Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Kriza ne menja to ko ste, već otkriva kakvi ste“

    Galenika je u periodu vanrednog stanja u Srbiji odigrala jednu od važnijih uloga kada je privreda u pitanju. Ova kompanija je proizvodila lekove potrebne građanima i medicinskim radnicima, a sredinom aprila i lek hidroksihlorokin, koji se smatra uspešnim u lečenju koronavirusa. Kako vidi taj period i koliko je zadovoljan time kako je Galenika reagovala u ovoj situaciji, za BIZLife magazin govori Rikardo Vijan Markez (Ricardo Vian Marques), generalni direktor kompanije Galenika a. d. Beograd

    „Hvala vam na ovom priznanju naše važnosti. Izuzetno sam ponosan na ono što smo uradili. Ponosan sam na ceo tim, svakog pojedinca koji je zaposlen u Galenici. Kažemo da smo čuvari zdravlja već 75 godina i mislim da smo dokazali koliko ovu izjavu shvatamo ozbiljno”, kaže Vijan Markez.

    „U poslednja dva meseca radili smo još intenzivnije na svim nivoima. Naš tim je interno vrlo brzo i efikasno pokrenuo krizni plan, koji je, kao prioritet, istakao ljude i njihovu bezbednost. Glavna briga bila nam je da obezbedimo kontinuitet u proizvodnji i snabdevanju, tako da svi pacijenti, kupci i medicinske ustanove dobijaju lekove na vreme i u potrebnim količinama. Pružanje sigurnosti zdravstvenim radnicima, pacijentima i kupcima bio je ključni cilj.

    Kada smo shvatili da možemo dodatno doprineti proizvodnjom hidroksihlorokina, za nas nije bilo sumnje da moramo da pronađemo način. Uz velike napore koji su nedeljama ulagani u nabavku materijala potrebnih za proizvodnju, Galenika je uspela da obezbedi 150 kg sirovina potrebnih za proizvodnju 372.000 tableta hidroksihlorokina. Zahvaljujući transferu tehnologije za proizvodnju ovog leka od strane naše kompanije EMS u Brazilu, najveće tamošnje farmaceutske kompanije i jedne od najvećih u Latinskoj Americi, u koordinaciji sa Vladom Srbije – nakon dobijanja neophodnog odobrenja, Galenika je započela proizvodnju. Sa ciljem da zadovoljimo zdravstvene potrebe i podržimo nacionalnu borbu protiv kovida19, donirali smo proizvode u vrednosti od 400.000 evra. Nije bilo lako, naš tim je radio konstantno i tokom uskršnjih praznika, ali uspeli smo. Pravovremeno smo dostavili veliku količinu leka radi lečenja pacijenata obolelih od virusa kovid 19 širom zemlje. Istovremeno, održali smo kontinuitet i u proizvodnji drugih lekova.

    Lično i profesionalno, oduvek se vodim time da treba davati pozitivan primer i činiti sve što je u našoj moći radi doprinosa opštem blagostanju i napretku solidarnosti. Vidim da je ovaj postulat i te kako utisnut i u radnu etiku zaposlenih u Galenici”, rekao je Markez.

    S obzirom na to da epidemiolozi širom sveta najavljuju da će se ovaj virus zadržati gotovo sigurno do kraja godine, a da neće biti vakcine do sledeće, da li će Galenika nastaviti sa proizvodnjom pomenutih artikala i kolika će biti proizvodnja?

    Virus će, verovatno, pre kraja godine, nažalost, imati drugu rundu u borbi protiv čovečanstva. Mislim da su svi naučili određene lekcije i da će se poslovni sektor malo bolje pripremiti. To će, nadamo se, potencijalno umanjiti nove izazove.

    Kada govorimo o hidroksihlorokinu, proizvodnja je bila isključivo namenjena Vladi Republike Srbije. Naše kolege iz kompanije EMS potvrdile su adekvatnost tehnoloških uslova, stručnost i sposobnost zaposlenih u Galenici da njihovom tehnologijom proizvode ovaj veoma traženi lek u svetu tokom pandemije kovida 19. EMS je, kao svoj doprinos Srbiji i njenim građanima koji se bore protiv pandemije, Galenici donirao kompletnu tehnologiju za proizvodnju leka. Na ovaj način Galenika je bila u mogućnosti da testira, proizvede i donira značajnu količinu potrebnog leka. Štaviše, Galenika je sada opremljena za proizvodnju u slučaju budućih hitnih potreba našeg zdravstvenog sistema i zahteva Vlade.

    Donacija je bila zasnovana na našoj odluci u Galenici da, kao društveno odgovorna kompanija, podržimo napore srpskog zdravstvenog sistema. Ovo je, takođe, značajan primer strateškog partnerstva Galenike i EMS-a, naše sestrinske kompanije, u kojoj tehnološki transfer ima važnu ulogu, a imaće je i u budućnosti.

    Kako ste se vi lično snašli, budući da ste u Galeniku u Srbiji došli pre dve godine? Da li vam je situacija izazvana koronavirusom dala dodatnu šansu da još brže upoznate ljude sa kojima radite i šta vas je cela priča naučila?

    U Srbiji sam skoro dve i po godine, inicijalno kao izvršni direktor Galenike, radeći za NC grupu skoro 15 godina u različitim oblastima njihove farmaceutske kompanije. S obzirom na to, prilično dobro sam već poznavao tim u Galenici kada sam preuzeo funkciju generalnog direktora, sredinom januara ove godine.

    Sa moje menadžerske tačke gledišta, kriza ne menja to ko ste, već otkriva kakvi ste. A zaposleni u Galenici – oni su heroji. Žao mi je ako ovo ne zvuči skromno. Bez obzira na to koliko puta kažem „Bravo!” i „Hvala” mom timu u Galenici, premalo je za sve što su postigli: pre svega, za dobro i efikasno urađen posao, zatim za empatiju tokom vanrednog stanja i, treće, za njihovu posvećenost zdravlju cele Srbije.

    Koliko je vaša NC grupa zadovoljna načinom na koji se Galenika u Srbiji razvila i da li već sada može da se kaže da je Galenika bila dobra akvizicija za NC grupu?

    Ovo je bila glavna akvizicija NC grupe u Evropi i rezultirala je pravim strateškim partnerstvom. Sva naša istraživanja pokazala su da je Galenika jak i voljen brend. To je brend kome se veruje, budući da predstavlja kvalitet i tradiciju. Kao novi vlasnici, znali smo da ove atribute treba pažljivo i odgovorno da negujemo, ali takođe smo videli prostor za njegovo poboljšanje, pre svega u domenu ulaganja i modernizacije.

    Razvojni put je jasan: kada smo kupili Galeniku, to je bila četvrta kompanija po udelu na farmaceutskom tržištu u Srbiji, a sada, dve godine kasnije, Galenika drži stabilnu drugu poziciju, što je ogroman uspeh. Naše regionalno prisustvo takođe raste i to je direktan rezultat nove vizije Galenike i promene kursa u njenoj poslovnoj strategiji. Radimo na dodatnom povećanju proizvodnje i prodaje u Srbiji, kao i u regionu, ali i na drugim međunarodnim tržištima.

    Galenika je prošlu godinu uspešno završila rastom prodaje i proširenjem portfolija. Da li se već sada mogu dati neke predikcije za ovu godinu i koliko je situacija u kojoj se svet našao poremetila vaše planove?

    To je tačno, 2019. je bila izuzetna godina za Galeniku. Ostvaren je istinski napredak, koji se pokazao kroz sve poslovne parametre. Ovu godinu smo započeli istom dinamikom. Plan je da značajno proširimo portfolio. U narednih pet godina nameravamo da lansiramo po pet novih proizvoda godišnje.

    Iza nas je herojski, ali i te kako kompleksan period. Svi u timu imaju jasne planove za 2020. godinu i očekujem da ćemo biti efikasni i da će rezultati biti visokokvalitetni. Ovo je naša godina jer obeležavamo važan jubilej: Galenika je čuvar zdravlja već 75 godina. Po mom mišljenju, ovo je suština. Ponosni smo na 75. godišnjicu tradicije Galenike i stručnost bez premca, ali u isto vreme fokusirani smo na budućnost.

    U Srbiji gotovo da nema brazilskih kompanija i retki su strani investitori koji dolaze iz vaše zemlje. Da li možete da nam uporedite koje su glavne razlike u poslovanju u Brazilu i Srbiji, kakvi su, na primer, poslovni ljudi u vašoj zemlji i ovde i šta je vama posebno upalo u oči kada ste došli u Srbiju?

    Iako postoji velika geografska udaljenost između Brazila i Srbije, vidim dosta sličnosti između ljudi i poslovanja u obe zemlje. Kao i naše kolege u Brazilu, ceo tim Galenike je u potpunosti posvećen brizi o zdravlju, etičkom kodeksu i znanju. Ovde, u Srbiji, kao i u Brazilu, delimo globalnu i lokalnu brigu o zdravlju i trudimo se da pružimo sigurnost pacijentima u svakom trenutku.

    Ono što sam prvo primetio u Srbiji jeste prijateljska priroda ljudi i njihova harizma. Na poslu, kod ljudi sa kojima radim, vidim otvorenost i upornost, što veoma cenim. Snažna volja je pokretač brojnih dostignuća Galenike kroz istoriju, kao i nedavnih uspeha.

    Galenika je kompanija sa bogatom istorijom i u Srbiji i u bivšoj Jugoslaviji. Možete li nam reći gde je vidite za pet, deset ili petnaest godina?

    Galeniku vidim kao lidera, kakav i jeste. Naše liderstvo se vidi kroz visoku poziciju na tržištu, visok kvalitet i inovacije, kao i korporativnu društvenu odgovornost. Smem da kažem da je Galenika pravi nacionalni „love” brend. Njegova regionalna istorija se u velikoj meri odražava u sadašnjosti i očekujem da još i više bude u budućnosti. Imam veliko poverenje u naš lokalni tim i njegov potencijal, u brz ali stabilan rast na putu da budemo i tržišni i regionalni lideri.

    Digitalizacija će igrati veliku ulogu u budućnosti Galenike. Počeli smo s primenom principa digitalnog poslovanja i industrije 4.0 kroz čvrste strateške odluke i ulaganja. Implementacija SAP-a za nas je važan korak ka tom cilju – Galenika je prva kompanija u CEE regionu koja je implementirala SAP S4HANA Cloud, najnovije rešenje za planiranje resursa preduzeća (ERP) koje nudi SAP.

    Naš kvalitet proizvoda i usluga odgovara modernim zahtevima tržišta i Galenika će i dalje biti pouzdan partner zajednici u kojoj posluje. Takođe, svesni smo potrebe za stalnim inovacijama u proizvodima i promociji. Na primer, tokom vanrednog stanja organizovali smo jedinstven događaj za naš 60. jubilej brenda „Pantenol”, koji je u potpunosti bio prilagođen trenutnom okruženju. Kroz kućni koncert jedne od najvećih pop ikona u regionu, putem društvenih medija, napravili smo nešto što nikada pre nije urađeno i još jednom smo pomerili granice. Galenika i „Pantenol” ponudili su kućni koncert svima koji su u karantinu, uz pozitivna osećanja i poruke o kvalitetnom brendu i uz vrhunsku muziku. Ovo je samo jedan primer naše svesti da potrošačima pružamo relevantne sadržaje u adekvatno vreme, na kreativan način i povećavamo njihov angažman.

    U narednim godinama postaćemo prepoznatljivi kao kompanija koja donosi inovacije, kreira trendove i ne krije ambicije da ponovo s pravom stekne poziciju regionalnog lidera.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Galenika

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE