Ljudi koji koriste emotikone u komunikaciji su emocionalno inteligentniji

Osobe koje češće ubacuju emotikone u razgovore sa prijateljima i porodicom bolje razumeju sopstvene emocije i efikasnije izražavaju ličnost, pokazuje istraživanje sprovedeno u SAD.  Studija je pokazala da žene češće koriste emotikone i smatraju ih jasnijim i poznatijim, dok su ljudi koji su anksiozni ili povučeniji često manje skloni njihovom korišćenju.

„Način na koji komuniciramo tokom virtuelnih razgovora može otkriti nešto više o nama“, izjavio je za lokalne medije dr Sajmon Dube, istraživač sa Kinsej instituta u Indijani. „To nije samo nasmejani smajli ili srce, već način da prenesemo značenje i komuniciramo efikasnije. Način na koji koristite emotikone može mnogo toga reći o vama.“

Istraživanje je otkrilo da ljudi koji su sigurniji u korišćenju emotikona u porukama imaju viši nivo emocionalne inteligencije, jer pokazuju sposobnost da prepoznaju i prilagode se osećanjima drugih sa kojima komuniciraju.

Dr Dube je naglasio značaj emotikona kao zamene za neverbalne signale koji nedostaju u virtuelnoj komunikaciji. „Emotikoni zadovoljavaju potrebu za neverbalnom podrškom u odsustvu signala i znakova iz komunikacije licem u lice“, objasnio je. „Ljudi često šalju emotikone kako bi smanjili neizvesnost, prilagodili ton poruke ili povećali preciznost onoga što žele da kažu.“

Studija je takođe pokazala razlike između muškaraca i žena u korišćenju emotikona. Prema rečima dr Dubea, muškarci koriste širi spektar emotikona, dok žene to rade češće i na pozitivan način, kako u privatnim, tako i u javnim razgovorima. „Žene ih doživljavaju jasnijim i prirodnijim za upotrebu“, dodao je.

Istraživanje je otkrilo da osobe sa tzv. izbegavajućim ličnostima, koje su često posledica emocionalno distanciranih roditelja, ređe koriste emotikone i drže se isključivo teksta. Ove osobe često imaju poteškoće u izražavanju emocija i stvaranju bliskih odnosa. „Naši rezultati mogu sugerisati da oni koji osećaju nelagodu zbog bliskosti i intimnosti takođe izbegavaju prenošenje emocija u digitalnoj komunikaciji“, izjavio je dr Dube.

Emotikoni su svakodnevni deo globalne komunikacije, a prema podacima Emojipedije, najčešće korišćeni su nasmejana lica, srca i palčevi nagore. Svakog dana milijarde ovih simbola cirkulišu u digitalnom prostoru, čineći komunikaciju bogatijom i lakšom za razumevanje.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/B. D.

Foto: Freepik/mego-studio/AI suite

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE