
La Linea Verde: Inovativni proizvodi i recepture
La Linea Verde trenutno ima sedam fabrika sa preko 2.000 hektara pod svojim kulturama i dugogodišnje kooperante, što omogućuje prisutnost u celoj Evropi sa preko 70 brendova, objašnjava Nebojša Kujović, rukovodilac komercijalnog sektora kompanije La Linea Verde.
U intervjuu za BIZLife on ističe to da je uvođenje najnovijih tehnoloških trendova u proizvodnju ključno za održavanje konkurentnosti na tržištu i zadovoljenje potreba potrošača.
- La Linea Verde je lider na tržištu svežih salata i gotovih jela u Italiji. Pretpostavljamo da vam je poslovni cilj isti svuda gde poslujete. Koliko vaš novi uvozni program može da doprinese raznolikosti, ali i većoj prepoznatljivosti proizvoda vaše kompanije na tržištu Srbije?
Poslovni ciljevi naših kompanija su isti, ali su tržišta i navike potrošača, naravno, različiti i traže drugačiji pristup. Uvozni program pod našim brendom Dimmidisi, definitivno, može imati značajan uticaj na raznolikost i prepoznatljivost proizvoda La Linea Verde na tržištu Srbije. Kroz uvozni program možemo uvesti nove vrste svežeg povrća ili drugih sastojaka koji možda nisu tako lako dostupni ili nisu tradicionalno prisutni u lokalnoj ponudi. Time proširujemo asortiman proizvoda i omogućavamo kupcima da isprobaju nove ukuse i recepte, čime pokazujemo da smo kompanija koja prati trendove i inovacije u ishrani.
- U proteklom periodu ste uveli obrok-salate na naše tržište. Kako ste došli do ideje za te proizvode i kakav je bio odgovor potrošača do sada?
Uvođenje obrok-salata Dimmidisi na naše tržište zahtevalo je istraživanje tržišta i analizu potreba i zahteva potrošača. Praćenje trendova u ishrani pokazalo nam je rastuću potražnju za zdravijim i praktičnijim obrocima, poput obrok-salata, koji su spremni za upotrebu, pogodni za konzumiranje na poslu ili kod kuće u bilo koje doba dana, u skladu sa potrebama potrošača.
Odgovor potrošača je bio odličan. Rezultati govore sami za sebe, obrok-salate beleže ogroman rast prodaje. Trenutno radimo na unapređenu postojećih proizvoda, a u planu za ovu godinu je proširenje ponude obrok-salata, kao i implementacija novih pakovanja i ambalaže u skladu sa strategijom održivosti i ekološke odgovornosti.
- Kakvi su planovi za razvoj novih tržišta za vaše proizvode u narednom periodu i koja su glavna područja na koja se fokusirate?
La Linea Verde trenutno ima sedam fabrika sa preko 2000 hektara pod svojim kulturama i dugogodišnje kooperante, što nam omogućava da budemo prisutni u celoj Evropi sa preko 70 brendova. Planiramo razvoj na tržišta zemalja u okruženju, kao i na tržište Rusije, i već radimo na tome. Na tim tržištima smo već prisutni kroz određene kanale prodaje, a za neka tržišta smo u početnim fazama saradnje. Glavna područja gde se fokusiramo su, pre svega, pakovane salate, zatim obrok-salate i gotove čorbe.
- Kakvi su vam planovi za razvoj novih kanala prodaje? Da li razmatrate digitalne kanale ili neke druge inovativne pristupe?
Digitalna prodaja postaje sve važnija u današnjem poslovnom svetu. Razmatramo mogućnosti daljeg razvoja prodaje putem onlajn platformi, kao i dalje unapređenje saradnje sa već etabliranim onlajn maloprodajnim lancima. Digitalni kanali omogućavaju širok doseg potrošačima, posebno onima koji preferiraju onlajn kupovinu ili nemaju pristup fizičkim prodavnicama.

Nebojša Kujović (La Linea Verde)
Horeca kanal je, takođe, za nas vrlo interesantan, kanal prodaje koji konstantno raste i izuzetno je dinamičan. U ovoj godini planiramo da proširimo ponudu prilagođenu Horeca kanalu, kao i da pojačamo prodajne aktivnosti. U suštini, planiramo da kombinujemo različite kanale prodaje kako bismo povećali dostupnost naših proizvoda potrošačima i stvorili bogato iskustvo kupovine koje odgovara njihovim potrebama i preferencijama.
- Kako kompanija La Linea Verde upravlja snabdevanjem trgovinskih lanaca povrćem? S tim u vezi, koji su glavni izazovi s kojima se suočavate i kako ih prevazilazite?
Upravljanje snabdevanjem trgovinskih lanaca povrćem za kompaniju La Linea Verde predstavlja kompleksan proces, koji zahteva pažljivo planiranje, koordinaciju i saradnju sa različitim partnerima u lancu snabdevanja. Ključni su sledeći procesi kojima prevazilazimo glavne izazove: planiranje proizvodnje, kvalitet i kontrola, logistika i distribucija, saradnja sa partnerima, inovacija i diferencijacija.
Glavni izazovi s kojima se suočavamo u upravljanju snabdevanjem trgovinskih lanaca uključuju sezonske varijacije u ponudi, fluktuacije u potražnji, logističke izazove, kao i konkurenciju na tržištu. Prevazilazimo ove izazove kroz pažljivo planiranje, fleksibilnost, inovaciju i partnerske odnose sa trgovinskim lancima kako bismo zajedno ostvarili uspeh na tržištu.
- Koji su to najnoviji trendovi koje ste primenili u vašim fabrikama širom Evrope i kako očekujete da će te inovacije uticati na vašu proizvodnju i konkurentnost na tržištu?
Uvođenje najnovijih trendova u proizvodnju u svim našim fabrikama širom Evrope ključno je za održavanje konkurentnosti na tržištu i zadovoljenje potreba potrošača. Navešću nekoliko najnovijih trendova koje smo primenili i očekujemo njihov uticaj na našu proizvodnju i konkurentnost. Investiramo u tehnologiju automatizacije i digitalizacije kako bismo optimizirali procese proizvodnje, povećali efikasnost i smanjili troškove proizvodnje. To uključuje upotrebu pametnih sistema upravljanja, robotizaciju procesa… Možemo se pohvaliti da naša matična kompanija u Manerbiju ima potpuno automatizovane i robotizovane proizvodne pogone i tu smo pioniri za ovakav vid proizvodnje.
Trendovi koje, takođe, primenjujemo jesu održivost i ekološka odgovornost, personalizacija proizvoda, inovativni proizvodi i recepture. Kombinacija ovih, najnovijih trendova u našim fabrikama omogućava nam da unapredimo procese proizvodnje, povećamo efikasnost, smanjimo troškove i ponudimo inovativne proizvode.
- Kakvi su vam planovi za razvoj novih projekata i proizvoda na našem tržištu? Da li planirate i nove investicije u ovoj godini?
La Linea Verde je, kada je u pitanju razvoj novih projekata i proizvoda na tržištu, uvek fokusirana na inovaciju i zadovoljavanje potreba klijenata i potrošača, što je normalno, budući da na našem tržištu dominantno radimo PL proizvode. Trenutno radimo na nekoliko projekata paralelno za potrebe naših partnera, a neki od tih projekata su potpuno inovativni na našem tržištu.
Planirana je i upravo se sprovodi ozbiljna investicija u novi pogon za proizvodnju sendviča i vrapova. Ova investicija će nam omogućiti i dalje proširenje ponude, pre svega, obrok-salata, ali i drugih vrsta proizvoda iz naše ponude.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: La Linea Verde