Lidl Srbija nosilac Edge sertifikata – zelenom gradnjom do energetske efikasnosti

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lidl Srbija nosilac Edge sertifikata – zelenom gradnjom do energetske efikasnosti

    Vođenje računa o energetskoj efikasnosti poslednjih godina postalo je standard poslovanja odgovornih kompanija, kako zbog smanjenja troškova, tako i zbog njihovog uticaja na životnu sredinu.

    Tako je u okviru kompanije Lidl Srbija koja nastoji da primenuje inovativna rešenja u zelenoj gradnji, više od 40 prodavnica ovog lanca sertifikovano EDGE sertifikatom (Exellence in Design for Greater Efficiencies), koji dodeljuje IFC, međunarodna finansijska institucija koja je član Grupe Svetske banke i ima za cilj podsticanje razvoja u svetu.

    Prestižni EDGE sertifikat predstavlja potvrdu za rešenja u gradnji koja dovode do uštede energije i vode, kao i smanjene emisije štetnih gasova u minimalnom iznosu od 20 odsto.

    Tako, Lidl prodavnice koriste u proseku čak za četvrtinu manje energije i vode u odnosu na objekte slične veličine i namene, dok neke od Lidl prodavnica ostvaruju impresivne uštede energije i do 65 odsto čime direktno doprinose očuvanju životne sredine.

    Operativne uštede štetnih emisija CO2, u proseku, iznose 82,92 tone po prodavnici, navodi se u saopštenju kompanije Lidl.

    „Aktivnosti usmerene na efikasnu upotrebu energije, vode i smanjenje emisije štetnih gasova, koje primenjujemo već od same gradnje objekata, predstavljaju potvrdu naše posvećenosti društveno odgovornom poslovanju. Svesni velikog uticaja koji imamo na zajednicu, kroz brojne inicijative i izjave o namerama menjamo odnos prema resursima tako da smanjimo negativan uticaj na prirodu, kao i na društvo. Posebno nas raduje činjenica da je nezavisna potvrda u vidu EDGE sertifikata došla od tako kredibilne institucije kao što je IFC, koja je član Grupe Svetske banke. Naš plan je da u budućnosti ovu dobru praksu zelene gradnje proširimo i na sve nove objekte, čime će uštede resursa i pozitivan uticaj na društvo biti još veći“, istakla je Martina Petrović, rukovodilac sektora Korporativnih komunikacija u kompaniji Lidl Srbija, koja je odgovorna i za CSR.

    Kako bi se obezbedio ovako značajan efekat na naše okruženje, zelena gradnja predstavlja uslov koji podrazumeva upotrebu ekološki prihvatljivijih materijala, postavku štednih sijalica, kao i senzora koji upravljaju osvetljenjem prostora, izgradnjom sistema za efikasnu upotrebu vode i slične mere.

    Još jednu potvrdu za uspeh Lidla u oblasti energetske efikasnosti čini ISO 50001 sertifikat dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja.

    Dodatno, Lidl za neke od svojih prodavnica, čija je izgradnja u planu u budućnosti, priprema i postavku još inovativnijih i efikasnijih rešenja za uštedu energije.

    Tim aktivnostima Lidl obezbeđuje rast broja objekata u Srbiji čija je izgradnja i njihovo delovanje zasnovano na ekološkim temeljima, što može biti dobar podsticaj i za druge kako bi se priključili ovoj „zelenoj“ inicijativi koja će doprineti očuvanju ekosistema.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Lidl Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE