"Lestvicu uvek podižem malo više"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Lestvicu uvek podižem malo više”

    Moje poslovno načelo je, pre svega, poštovanje prema ljudima sa kojima sarađujem – trudim se da se uvek stavim „u tuđe cipele”, da razumem i saslušam drugačije mišljenje. Zato je mreža saradnika sa kojima sam radila sve ove godine moje najveće poslovno bogatstvo – govori za BIZLife magazin Ivana Radulović, CFO, Orion Telekom.

    • Da počnemo priču od početka: ko je Ivana Radulović?

    Senina mama, Draganova supruga, ekonomista sa 18 godina iskustva. Veliki borac za pravdu koji se ne libi da uvek kaže svoje mišljenje, nazove stvari pravim imenom i koji prezire duple aršine. Naposletku, neko ko obožava putovanja, dobru knjigu, sport i čašu dobrog vina.

    • Po mišljenju mnogih, telekomunikacije su jedna od industrija u kojima je, u ovom trenutku, možda i najuzbudljivije raditi. Šta je to što vas u ovoj grani posebno intrigira?

    U telekomunikacijama morate ne samo da se prilagodite već i da diktirate trendove i inovirate. U suprotnom, možete vrlo lako da izgubite tržišnu utakmicu.

    Mladi ljudi koji su odrastali u digitalnom svetu pomažu nam da redefinišemo postojeće standarde i svakodnevno menjaju konzervativnu poslovnu kulturu, te su oni moja velika inspiracija i smatram da od njih možemo dosta da naučimo. Nekad nas i eksterne okolnosti nateraju da uvedemo novine, pa one vrlo brzo postanu naša rutina i realnost. Samo se setite da danas sastanke održavamo preko Timsa ili Zuma, što je do pre neku godinu bilo nezamislivo.

    • Vi ste u Orionu nešto više od četiri godine. Koliko su se telekomunikacije promenile u tom periodu? Pred kakvim izazovima se našla cela industrija, pa i vaša kompanija, tokom pandemije i ekspanzije interneta u prelasku na onlajn model rada?

    U biznis krugovima kovid 19 definišu kao „nasilni change menadžment”, jer je korona naterala kompanije da se digitalno transformišu preko noći, bukvalno. To je doprinelo promenama koje su zahtevale ubrzanu digitalizaciju, koju je naša kompanija mogla da pruži svim svojim klijentima. Naravno, pored promene rada drugih kompanija, i sama je morala da se menja. Danas je rad od kuće tzv. nova normalnost, ali je bilo izazovno u samo nekoliko meseci obezbediti uslove da to bude moguće. Da se izrazim metaforički, menjali smo krila i motore na avionu dok je u letu, ali smo uspeli da ostanemo u vazduhu i vinemo se u još veće visine.

    • Moderni CFO direktori imaju znatno širi dijapazon odgovornosti. Kako ostati fokusiran u takvim okolnostima?

    Trudim se da ispunim, pre svega, svoja očekivanja, a lestvicu uvek podižem malo više. Kako bi se ta lestvica uspešno preskočila, neophodno je postaviti dobre temelje – strateški promišljati i imati jasan pravac u kom se krećete. Tako je lakše donositi svakodnevne odluke i teško ćete skrenuti sa puta. Zato svaki zahtev prolazi kroz dva „filtera”: Zašto to radimo? i Šta ako ne uradimo?

    Direktna i iskrena komunikacija takođe je od presudnog značaja. Okružena sam inženjerima i elektrotehničarima i puno vremena je bilo potrebno da naučimo da pričamo istim jezikom. Uigran tim sa jasnom strategijom, poverenjem i dobrom komunikacijom definitivno će ostvariti sve postavljene ciljeve.

    • Kada se osvrnete na svoju dosadašnju karijeru, na šta ste posebno ponosni?

    Normalno je da tokom karijere menjamo industrije i korporativne boje, ali ono što se ne menja jeste način rada i poštovanje prema ljudima sa kojima sarađujemo.

    Moje poslovno načelo je, pre svega, poštovanje prema ljudima sa kojima sarađujem – trudim se da se uvek stavim „u tuđe cipele”, da razumem i saslušam drugačije mišljenje.

    Zato je mreža saradnika sa kojima sam radila sve ove godine moje najveće poslovno bogatstvo. I nakon „punoletstva” rada na našem tržištu finansija, veoma se obradujem kada me putevi odvedu ka nekom sa kim sam već imala lepu saradnju u prošlosti, te je onda komunikacija mnogo lakša.

    • Gde vidite sebe, a gde kompaniju za pet godina?

    Kao „challenger brand”, Orion telekom je uvek postavljao standarde, jer mu pozicija na tržištu to dozvoljava. Bili smo prvi, a trenutno smo i jedini koji su omogućili korisnicima internet od 10 Gb/s. Predviđam da ćemo nastaviti u tom pravcu da svojim korisnicima nudimo najnaprednija rešenja, uvodimo nove tehnologije i širimo portfolio naših usluga.

    Na ličnom planu znam sigurno da neću prestati da učim – u svetu koji se neprestano menja toliko je novih znanja i veština koje treba da da savladamo. I zato za pet godina sebe vidim samo još mudriju, sa još širom i čvršćom mrežom saradnika koji uče jedni od drugih i međusobno se podržavaju.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE