Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Outpost tim, Lena Miladinović

    „Outpost chess“: Kako je nastao „LinkedIn“ za šahiste?

    Nepravedno zapostavljena kraljevska igra, šah, probudila se u prvoj godini koronavirusa, i to – verovali ili ne verovali – zbog Netfliksovog TV ostvarenja „Damin gambit”. Čuvena serija uspela je da zainteresuje ogroman broj ljudi i da većinu njih, na neki način, privuče šahu. Popularnost drevne igre i sve više ljubitelja i korisnika nagnala je dugogodišnju šahistkinju Lenu Miladinović da šahovski i digitalni svet spoji u jedan i prenese na platformu koju je nazvala „Outpost chess”.

    Reč je o startapu koji pomaže šahistima da se povežu i komuniciraju na jednom mestu, te šahovsku organizaciju čini lakšom. Kako bi na najjednostavniji način približili platformu, Lena i njene kolege suosnivači nametnuli su narativ o „Outpost chessu kao o „Linkedinu za šahiste”.

    Kako objašnjava za BIZLife, u čitavu priču oko stvaranja platforme ušla je kada je shvatila da za pomenute nedostatke nema rešenja. Upravo tu su se, kako kaže, spojili biznis i šah.

    • Recite nam nešto više o kompaniji „Outpost chess”. Kako ste došli na ideju da je osnujete i šta vas je inspirisalo na tom putu?

    Kod mene je ceo taj ulazak u preduzetnički svet došao nekako prirodno. Iako nisam neko ko se školovao da bude preduzetnik, već neko ko je završio osnovne i master studije na Fakultetu političkih nauka, uporedo sam uvek živela u svetu šaha, pa i dan-danas sam u njemu, već 22 godine, i ta strana mi je uvek bila dobro poznata. Kao mladoj šahistkinji, najbitnije mi je bilo samo da pobedim i osvojim zlato. Sada mi je bitnije da olakšam život i sebi i svojim šahovskim kolegama i da pokušam da vratim šahu sve ono lepo što mi je dao.

    Tokom duge karijere, kao igrač, trener, sudija i odskora organizator, imala sam priliku da osetim najveće nedostatke, poput loše predstavljenosti, slabe vidljivosti, otežane komunikacije i, samim tim, loše mobilnosti kako igrača tako i drugih šahovskih korisnika. Budući da sam ja u svetu šaha dugo prisutna, a time i prepoznatljiva, bila sam spona za komunikaciju organizatorima, trenerima, klubovima, tražeći im igrače, učesnike, predstavnike klubova, turnira itd. Tada sam shvatila da je problem ogroman i da je potreba velika, a rešenje je izostajalo.

    E tu se spajaju šah i biznis. Upitala sam se šta je sa svim onim ljudima koje ja ne poznajem i ne mogu ih lično angažovati, zašto ne postoji nešto poput Linkedina specifično namenjeno šahistima, gde se lako možemo pronaći i angažovati.

    Prirodno se rodila ideja za platformu „Outpost” kao, nadamo se, velemajstorsko rešenje.

    • Kome je namenjena platforma?

    „Outpost” je digitalna platforma koja će povezati sve šahovske korisnike (igrače, klubove, organizatore, sudije i trenere) u jedan „šahovski kosmos” i time im olakšati organizaciju bilo kakvog šahovskog događaja – igrači će lakše pronaći klubove, turnire, trenere; klubovi će lakše naći svoje predstavnike; organizatori – učesnike događaja (igrače, sudije, trenere, sponzore); sudije angažovanje; treneri – đake, i obratno. Čitav šahovski svet će globalno lakše funkcionisati ukoliko znamo gde pronaći jedni druge. Cilj je da na pitanje „Gde da nađemo šahiste?” prvi odgovor bude – „Outpost”.

    Kada govorimo o funkcionisanju same platforme – hajde da olakšamo objašnjenje tako što ćemo je uporediti sa dobro poznatom platformom Linkedin, samo je ova namenjena šahistima. Napravite svoj profil – dakle, detaljno se šahovski predstavite na profilu koji je namenjen baš za ovaj svet i, za početak, postanete vidljivi u njemu. Povezujete se i komunicirate sa svim šahovskim korisnicima. Pronalazite turnire i klubove za koje želite igrati. Olakšate novčane transakcije. Pronalazite trenere i sudije koje želite da angažujete za vaš šahovski događaj. Pretražujete sve šahovske korisnike prema kriterijumima specifičnim za šahovski svet (titula, rejting itd.), usaglašenim sa vašim potrebama. „Outpost” će omogućiti jedno globalno premrežavanje svih šahovskih korisnika, sledno i lakše angažovanje, kao i jednostavnu organizaciju šahovskih događaja.

    • Da li ste osnivanjem „Outpost chessa” dobili ono što ste očekivali na početku ideje o stvaranju?

    Prerano je pričati o tome šta smo dobili u poređenju sa samom idejom. Tek smo izbacili prvi MVP (minimalno održiv proizvod), koji je, naravno, onakav kakav ja ne želim da bude – nedovršen, ali učeni smo da funkcionišemo po takozvanoj Lean metodologiji, najpopularnijoj u startap svetu danas: izašli smo na tržište i menjamo se u letu, prema potrebama i povratnoj reakciji naših korisnika. Citiraću jednog poznatog osnivača: „Ukoliko se ne sramiš prve verzije svog proizvoda, onda si je kasno izbacio.” Ono što je zaista bitno i ono zašto smo trenutno srećni jeste validacija same ideje, osećamo i vidimo da radimo pravu stvar i to nam je potvrđeno od strane korisnika, a nama treba vremena i novca da dovršimo započeto i dobijemo izgled koji smo zamislili spočetka.

    Lena Miladinović, koosnivač platforme Outpost chess

    Lena Miladinović, koosnivač platforme Outpost chess

    • Šta vam je bio najveći izazov, a šta najveća prednost na putu ka stvaranju platforme?

    Najveći izazov je bio uskladiti vreme koosnivača. Svima je jasno da je startap svet – svet rizika. Svi se mi bavimo i drugim stvarima kako bismo mogli da priuštimo razvoj „Outpost” platforme. Otuda je magija uskladiti ljude da rade i da se motivišu pri samom početku; kada stvar već uspe – onda je sve lako. Ono što mene konstantno motiviše i inspiriše jeste proces. Mnogo koraka na putu ka ostvarenju vašeg sna čine koraci znanja – koje ostaje sa vama. Upravo to ima neprocenjivu vrednost. Osposobite se u različitim oblastima, poput finansija, prava, IT-ja i dizajna, organizacije, menadžmenta, i iz svega izađete kao potpuno drugačiji, svestraniji čovek. Citiraću opet: „Ukoliko učite ili zarađujete novac, onda radite pravu stvar. Ukoliko ništa od ta dva, onda gubite vreme.

    • Koliko se ljudi nalazi u vašem timu i kakav je njegov sastav? Kako ste ih birali, šta vam je bilo na listi prioriteta pri zapošljavanju?

    Čega god se dohvatili, potreban je spoj više znanja kako bi to nešto moglo imati izglede za uspeh. U svetu startapa specifično je to što sami osnivači, pored svoje osnovne ekspertize, moraju vladati i drugim znanjima i veštinama, kako bi što više doprineli početnom razvoju, u onom momentu kada ima najmanje novca, jer u tom trenutku nije moguće zaposlenje stručnjaka na svakom polju.

    Oko naše ideje okupilo se taman dovoljno za početak – ja, kao CEO i koosnivač sa domenskim znanjem. Zatim, kolega i mentor kroz čitav moj preduzetnički život, takođe i koosnivač i COO „Outpost Chessa” – Ilija Dragišić, sa vise od 17 godina u preduzetništvu. Kolega iz Sjedinjenih Država Met Tomas – zadužen za marketing, i moj brat, koosnivač i CTO, zadužen za tehnički deo platforme. To je jezgro ekipe koja vredno radi na tome da „Outpost” od ideje postane realnost.

    • Kakve su vaše ambicije u pogledu širenja na globalnom tržištu? Da li to zavisi od toga koliko je šah popularan u pojedinim zemljama?

    Šah je poslednjih godina u trendu, a najviše je tome doprinela američka TV serija „Queen’s Gambit”. Dovoljno je reći da je trenutno najpopularnija platforma Chess.com udvostručila broj svojih korisnika sa 40 na 80 miliona za samo nekoliko meseci nakon ovog televizijskog ostvarenja. To nam daje informaciju da na šahovskom tržištu ima praznog prostora koji se može ispuniti i da su šahisti globalno spremni na modernizaciju svog tradicionalnog sporta.

    Pored toga, svakodnevno komuniciramo sa korisnicima i ljudima iz sveta šaha na globalnom nivou, čime validiramo samu ideju i potvrđujemo da smo im potrebni, što nam je trenutno najvažnije, tu crpemo inspiraciju.

    Lena Miladinović

    Lena Miladinović

    • Zašto ste se odlučili da se bavite baš šahom, i to u vremenu koje je karakteristično po tome što je sve digitalizovano? Šta je to što ovaj sport čini tako dugovečnim?

    Davno sam odlučila da se bavim šahom, sa šest godina, a tada niko ništa nije mogao predvideti. S druge strane, smatram da se sport ili ono čime se bavite ne bira u odnosu na spoljne okolnosti, već u odnosu na ono nešto unutra što baš vas vuče i govori da ste stvoreni za to, bilo da je 15. ili 21. vek.

    Kada bi spoljni faktori diktirali naše ponašanje, niko ne bi mogao pronaći sebe.

    Ne znam za druge, ali za mene je šahovska partija ekvivalent jednom malom životu na tabli – krećete se, razvijate se, padate, grešite, igrate dobre i loše poteze, upadate u zgodne i nezgodne pozicije…

    Intrigantnost igre i neponovljivost pozicije teraju vas da neprestano igrate još. Upravo ga ta nedokučivost čini dugovečnim.

    • Koji su vaši naredni planovi?

    Trenutno smo u fazi potrage za novim izvorima finansiranja kako bismo uspeli da udovoljimo željama naših korisnika, dignemo platformu „Outpost” na viši nivo i motivišemo tim da radi punom parom dok ne damo „šah-mat”.

    Izvor: BIZLife Magazin / Jelena Jevtić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE