Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Daktela

    Koji su to najveći izazovi u poslovanju koji nas čekaju u budućnosti?

    Veštačka inteligencija donela je ogromne promene u skoro svim segmetima života. Transformisala je način na koji radimo, komuniciramo i svakodnevno živimo. Donela je sa sobom i brojne izazove, ali i mogućnosti koje zahtevaju pažljivo razmatranje i upravljanje. Prema najnovijim istraživanjima koji su nedavno predstavljeni u Londonu, najveći izazovi koji nas tek očekuju tiču se primene veštačke inteligencije i njenog uticaj na radnu snagu, smena generacija, izmene zakonskih regulativa, nedostatak veština kadrova, makro i ekonomskih promena, održivost i ekološki faktori. 

    Na mnoga od otvorenih pitanja smo dobili odgovor u Privrednoj komori Srbije, gde su na temu upotrebe AI tehnologija i budućnosti poslovanja govorili: Filip Mrdak iz „Centra za digitalnu transformaciju“, Michal Roušar – head Daktela global tima, Dušan Ilić direktor kancelarije „Daktela Adria“ i osnivač kompanije „Daktela“ gospodin Dejvid Hajek.

    Kako bi olakšali kompanijama u Srbiji implementaciju veštačke inteligencije, Centar za digitalnu transformaciju (CDT) u saradnji sa Ministarstvom privrede Republike Srbije uputio je javni poziv kompanijama da apliciraju za „Program podrške digitalnoj transformaciji iz oblasti veštačke inteligencije (AI) za mikro, mala i srednja preduzeća 2023.“. Program podrazumeva i asistenciju sertifikovanih konsultanata za AI unaprede poslovanje, uvođenjem savremenih, digitalnih alata.

    Pravo učešća imaju sve kompanije koje zapošljavaju između 5 i 249 ljudi, a ispunjavaju i ostale uslove detaljno objašnjene sa sajtu CDT-a. Učesnici u konsultantskom programu dobijaju bespovratnu subvenciju Centra za digitalnu transformaciju u visini do 12.000 evra kojom se, zapravo, izjednačava iznos koji je sama kompanija spremna da investira u digitalnu transformaciju“– kaže Filip Mrdak iz Centra za digitalnu transformaciju.

    Kompanije u našoj zemlji, ali i one širom sveta, teže ka besprekornoj integraciji svih dostupnih kanala komunikacije. Posebno ističu potrebu za celovitom komunikacijom putem različitih platformi, poznatom kao „omnichannel communication“. Klijenti, s druge strane, zahtevaju brzu i efikasnu komunikaciju sa kompanijama. Žele i da im kompanije budu dostupne na svim kanalima 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Da niko ne želi da čeka na javljanje opreatera duže od minut, 2 ili da naknadno bira opcije od 1 do 9  – koje mu govorni aparat sugeriše, potvrđuje i Michal Roušar, head Daktela AI global tima. „Ljudima više odgovara komunikacija sa čet botovima, jer za maksimalno dva minuta dobijete sve informacije, dok sa druge strane komunikacija mejlom može da potraje i do dva dana“, kaže Roušar.

    Dušan Ilić, direktor kancelarije „Daktela Adria“, kaže da implementacija Daktela sistema, u firmama koje imaju 50 zaposlenih, automatski smanjuje potrebu za 8 kadrova u call centrima. „To ne znači da će ti ljudi ostati bez posla. Naprotiv! Oni mogu da pređu na direktnu prodaju, na primer, jer će im sistem omogućiti automatizovane, sve neophodne podatke. Implementacija samo ubrzava ceo proces i usmerava ljudske resusre na kompleksnije zadatke.“ – zaključuje Ilić.

    U brzom svetu, u kakvom živimo, nemamo vremena za čekanja u redovima; na to da se operater kol centra javi i reši problem. Postoji mnogo lakši i lepši načini da se takvi problemi korisnika brzo i elegantno reše, kako bi on bio zadovoljan.

    Redukcija troškova, značajno bolje iskustvo korisnika, brže donošenje odluka, veća produktivnost ili lakši rad na daljinu, su samo neki od benefita koje donosi implementacija Daktela AI rešenja. Nedavno sam doživeo manju saobraćajnu nesreću. Bila je nedelja, oko 22 časa i morao sam istu da prijavim osiguravajućoj kući. Pozvao sam broj kol centa koji sam pronašao na njihovom sajtu. Čet bot me je vodio kroz prijavu: izdiktirao sam podatke, broj ugovora i sve je trajalo jako kratko. Već u ponedeljak mi je stigla potrvda da je moj zahtev prihvaćen. Moje korisničko iskustvo je bilo sjajno i smatram da sve tako treba da funkcioniše.“ – kaže osnivač kompanije „Daktela“, Dejvid Hajek. Dodaje da njihovi klijenti koriste automatizaciju i AI u poslovnoj komunikaciji putem vojsbota i četbota, kao i da korišćenjem ovih kanala komunikacije kompanije mogu ostvariti značajne uštede i još bolje rezultate u poslovanju, što praksa ove kompanije koja postoji skoro 20 godina i potvrđuje.

    Kompanija Daktela ima 18 godina iskustva u razvoju i pružanju rešenja za kontakt centre i u oblasti veštačke inteligencije. Globalni je dobavljač CSaaS (Kontakt centar kao rešenje) softvera i jedan je od lidera u regionu jugoistočne Evrope. Kompanija trenutno ima svoje filijale u Dubaiju, Velikoj Britaniji, Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Sloveniji, Srbiji, Rumuniji, na Filipinima i trenutno opslužuje preko 1.000 kompanija, vojnih institucija i vlada iz celog sveta. Globalno pruža usluge velikim poslovnim igračima e-trgovine, IT kompanijama, logističkim kompanijama, trgovcima na malo, turističkim agencijama, poliklinikama i mnogim drugima, a svim zainteresovanim firmama omogućava i besplatan probni period, kako bi se uverili u prednosti sistema, ali i omogućili sistemu da se prilagodi njihovim potrebama.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Daktela

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE