TV. To je za nas nova vertikala razvoja, a za tržište odlična prilika jer donosi veći i drugačiji izbor za korisnike. Hipernet donosi bogat TV sadržaj u korisničkom interfejsu sledeće generacije. I ovde usko sarađujemo sa korisnicima, dobijamo od njih povratne informacije, tako da smo nedavno dodali još dve funkcionalnosti: gledanje televizije putem veb-pretraživača na adresi www.hntv.rs i elektronski korisnički vodič (EPG) u okviru Hipernet TV korisničkog interfejsa. Prve povratne ocene koje dobijamo od korisnika izuzetno su visoke kada je u pitanju kvalitet naše TV platforme, dok se usluga realizuje isključivo putem optičke mreže, što omogućava izvanredan kvalitet internet usluge, velike brzine i neprikosnovenu pouzdanost.

    • Tema ovog broja našeg magazina jeste društveno odgovorno poslovanje, a vaša kompanija je prepoznata po radu u ovoj oblasti. Da li i sa novim brendom planirate da idete u istom pravcu?

    Planiramo da podignemo lestvicu još više. Za nas je održivo poslovanje i odgovornost ka društvu nešto što je utkano u naš DNK, tako da sa novim brendom nastavljamo dalje u tom pravcu. Uskoro ćemo i široj javnosti predstaviti planove koje imamo na ovom polju, koji će biti u skladu sa obećanjem brenda – da podržimo balans za pojedinca i za društvo.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE